Zvijezda naslovnice prosinačkog broj američkog Voguea za 2025. godinu je Timothée Chalamet. I to ne bi bilo ništa čudno da ta naslovnica instant nije izazvala erupciju komentara. A to se čini zanimljivijim nego inače jer se ovaj broj Voguea, pa tako i sama naslovnica smatraju kao simboličnim krajem jedne ere, jer se upravo ovaj broj smatra zadnjim izdanjem Anna Wintour kao glavne urednice.
A čini se kako su mnogi za kraj ere od 37 godina vladavine očekivali ne veću zvijezdu ali očito bolju naslovnicu. Zvijezda filma Wonka pozirala je na temu svemirom inspirirane fotografije renomirane Annie Leibovitz, na kojoj je predstavio i svoj novi kratki buzz cut te zanimljiv outfit, od cvjetnim motivima urešenih traperica i bijele dolčevite, do dugog bež kaputa i crnih čizmama.
Čini se i više nego dovoljno za najavu novog filma Marty Supreme ali i objavu na Instagramu koja je pomiješana referencama na umjetničke projekte i filozofskim mislima, izazvala poprilično komentara. I dok su neki fanovi čestitali Chalametu i divili se njegovoj novoj frizuri, većina komentara na društvenim mrežama je puna kritike.
Na Redditu i X-u dominiraju komentari koju naslovnicu nazivaju užasnom, najgorom u povijesti Voguea i AI-generiranom (“This looks like a fan edit people used to make of celebs 10 years back”, “I’m sorry but that picture of the back of his head is frying me”, “Vogue used to mean something I tell ya!!! This whole disaster has just made him even more unlikable...”); dok su ga drugi podržali riječima: "I dalje te volim, Timmy, ali ova naslovnica je katastrofa...” Zanimljivo je kako ni bivša kolegica iz filma Bones and All, Chloë Sevigny, nije odoljela dodati komenta Lmao...
Ovo je drugo pojavljivanje Chalameta na naslovnici Voguea (prvo je bilo za British Vogue u listopadu 2022. kao prvi muškarac koji je solo krasio to izdanje) dok je ovo ukupno treća muška naslovnica za američko izdanje, nakon Harryja Stylesa i A$AP Rockyja), no čini se da je upravo ovaj prosinački broj izazvao najviše rasprava i podijelio publiku više nego ikad. Naslovnica je tako postala primjer rage-bait strategije, ona kojom magazin više izaziva reakciju nego prodaje estetiku, a Chalamet se eto našao u središtu digitalne oluje komentara i memova.
Ako je ovo doista zadnja naslovnica pod uredništvom Wintour, ili barem simbolično označava kraj uredničke ere, onda ova naslovnica postavlja pitanje - mijenja li se s novom glavnom urednicom i strategija, ustupa li moda i vrhunska fotografija mjesto algoritmima i komentarima?
Timothée Chalamet u tom slučaju ima ulogu biti licem tog prijelaza, a naslovnica možda i ispunjava svoju svrhu, samo što se čini kako je publika odgovorila potpuno drugačije od onog što je uredništvo očekivalo.
Slični mediji svakako iz ovog primjera očito nešto mogu i naučiti, a čini nam se kako digitalni eksperimenti poput ovog pomažu testirati što publiku zanima i kako algoritmi pomažu u promoviranju samog sadržaja do kojeg čitatelj tek treba doći. Jer sada svi žele znati sadrži li intervju poveznicu s naslovnicom, što potencira broj onih koji će kupiti novi broj magazina.