Zasigurno ste se na društvenim mrežama susreli s pojmom swag gap, ali znate li što točno označava? Neformalni izraz koji opisuje uočljiv nerazmjer u stilu i estetici između dviju osoba, koje su najčešće u romantičnoj vezi. Swag pritom ne označava samo odjeću ili koliko su usklađeni u trendu, već čitav skup elemenata - karizmu, samopouzdanje, kulturnu relevantnost, javni imidž i način na koji netko privlači pozornost. I dok jedna osoba u tom odnosu dominira, dok druga djeluje povučenije ili manje uvjerljivo, kao da joj se ne da, i ta se razlika opisuje pojmom swag gap.
Za istaknuti je kako ovaj pojam ne govori nužno ništa o kvaliteti odnosa, već o percepciji, načinu na koji javnost, mediji i društvene mreže doživljavaju njihov odnos, ponašanja i osjećaj zajedništva, te se time promatraju, mjere i ocjenjuju zanimljivi parovi uglavnom celebrity scene.
Dovoljno je sjetiti se Kim Kardashian i njezinog bivšeg Petea Davidsona, i jasno je što znači klasičan swag gap, jer dok Kim utjelovljuje luksuz, kontrolirani glamur i savršeno izgrađen imidž, Pete je živio nonšalantni, gotovo anti-swag pristup, čime je bio snažan kontrast njezinom stilu te razlog za brojne usporedbe, baš kao što se često u škarama komentara nađu Selena Gomez i Benny Blanco.
S druge strane, Rihanna i A$AP Rocky često se ističu kao rijedak primjer gotovo savršene swag ravnoteže, oboje posjeduju snažnu karizmu, koju izražavaju na različite ali komplementarne načine. Slično vrijedi i za Beyoncé i Jay-Zja, kod kojih je razlika u stilu očita, ali djeluje namjerno i skladno.
Često na listi swag gap parova su Hailey i Justin Bieber, u kojoj je ona savršen primjer stila i modne osobnosti dok je on u sebi svojstvenom stilu često njezin opozit, onaj koji djeluje kao da mu nije stalo, kao da teži svojom neurednom estetikom ne podržati nju i njezin imidž. Zato ne čudi što su njih dvoje često u fokusu.
No swag gap nije samo zabavna etiketa, ovaj pojam ima stvarnu težinu u kontekstu pop kulture i društvenih mreža. Dovoljno je jedna fotografija da se pokrene lavina komentara i memeova, što indirektno i direktno utječe na način na koji publika razmišlja o vezama, identitetu i samopredstavljanju. Promatrajući celebrity parove, mnogi se nesvjesno uspoređuju i preispituju vlastitu poziciju, tko u vezi nosi imidž, identitet, a tko prati, što zasigurno oblikuje i osobno iskustvo, samopouzdanje i ali i prostor za utjecaj brendova na odabir pojedinaca. Zato ne čudi što se ovaj fenomen dana opisuje i kao društveni barometar, onaj koji u trenu pojedince stavlja u fokus, ruši ali i gradi slike o idolima vremena u kojem živimo.
Ali, swag gap ne bi trebao biti povod za preoblikovanje partnera prema vlastitim estetskim ili stilskim očekivanjima. Pokušaji da se nekoga “ušminka” ili prilagodi tuđem imidžu nisu način na koji se gradi i održava ozbiljna i iskrena veza. Ipak, ne može se zanemariti utjecaj ovog trenda na veliko tržište, gdje se razlike u estetici i imidžu sve češće koriste kao alat za kapitalizaciju elemenata iz svijeta mode, lifestylea i pop kulture. Dok ga jedni doživljavaju kao nedostatak koji treba ispraviti, drugi swag gap prepoznaju kao prednost, prostor za autentičnost, kontrast i stvaranje novih kulturnih narativa.