Od trenutka kada je Dario Vitale u ožujku 2025. preuzeo kormilo Versacea, kao prvi kreativni direktor izvan porodice Versace, očekivanja su bila ogromna. Preuzeo je brend koji definira čvrsta modna tradicija i estetika provokacije koje je utkao Gianni Versace, a nastavila prepričavati slavna Donatella. S druge strane, brend je dotaknuo točku koja je svojevrsni alarm za promjenu, kako poslovnu i financijsku, tako i onu za novim ili barem osvježenim pristupom.

U međuvremenu je Versace kupila Prada Grupa, te je brend došao u carstvo Miuccie Prade, a Dario Vitale, samozatajni dizajner koji je zadnjih 15 godina karijere radio za Miu Miu, hrabro je iskoračio na surovu modu scenu. Modni debi novog Versacea se dogodio u Milanu u sklopu Tjedan mode za proljeće/ljeto 2026., i to u prostoru galerije Pinacoteca Ambrosiana. Revija je bila opisana kao „intimni događaj“ unutar milanske palače iz 17. stoljeća, protežući se kroz dva kata, s interijerima stiliziranim kao raskošni dekadentno zapušten stan.

Odlična scenografija, ali što se dogodilo s modom? Reakcije na viđeno su jako podijeljene, i bez obzira na brojne negativne komentare, slažemo se s izjavom kako je važno sagledati čitavu slagalicu.

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Kritike su očekivane, posebno jer je riječ o jednom od najvažnijih modnih brendova na svijetu, modnoj kući s bogatom prošlošću i vrlo velikom bazom obožavatelja vezanih uz prepoznatljiv stil. Jedno od zanimljivijih pitanja na medijskoj sceni je i ono tko su Versace kupci i obožavatelji? Što želi tip kupca kojeg je Donatella oblikovala godinama? Ali teško je maknuti se od dojma kako društvenim mrežama dominiraju negativni komentari koje je podgrijala i činjenica što Donatella Versace nije bila prisutna na događanju. Iako službeno nosi ulogu brand ambasadorice, mnogi su njezin izostanak interpretirali kao znak povlačenja, što je bio i trenutak šoka lojalnim fanovima brenda.

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Što je Vitale napravio dobro? Umjesto da kopira slavne elemente prošlih dekada, meduze i već viđeni glamur, Vitale je uronio u povijest i arhivu brenda, u osobne artefakte Giannija, u njegove tekstove, umjetnost, i iz toga izvukao interpretaciju duha Versacea. Rekonstruirao je estetiku, predstavio elemente koji su stvarni trag Versace mode ali s osjetnim twistom.

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Unatoč drami i kontroverzama, mnogi kupci i modna industrija prepoznaju da Vitale udovoljava zahtjevima današnjeg tržišta. Predstavljena je vizualno privlačna moda, ona koja ima elemente nosivosti, ali puno je toga što je zbunilo modno tržište i Versace obožavatelje koji žele nastaviti kupovati Versace koji poznaju i vole.

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Jedan od čestih argumenata je da je Vitale otišao predaleko u senzualnosti i teatralnosti a ne u nosivosti, te da je tu viđeno puno i previše Miu Miu i Prada estetike.

Vitale zasigurno ima značajan stupanj kreativne slobode, slobodu da interpretira arhivu, oblikuje estetiku, ton i komunikaciju brenda, i to je ono što kritičare također hvale. Međutim, za pretpostaviti je i da on u konačnici nije potpuno slobodan u kreiranju estetike, jer Prada Group kao vlasnik ima strateške i financijske ciljeve koje se mora poštovati, i sigurno je da su Vitaleove ideje, kolekcije i produkcija prošle kroz procese odobrenja.

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Versace SS26 Dario Vitale debi Milano
Foto: Versace

Zato se oslanjamo na komentar koji ukazuje kako kritike ne znače automatski neuspjeh, i kako na čitavu priču treba gledati i kroz činjenicu da je Vitale pokazao umijeće kako se reinterpretacijom odmaknuti od poznatog, te tako predstavio manje poznatu Versace estetiku, ali onu koja je zasigurno dobila blagoslov od vlasnika brenda.

Ostaje vidjeti hoće li se dogoditi slično kao što se dogodilo s Guccijem pod palicom Sabata de Sarna, ili će (novo) tržište ipak podržati novi smjer.