Tehnički proizvodi tradicionalno su na vrhu popisa najatraktivnijih „ulova“ za Black Friday ili petak nakon američkog Dana zahvalnosti, kada službeno počinje i božićni shopping. Prilika je to da uz značajne popuste kupimo nešto što nam je do sada možda bilo preskupo. Osim tehnologije, slabi smo, kažu podaci, i na Black Friday popuste na odjeću, parfeme i luksuzne kozmetičke proizvode.
Iako će vas, bez sumnje, privući popusti i niz povoljnih ponuda, važno je ne dopustiti da vam se uzbuđenje obije o glavu. Zlatno pravilo glasi: ako ste nešto svejedno namjeravali kupiti, a sniženo je, uštedjeli ste novac. Ako to niste planirali kupiti, nije ušteda bez obzira koliki je popust!
Baš kao što nikada ne biste trebali ući u supermarket gladni ili bez popisa za kupnju, tako ni u Black Friday shopping ne biste trebali ići - napamet. Ako kupujete online, dobro je u košaricu ubaciti proizvode koje namjeravate kupiti, pričekati popuste i vidjeti koliko su sniženi, umjesto punite košaricu stvarima samo zato što su povoljnije. To će vam pomoći da smanjite rizik od prekomjernog trošenja ili kupnje stvari koje vam zapravo ne trebaju.
Trgovci često na svojim internetskim stranicama, društvenim mrežama ili letcima informiraju kupce o Black Friday sniženjima. Odvojite vrijeme za pregledavanje, usporedbu ponuda i odlučite što su vam prioriteti. Usporedite cijene u različitim trgovinama, jer isti proizvod može imati drukčiju cijenu. Usporedite i cijene istog proizvođača u trgovini i na webu, jer neke trgovine mogu imati ekskluzivne ponude koje su dostupne samo na jednom mjestu.

Black Friday
Shutterstock 

Provjerite je li neka kupnja stvarno povoljna. Lako vas može prevariti „ludilo“ Crnog petka. Je li predmet koji vam je zapeo za oko doista jeftin kako se na prvu čini? Također, nije teško vidjeti privlačnost sheme „kupi sada plati kasnije“, koja vam omogućuju plaćanje robe na rate, ali to koristite samo ako kupnja na rate dolazi bez kamata. U protivnom biste mogli preplatiti svoj „jeftini ulov“.

Internetski kupci u Velikoj Britaniji koji postanu žrtve prijevara gube u prosjeku 1000 funti po osobi tijekom Crnog petka i božićnog razdoblja kupovine, otkriva istraživanje njihovog Nacionalnog centra za kibernetičku sigurnost. Važno je da budete razboriti i zapamtite da je, ako ponuda izgleda predobro da bi bila istinita, vjerojatno riječ o prevari. Stoga kupujte online samo s provjerenih stranica. Potražite 'https' na početku URL-a web stranice i znak lokota u pregledniku — oni pokazuju da je web stranica sigurna. Neki trgovci napuhavaju cijene prije rasprodaje kako bi popusti izgledali privlačnije. Također, pročitajte recenzije kako biste bili sigurni u kvalitetu proizvoda.
Bez obzira kupujete li online ili u shopping centru, spreman financijski plan može vam pomoći da izbjegnete prekomjerno trošenje. Dakle, isplanirajte budžet i držite ga se. To je najboljih načina da izbjegnete prekomjerno trošenje i zaključite kako je Crni petak ove godine bio baš uspješan.