U vremenu kada se luksuzna moda očito okreće svojevrsnom usporavanju, iza modnih pisti je sve samo ne tiho. Najnovija vijest koja je uzburkala modnu scenu, je ona koja otkriva kako je Silvia Venturini Fendi, tiha i postojana snaga brenda Fendi, službeno odstupila s pozicije kreativne direktorice. I to ne bilo kada, već nekoliko dana nakon odlične revije za proljeće 2026., i usred sezone Tjedana mode koji su nekako pružali nadu da će se radna mjesta kreativnih direktora napokon posložiti.
Silvia Venturini Fendi je sada počasna predsjednica kuće, čime zadržava snažnu simboličnu i savjetodavnu ulogu u brendu koji doslovno nosi njezino prezime. No ono što najviše zanima modnu publiku je tko dolazi umjesto nje? Fendi ali i vlasnik brenda LVMH grupacija zasad šute.
Očito je da se modni svijet nalazi usred jedne od najvećih kreativnih migracija posljednjih desetljeća. Silvijin odlazak događa se u trenutku kada se luksuzna modna industrija nalazi usred kreativnog preslagivanja. Dovoljno je podsjetiti kako je u posljednjih godinu dana, Maria Grazia Chiuri napustila Dior; Demna preko noći otišao iz Balenciage i prešao u Gucci; Donatella Versace se povukla iz vlastite modne kuće; Matthieu Blazy napustio Bottega Venetu i prešao u Chanel; Jonathan Anderson otišao iz Loewea u Dior, a na njegovo mjesto došli su Jack McCollough i Lazaro Hernandez iz Proenze Schouler; Casey Cadwallader je napustio Mugler; Dries Van Noten otišao iz vlastitog brenda, da bi ga naslijedio Julian Klausner. I to nije sve, jer je u Louise Trotter zabljesnula u Bottega Veneti, Dario Vitale uzburkao modne valove debijem za Versace, a još se iščekuje vidjeti kako Pierpaolo Piccioli interpretira Balenciagu...
Što zapravo znači odlazak Silvije Fendi?
Ona nije samo kreativna direktorica, ona je Fendi. Njezina ostavština uključuje kultnu Baguette torbicu, niz inovacija u muškoj modi i vješto balansiranje između nasljeđa i suvremenosti. Razlozi odlaska nisu poznati, ali je očito kako moda živi trenutak u kojem kreativni direktor više nije samo dizajner. On je strateg, komunikator, influencer i zaštitno lice brenda. Od njih se očekuje ne samo da stvore odlične kolekcije nego i podižu prodaju, kreiraju viralne momente, redefiniraju imidž brenda, i to sve odmah i s velikim uspjehom.
Promjene kreativnih direktora postale su refleksija poslovnih potreba u modi, svijeta koji balansira između umjetnosti i biznisa, identiteta i prodaje, kreativnosti i korporativnog imperativa. A strpljenja očito više nema.