Na stranu mišljenja koje svatko od nas ima o Kim Kardashian, trenutak je u kojem se moramo složiti oko činjenice da je ona danas case study modernog poduzetništva. Dovoljno je zadržati se na njezinom brendu SKIMS, koji je nedavno dosegao impresivnu valuaciju od 5 milijardi dolara (a očekuje preko 1 milijarde dolara neto prihoda u 2025. ) kako bismo razumjeli da iza glamura i Instagrama stoji pažljivo osmišljena poslovna strategija. Iako se često percipira kroz prizmu celebrityja, Kim Kardashian dokaz je da uspjeh nastaje kada se osobni brend, autentičnost i poslovna vizija spoje u jednu priču.
Kada je 2019. godine lansirala SKIMS, tržište shapeweara već je bilo zasićeno. No Kim je prepoznala što nedostaje, mnogi su brendovi nudili uski raspon veličina i tonova kože, dok su stvarne žene uglavnom ostajale zanemarene. Zato je SKIMS ponudio inkluzivnost, široku paletu boja, krojeva i veličina, redefinirajući pojam donjeg rublja za sve. A tržište je to prepoznalo i nagradilo.
Jedan od ključnih elemenata Kimina uspjeha leži u razumijevanju snage osobnog brenda. Godinama je gradila prepoznatljiv identitet koji kombinira dosljednost s elementima kvalitete i povjerenja, pa svako lansiranje novog proizvoda, koliko god se nekima činilo upitnim, gotovo uvijek ima garantirani uspjeh.
No Kim Kardashian također zna da uspjeh ne dolazi sam. Iako je ona lice SKIMS-a, operativni genij i strateški mozak brenda jest Jens Grede, iskusni modni poduzetnik. Kim zna što zna, ali, još važnije, zna što ne zna. Upravo zato okružuje se najboljima, od poslovnih partnera do investitora, pri čemu dolazi do izražaja njezina spremnost da surađuje i dijeli viziju s ljudima koji imaju komplementarne vještine. Time pokazuje da je u poslovanju i dalje presudna – sinergija.
Širenje SKIMS-a također odražava promišljenu poslovnu projekciju. Od shapeweara do muške kolekcije, od beauty linije SKKN by Kim do suradnje s Nikeom, Kim Kardashian stalno razvija brend, ali ostaje dosljedna estetici i odlikama proizvoda. Upravo ta konzistentnost pomogla joj je da iz celebrity kategorije prijeđe u svijet autentično uspješnih poduzetnika, dok brojni drugi celebrity brendovi nestaju, gube tržište ili mijenjaju vlasnike.
U međuvremenu, nije naodmet pogledati i seriju All’s Fair, koja unatoč kritikama održava popularnost, i koja bi mogla postati još jedan case study poslovne upornosti i smjelosti Kim Kardashian.