Već dugi niz godina radi na svome dizajnerskom potpisu, a nas je osvojila kampanjom za kolekciju ‘The Mystic Dreams’ koju je predstavila na vizualima talentiranog modnog fotog-afa Ivana Gudića, koji je snimao i za Vogue. Odlučili smo porazgovarati s ovom simpatičnom kreativkom i otkriti vam njezin svijet mitova i legendi.
U posljednjoj ste se kolekciji osvrnuli na umjetnost 19. stoljeća, odnosno na predrafaelitsko bratstvo. Zašto baš taj jedinstveni pravac?
Taj je umjetnički pravac promijenio lice mode. Odjeća je postala sredstvo njihove pobune kojom su, osim ukazivanja na potrebu promjena modnog izričaja ondašnjeg društva, propitivali i položaj žene u istom tom društvu. Predrafaeliti u svojim djelima naglašavaju individualnost casual pozama, što se prenosi i na samu modu. Treba naglasiti kako je, zahvaljujući aktivnostima predrafaelita, stvorena ‘nova žena’, a modno tržište tog razdoblja ponudilo je ženi progresivni identitet. Oslanjajući se na njihov manifest i težnje, kolekcijom se želi suvremenoj ženi ponuditi novi, neuniformirani identitet.
Je li bilo zahtjevno spojiti suvremenu, praktičnu modu za ženu u pokretu s tako povijesnom inspiracijom?
Odjeća današnje žene prestaje biti samo zaštita njezina tijela, ona govori, ona skriva, ona je prije svega kôd, mistična tajna... Na tragu tog razmišljanja stvarala sam kolekciju koja ženi istodobno nudi slobodu, sigurnost, samopouzdanje i tajnovitost.
Usmjerili ste se na splitsku adresu i showroom na atraktivnoj lokaciji. Jesu li strani turisti koji ‘opsjedaju’ Split ovo ljeto također zainteresirani za domaći dizajn?
Treba više raditi na turističkoj promociji hrvatskog dizajna. Kulturna, umjetnička i modna scena, ako se ujedine, lako mogu postati jedan od važnih strateških elemenata budućeg razvoja, ne samo onog turističkog nego i gospodarskog. Potencijali hrvatske kreativnosti nadilaze lokalne okvire.
Kako se želite pozicionirati na splitskoj modnoj sceni?
Energiju usmjeravam na kreativnost, inovativnost, neumorno stvaranje i predstavljanje svog rada javnosti. želim zadržati jedinstvenost kojoj težim, neopterećena utrkom za materijalnim dobrima. Svaki komad kolekcije doživljavam kao umjetnički rad, showroom kao atelijer u kojem to djelo stječe prve odraze, a potencijalne kupce kao posjetitelje svoje male radionice te prijatelje svog rada.
Kako biste opisali svoju estetiku? Što vas najviše potiče na promišljanje novih kolekcija?
Promišljanja o novim kolekcijama prate me u stopu i dok koračam svojim gradom, ispijam prvu kavu, sanjam... Promatrajući svijet oko sebe u stalnoj sam potrebi promjene nečijeg stila, uklanjanja pogrešaka lošeg modnog oblikovanja, udahnjivanja novog identiteta. Osim toga, u stalnoj sam težnji povezivanja povijesnih umjetničkih, filozofskih i estetskih vrijednosti s današnjim globaliziranim trendovima u svim područjima života.
Angažirali ste popularni model Mimi Rončević i fotografa Ivana Gudića za vizuale posljednje kampanje. Kako je došlo do te suradnje?
Nešto kažem da je Split mali grad u kojem se svi poznajemo. Pratim i Mimin i Ivanov rad posljednjih godina pa se odluka o suradnji nametnula potpuno prirodno. U Splitu smo uvijek spremni podržati jedni druge, posebno kada je riječ o sličnim energijama kojima je i sam pogled dovoljan za razumijevanje.
Nosite li i vi trendove ili ste u potpunosti fokusirani na vlastiti, personalizirani stil? Kako biste opisali svoj stil?
Trendove nosim, ali ne robujem im. Udo-bnost i jednostavnost temelji su moga personaliziranog stila.
Čega imate najviše u ormaru? Cipela, torbica, haljina...?
Slobodno mogu odgovoriti istim ovim redom kao i u vašem pitanju... no želim istaknuti kako su mi torbe ipak favorit.
Koji vam je najdraži ljetni komad? Od čega se ne odvajate ovih vrućih dana?
Obožavam haljine i tunike, no iziđem li po ovako toplom vremenu bez naočala, bolje da me nema.
Napisao: Marko Banjavčić
Foto: Ivan Gudić