Francuski modni div Kering potvrdio je da će svoje beauty poslovanje, poznato pod nazivom Kering Beauté, prodati kozmetičkom gigantu L’Oréalu za iznos od četiri milijarde eura. Ova transakcija označava značajan strateški zaokret za obje kompanije, s potencijalno velikim posljedicama za tržište luksuzne kozmetike i parfema. Za Kering, koji upravlja prestižnim modnim brendovima poput Gucci, Balenciaga i Bottega Veneta, ova odluka signalizira povratak fokusu na ono što najbolje radi, luksuznu modu.
Posljednjih godina kompanija je pokušavala proširiti svoje poslovanje na segment ljepote, no rezultati nisu bili na razini očekivanja. U prvoj polovici 2025. godine, Kering Beauté ostvario je prihod od svega 150 milijuna eura, što je relativno skromno u usporedbi s glavnim igračima u industriji. Istovremeno, L’Oréal ovom akvizicijom dodatno učvršćuje svoju poziciju vodećeg globalnog igrača u industriji ljepote, preuzimajući izravan nadzor nad beauty segmentom nekoliko iznimno utjecajnih modnih kuća.
L’Oréal preuzima razvoj i distribuciju
Uz preuzimanje Kering Beauté, L’Oréal dobiva i 50-godišnju ekskluzivnu licencu za razvoj, proizvodnju i distribuciju kozmetike i parfema za nekoliko ključnih Keringovih brendova. To uključuje Gucci (nakon isteka postojećeg ugovora s Cotyjem), mirisnu liniju Bottega Veneta, Creed i nedavno vraćenu liniju parfema Balenciaga.
S obzirom na činjenicu da Kering trenutačno ima dug od 9,5 milijardi eura, ova transakcija osigurava značajno financijsko rasterećenje i pruža kompaniji mogućnost da ponovno investira u svoje osnovne modne brendove. Analitičari ističu da je ovo logičan potez, jer Kering u segmentu ljepote nikada nije razvio izraženu konkurentsku prednost. S druge strane, suradnja s L’Oréalom omogućuje kompaniji da ostvari stabilne i predvidljive prihode od licencnih naknada, uz minimalna ulaganja i operativne rizike.
Zajedničko ulaganje u budućnost luksuza i wellnessa
Osim prodaje, kompanije su najavile i osnivanje zajedničkog poduzeća usmjerenog na istraživanje novih poslovnih prilika u području luksuza, wellnessa i dugovječnosti. Taj potez pokazuje spremnost obiju strana da inoviraju i istražuju nove dimenzije luksuznog iskustva, koje sve više uključuje holistički pristup životnom stilu i osobnoj njezi. Prema dostupnim informacijama, transakcija bi trebala biti dovršena u prvoj polovici 2026. godine, nakon odobrenja regulatornih tijela i završetka svih ugovornih obveza.
A što to znači za kupce? Prema poslovnim projekcijama ova prodaja/kupnja jamči bolje proizvode, jače brendove i vjerojatno nove, zanimljive suradnje.