RTL-ov show 'Brak na prvu' opisan i kao sociološki eksperiment, od prve je emisije privukao veliku pažnju gledatelja. Pojedinci koji se međusobno nisu poznavali, spojeni su i pri prvom susretu - vjenčani. Međutim, iz epizode u epizodu 'parovi' se, čini se, sve više suočavaju s trzavicama, a oni koji su 'prvu' kliknuli - točnije Dejan Vukobratić i Gordana Marelli - od showa su, shvativši da nisu jedno za drugo, i - odustali. Mnogi se zato pitaju kako su ovi parovi uopće spojeni i kojim principom su se vodili stručnjaci. Sve je za 24 sata objasnio profesor psihologije Boris Blažinić, koji je dobio zadatak da odabere i spoji partnere. 

BRAK NA PRVU Stručnjak otkrio tajnu spajanja parova
Foto: RTL

 Boris Blažinić direktor je Centra za razvoj osobnosti, profesor i sudski vještak za psihologiju, psihoterapeut, konzultant i licencirani trener za procjenu i razvoj ljudskih potencijala, a svoju metodu spajanja parova podijelio je u tekstu koji prenosi navedeni medij. Polazišna metoda ovog eksperta je samo jedan dokument - riječ je o jedinstvenom psihološkom profilu kojeg je nazvao 'MINDWARE Uputstva za uporabu samog sebe'. Naime, nakon intervjua i testiranja sudionika emisije, prof. Blažinić je kreirao ovaj dokument koji sudionicima 'Braka na prvu' pomaće spoznati sebe, ali i njihovog partnera. Inače, ovaj je dokument namijenjen i onima koji se, primjerice, dvoume koji fkultet ili školu odabrati. 

BRAK NA PRVU Stručnjak otkrio tajnu spajanja parova
Foto: RTL

 'Kod svih reality showova, pa tako i ovog, kandidati se prijavljuju na dobrovoljnoj bazi. Među prijavljenima najčešće je bila riječ o osobama koje nemaju problema s time da javnost ima uvid u njihov privatni život. Kad ih sagledamo po tipu osobnosti, žene su većim dijelom imale tip osobnosti koji možemo zvati ‘Sanjari/Idealisti’. Takve osobe žude za jakim partnerom, kojemu su stalno u centru pažnje, koji prepoznaje i poštuje njihovu senzibilnost, negativizam i promjene raspoloženja, cijeni ih zbog njihove posebnosti i tolerira melankoličnost jer stalno imaju osjećaj da im nešto fali. Ako se njihova potreba za pažnjom ne ostvari, tad rade dramu jer im kod partnera uvijek nešto nedostaje. Naravno, ovako se ponašalo mnogo prijavljenih kandidatkinja, ali ne i sve, jer se ne može generalizirati. S druge strane, muškarci koje privlače ovakve emisije najčešće su tipovi osobnosti koje možemo nazvati ‘Avanturisti’ i ‘Prodavači’.

BRAK NA PRVU Stručnjak otkrio tajnu spajanja parova
Foto: RTL

 Jedni su veseli, spontani, željni avanture i akcije, hedonisti, ali istodobno i velika djeca koja teško podnose preuzimanje odgovornosti, a drugi su željni divljenja, aplauza, da ih se prepozna i cijeni zbog njihovih uspjeha'. Naravno da ima i drugih tipova osobnosti kao, na primjer, oni koji su u showu u potrazi za ljubavi, kojima su najvažniji odnos, brižnost, pomaganje, oni koji prvo daju kako bi dobili. Ima i onih kojima je najvažnija sigurnost, koji traže jakog partnera koji će im biti autoritet', rekao je ovaj ekspert pa nastavio:  'Kad su svi kandidati odabrani, izbor kompatibilnog partnera znači u što većoj mjeri zadovoljiti specifične preferencije svakoga od njih. A to znači odabrati nekog na temelju fizičkog izgleda, visine, oblika tijela, tipa lica, dobi, mirisnih preferencija, a sve to je ključno da bi ljudi ‘kliknuli na prvu’ i jedni druge privukli. Tip osobnosti je pak ključan za održivost veze'. Međutim, tvrdi, idealan par - ne postoji. 

BRAK NA PRVU Stručnjak otkrio tajnu spajanja parova
Foto: RTL

 'Nema ‘idealnog’ para, ljubavni odnos je poput plesa, odnosno životne avanture u kojoj jedan drugome pomažu biti najbolje izdanje sebe. Prema tome, to je par kojemu su u dovoljnoj mjeri zadovoljene fizičke preferencije i potrebe. Karakterno kompatibilni u odnos unose i njeguju iskrenost, visoko povjerenje i poštovanje jedan prema drugome. Dijele interese i vrijednosti, ali i prepoznaju te poštuju različitosti', zaključuje.