Mama iz Wilmingtona u Sjevernoj Karolini postala je viralna dijeljenjem svojih XXL kupnji na TikToku. Majci trojice dječaka nadjenuli su nadimak “32 pizzas mom”nakon jednog nedavnog videa u kojem pokazuje da je kupila čak 32 smrznute pizze, jer toliko je, kaže, potrebno da nahrani svoju mnogobrojnu obitelj. OK, ovo je možda malo radikalan primjer, posebno ako se, doista, radi o jednom obroku, no kupnja na veliko doista ima svoju svrhu i, čini se, pravi je viralni hit.
Sudeći po trendovima na društvenim mrežama, gdje ljudi pod različitim hashtagovima pomažu jedni drugima štedjeti, kupnja XXL pakiranja za većinu su najvažniji korak za uštede u kućnom budžetu. Što se kupuje na veliko? To su prije svega proizvodi koje često koristimo ili oni koji imaju dovoljno dug rok trajanja pa će moći dulje vrijeme ostati pohranjeni. Također, tu su i svi proizvodi koji se mogu zamrznuti. Primjerice, obiteljsko pakiranje domaćeg pilećeg filea (koje je trenutačno na akciji u Eurospinu za 5,99 eura po kilogramu) vrlo je praktično rješenje za uštedu. Pileći file prije svega je vrlo inspirativna namirnica u kuhinji, „višak“ se lako zamrzne, a u zamrzivaču se može čuvati i do šest mjeseci bez da izgubi na kvaliteti. Papirnati ručnici, toaletni papir, deterdženti, brašno, tjestenina, konzervirani proizvodi, začini…, ali i omiljeni proizvodi poput sireva, sirnih namaza, grickalica, slatkiša… kupuju se na veliko i kao takvi postižu najbolju cijenu. Pametna kupnja u Eurospinu, baš kako i njihovo ime kaže (SPIN = Smart Shopping ili na talijanskom – Spesa Intelligente), podrazumijeva svakodnevnu ponudu kvalitetnih proizvoda po najpovoljnijim cijenama, među kojima su i oni u XXL pakiranju. Velika pakiranja, pametna ušteda – to konkretno znači da Eurospin svojim kupcima jamči najnižu cijenu u 30 dana! Ovo su naši „ulovi“ iz najnovije ponude…
Hashtagovi #bulkbuying, #bulkbuyinglovers i slični povezuju mnogobrojnu zajednicu onih koji pokazuju prednosti kupnje velikih pakiranja. Tako, ne samo da štede novac, nego i stvaraju zajednicu koja podržava odgovornu i promišljenu potrošnju. No, TikTok zajednica ne prestaje inspirirati i brojnim drugim načinima. Primjerice, No-Spend Challenge trenutačno je vrlo popularan trend među Generacijom Z, gdje se korisnici izazivaju da ne troše novac na nepotrebne stvari tijekom određenog razdoblja, čime se potiče svjesna potrošnja, odnosno kupnja onoga što im je nužno. Dakle, nema jedenja vani; cijeni se kuhanje kod kuće, a cilj je resetirati svoje potrošačke navike, uštedjeti novac i dokazati sebi da možete pametno kupovati.
Loud Budgeting ili otvoreno dijeljenje svojih financijskih ciljeva i ograničenja s prijateljima i obitelji još je jedan viralni trend kojim se povećava motivacija za štednju. Za razliku od prethodnih generacija koje su skrivale da imaju poteškoća s planiranjem budžeta, generacija Z „okreće ploču“. Oni će bez srama priznati da je neki restoran izvan njihovog proračuna ovaj mjesec ili da štede za auto, pa će preskočiti putovanje – to se zove glasno budžetiranje. Glasnim budžetiranjem dobivate podršku svog društvenog kruga, oni vam pomažu da lakše dođete do cilja, ohrabruju vas ako padnete u iskušenje i sl.
Sve ovo dokazuje da štednja može biti poticajna, zabavna i kreativna. Kad je riječ o kupnji velikih pakiranja, koje se sada isplati ugrabiti u Eurospinu i koji su najsigurniji jamac štednje, ovakve kupnje, osim financijske koristi, potiču i na kvalitetniju prehranu kroz planiranje obroka te u konačnici smanjuju bacanje hrane. Dakle, slobodno dijeli vlastite „ulove“ i trikove za uštedu – tako sudjelujete u zajednici onih koja podržavaju promišljenu i odgovornu potrošnju.
*Sadržaj nastao u suradnji s Eurospinom.