Zasigurno ste naletjeli na vijest kako je moćni konglomerat luksuza LVMH spreman prodati svoj udio u vlasništvu u brendu Fenty Beauty, brendu superzvijezde Rihanne. Prema analitičkim podacima Reutersa vrijednost brenda procjenjuje se između jedne i dvije milijarde dolara, ali ono što nas zanima više od impresivne vrijednosti je zašto se LVMH odriče ove suradnje i tko bi mogao preuzeti projekt pokrenut 2017. godine. 

Jer, od samog početka, linija je izazvala revoluciju u industriji ljepote, zahvaljujući izraženom pristupu inkluzivnosti i širokom rasponu nijansi pudera i proizvoda. Time je Fenty postavio novi standard, natjerao konkurente da prošire svoju ponudu a Rihannu pretvorio u vrlo uspješnu i bogatu poslovnu ženu.

Fenty Beauty Rihanna
Foto: Instagram (@fentybeauty)

Ovaj potez dolazi u trenutku kada LVMH provodi strateško restrukturiranje svog portfelja, a slično prolazi i Kering je nedavno prodao svoju beauty diviziju kompaniji L’Oréal. Jedno je sigurno, strategije se u globalnoj ekonomiji luksuza mijenjaju, potežu se potezi koji osiguravaju stabilne prihode.

Također, komentari tržišta ukazuju kako je tzv. inkluzivni luksuz dosegao svoj maksimum, te ono što je 2017. bilo promjena paradigme u beauty poslovanju danas je tržišni standard, a LVMH se očito vraća postavkama u kojima se luksuz temelji na tradiciji, kvaliteti i dugoročnoj vrijednosti, a ne samo na brzom digitalnom uspjehu i slavi slavnih osoba.

Fenty Beauty Rihanna
Foto: Instagram (@fentybeauty)

Što to točno znači za nas kupce?

Luksuz vraća svojim korijenima, te nije na odmet ukazati kako se očekuje porast cijena u premium segmentu. Ekskluzivnost ponovno postaje važna, a cilj više nije za svakoga ponešto, već manje, ali posebno. To bi moglo značiti da će brendovi poput Diora ili YSL-a dodatno podići svoj status, dok će se srednji segment, kakav predstavlja Fenty, morati pozicionirati između luksuza i pristupačnosti.

Digitalni prostor također se mijenja. Iako je proteklo desetljeće donijelo demokratizaciju luksuza putem interneta, sada brendovi žele ponovno kontrolirati iskustvo kupnje. Umjesto masovne dostupnosti, fokusiraju se na personalizirane servise, ekskluzivne online zajednice i direktnu komunikaciju s lojalnim kupcima. Luksuz online ostaje, ali postaje intimniji i selektivniji.

Veliku ulogu imat će i održivost. Kupci sve više žele znati odakle dolaze sastojci, kako se proizvodi pakiraju i kakav je njihov stvarni utjecaj na okoliš. Luksuzni brendovi zato sve češće ulažu u kvalitetu, etičku proizvodnju i dugotrajnost umjesto u brzu potrošnju.

Inkluzivnost, koju je upravo Fenty Beauty učinio tržišnim preokretom, ostaje važna, ali prelazi u zreliju fazu. Više nije riječ o marketinškoj poruci, nego o standardu.

Fenty Beauty Rihanna
Foto: Instagram (@fentybeauty)

Sve te promjene zajedno znače da luksuz ponovno uči biti luksuzan. No ovaj put kroz autentičnost i dugoročno povjerenje. Za nas, obične kupce, to znači manje površnog marketinga, više sadržaja, manje prolaznih trendova, više kvalitete, manje kvantitete, ali nadamo se, više smisla.

Ali, nije za zanemariti kako je Fenty Beauty i dalje jedan od najuspješnijih i najprofitabilnijih celeb brendova na svijetu, onaj čiji su prihodi i u 2024. impresivno rasli, što je i više nego važno za buduće preuzimanje brenda.