Svijet rada prolazi kroz značajne promjene pod utjecajem digitalne transformacije. Prema izvještaju Svjetskog ekonomskog foruma, očekuje se da će umjetna inteligencija i automatizacija do 2030. godine, odnosno dok se tvrtke prilagođavaju tehnološkim promjenama, ukinuti 92 milijuna radnih mjesta. Iako ovo potonje ne zvuči nimalo optimistično, digitalizacija će, predviđa se, i stvoriti 170 milijuna novih radnih mjesta te otvoriti brojne prilike za visoko kvalificirane i obrazovane radnike. Nove tehnologije usvajaju se baš u svim sektorima, no imamo li potrebne vještine? Hitno usavršavanje je ključno, kažu stručnjaci Svjetskog ekonomskog foruma, jer će se gotovo 40% vještina koje su trenutno potrebne na poslu promijeniti! Izazov poslovanja u digitalnom dobu nije, dakle, samo u implementaciji novih tehnologija, već u pripremi radnika za nove uloge.
Upisi u vodeći doktorski studij
Ulaganje u obrazovanje, posebno u područjima koja su usmjerena na digitalnu transformaciju, ključno je za pripremu za poslove budućnosti. Na Sveučilištu u Dubrovniku upravo traju upisi u vodeći doktorski studij u Hrvatskoj – Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju – kojeg ova prestižna institucija već šestu godinu za redom provodi u suradnju s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu. Doktorski studij Poslovne ekonomije u digitalnom okruženju traje tri godine (šest semestara), a nastava se izvodi na hrvatskom i engleskom jeziku i u obliku part-time programa, prilagođenog polaznicima koji studiraju uz profesionalne obaveze. Polaznicima se nudi izbor među pet modula: Digitalno poslovanje, Međunarodno poslovanje, Marketing, Turizam i Menadžment. Završetkom studija stječe se akademski stupanj doktora znanosti iz područja društvenih znanosti. U akademskoj godini 2025./2026. planiran je upis 15 studenata.
Iskustva polaznika
Iskustva dosadašnjih studenata su fantastična. Osječanka Doroteja Markasović, vlasnica dviju fakultetskih diploma – Građevinskog i Ekonomskog fakulteta u Osijeku - koja je prije tri godine u Storyjevom natječaju osvojila stipendiju za ovaj doktorski studij, ispričala nam je kako joj je stečeno digitalno znanje „stvorilo novu karijeru“.
"Studij je, doista, zanimljiv i inspirativan, a najviše od svega sviđa mi se što sam proširila krug poznanstava i upoznala ljude različitih interesa i iz različitih sektora. U našoj generaciji bilo nas je 20-ak iz IT sektora, auto industrije, turizma, građevine…, bilo je i starijih kolega, pa i onih 50+, i doista je zanimljivo slušati njihova iskustva“, rekla nam je Dorotea o studiju koji je prvi takav u Hrvatskoj.
Zašto upisati doktorski studij?
"Ovaj studij ima za cilj pružiti svojim polaznicima znanja i vještine koja će ih učiniti konkurentnim u digitalnom gospodarstvu. Studij se sastoji od više tematski srodnih modula, svi su međusobno povezani te studentima pružaju mogućnost aktivnog sudjelovanja u oblikovanju vlastitog obrazovnog programa. Ovaj studij idealno je mjesto za umrežavanje, dijeljenje iskustava te pokretanje projekata sa stručnjacima iz različitih sektora. Naime, u program su, osim domaćih, uključeni i svjetski poznati ekonomisti i stručnjaci iz inozemstva“, kažu na Sveučilištu u Dubrovniku.
Posebnost ovog doktorskog studija je i mogućnost učenja u najsuvremenijem znanstveno-istraživačkom laboratoriju, onom za neuromarketing. Također, polaznici imaju i mogućnost uključiti se u međunarodne kompetitivne istraživačke projekte, surađivati s poslovnim sektorom te objavljivati radove u međunarodnim znanstvenim časopisima. Više o doktorskom studiju Digitalne ekonomije u poslovnom okruženju potražite ovdje.
*Sadržaj nastao u suradnji sa Sveučilištem u Dubrovniku.