Svijet luksuzne kozmetike ovih dana trese vijest o jednoj od najvećih akvizicija posljednjih godina. Kao što je poznato, francuski modni konglomerat Kering odlučio je prodati svoj beauty biznis, poznat kao Kering Beauté, globalnom kozmetičkom divu L’Oréalu za četiri milijarde eura. Razlozi za prodaju su jasni, rezultati o ovom dijelu poslovanja su skromni. Prihodi od oko 150 milijuna eura u prvoj polovici 2025. jasno pokazuju da Kering nema potrebnu moć u ovom segmentu, a uz sve veći dug koji je dosegao 9,5 milijardi eura, prodaja beauty poslovanja postala je logičan korak.

Za L’Oréal, ovo je jedan od najvećih poteza u posljednjih nekoliko godina. Integracija luksuznih brendova omogućava kompaniji da dodatno proširi svoj portfelj prestižne kozmetike i parfema, posebno u rastućem segmentu premium proizvoda, što je odlično i za globalne kupce.

gucci beauty
Foto: Instagram @guccibeauty

Ali, sve je ovo postalo više od velike poslovne transakcije jer je u igru, i to tužbom protiv Keringa i Guccija ušao i Coty, kompanija koja trenutačno drži licencu za Gucci parfeme i kozmetiku do 2028. Coty smatra da novi dogovor između Keringa i L’Oréala krši postojeća ugovorna prava i pokrenuo je pravne postupke kako bi zaštitio svoje interese.

Podsjetimo, Coty je licencu za Gucci Beauty držao od 2016. godine, a trebala je vrijediti do 2028. Međutim, najnoviji razvoj događaja pokazuje da bi prava mogla prijevremeno promijeniti vlasnika. Cotyjeva švicarska podružnica HFC Prestige International Operations tužila je Kering i Gucci pred engleskim trgovačkim sudom, tvrdeći da dogovor s L’Oréalom ugrožava postojeći ugovor. Kering odbacuje optužbe, ističući da će poštovati sve ugovorne obveze, a navode Cotyja smatra potpuno neutemeljenima.

gucci beauty
Foto: Instagram @guccibeauty

Za Coty, Gucci Beauty je jedan od najprofitabilnijih brendova u portfelju. Svaka promjena ugovora ili vlasništva izravno utječe na prihode i poslovnu strategiju, zbog čega su reakcije oštre i pravno opravdane, ali javnost postavlja pitanje, zašto tek sad reagiraju? Primarno zato što se s najave poslovnih planova navodno već prešlo i na prijenos prava i integraciju brendova na novog vlasnika. Glavno nagađanje ukazuje na činjenicu kako će kraj licence imati snažan utjecaj na Coty ali i otvara pitanje, hoće li licenca možda završiti ranije. Prostora za nove pregovore očito - nema, a to donosi gubitke. 

Kako bi se zaštitio, Coty je pokrenuo proces preslagivanja unutar vlastitih redova, što zasigurno otvara mogućnost prodaje brendova kao što su CoverGirl, Rimmel London i Max Factor, a za to vrijeme tužba protiv Keringa je svojevrsna kupovina vremena dok se tržištu i dioničarima pokazuje kako Coty aktivno štiti svoje interese, planira nova poslovanja i ima viziju poslovne budućnosti, sada poljuljane.

gucci beauty
Foto: Instagram @guccibeauty

Ne zaboravimo, beauty industrija nikad nije samo o proizvodima. Radi se o moći, prestižu i percepciji, jer beauty tržište je veliko i izuzetno dohodovno. I ne zaboravimo, svako od nas je barem ponekad, u nekom segmentu dio tog tržišta.