Kako najlakše otvoriti vino, zašto je štrukle najbolje raditi ljut i kako krumpirove kore mogu dati savršen 'šmek' svakom jelu, samo su neki od trikova koje su posjetitelji mogli saznati, ali i sami iskusiti, na nedavno održanom Food Marketu. Posljednji dan ovog gastro eventa, koji se od 7. do 9. listopada održao u zagrebačkom Petom Kupeu, bio je rezerviran za Mastercard i njihove inspirativne goste: suvlasnicu Vinarije Kaptol Barbaru Ljevar, vlasnicu zagrebačkog bistroa Darling & Shegrts Draganu Dilparić i chefa Tibora Valinčića iz zagrebačkog restorana Dubravkin put.
Inače, svih troje voditelja radionica partneri su projekta Priceless.com, jedinstvene platforme koja korisnicima Mastercard® kartica omogućava pristup nezaboravnim fizičkim i virtualnim iskustvima poput raznih how to tutoriala, virtualnih koncerata, edukacija i slično. Od 2018. godine do danas, Priceless.com neprekidno nudi niz različitih iskustava iz Hrvatske, prezentirajući diljem svijeta ono najbolje od naše zemlje. Registracijom na Priceless.com, korisnici mogu odabrati iskustava, kupiti ih ili besplatno preuzeti pomoću svoje Mastercard kartice. Food Market bio je prilika da ovih troje protagonista dio svoje ljubavi prema gastronomiji, ali i mnogobrojne vještine, pokažu na licu mjesta.
Kad vam dan počne s vrhunskim vinima, onda je jasno da dobrog raspoloženja neće nedostajati. Nakon kratke priče o vinariji, koju u mjestu Kaptol u požeškom kraju vodi sa svojom majkom, Barbara Ljevar posjetiteljima je predstavila pet svojih vina: vrhunsku graševinu, cabernet sauvignon, rose, cuvée i poluslatku graševinu kao lijepo desertno vino za kraj. Demonstrirala im je i kako najlakše otvoriti bocu, a uz zveckanje čaša raspravljalo se i o četiri glavna koraka u kušanju vina: boji i bistroći, njuhu, mirisu i okusu te, ne manje važno, postojanosti u ustima i svemu onome na što nas vino asocira. Barbara kaže kako, barem po njezinom iskustvu, ljudi još uvijek najradije piju bijela vina, jer 70% prometa u Vinariji Kaptol 'otpada' upravo na bijele sorte, no jednu predrasudu ova je mlada poslovna žena definitivno pobila.
'Često možemo čuti kako su rose vina ženska, no primijetila sam u posljednje vrijeme da muškarci sve više uživaju u slatkastim vinima, dok žene sve češće traže 'teže' kapljice', kaže Barbara.
Dobro raspoloženje nakon wine tastinga prenijelo se i na pult na kojem je Dragana Dilparić, korak po korak, radila štrukle. 600 grama glatkog brašna, 3-4 grama soli, 20 grama ulja i 400 mililitara tople vode, recept je od kojeg vlasnica bistroa Darling & Shegrts ne odustaje kad je u pitanju izrada tijesta. Ma koliko puta trebala nanovo mijesiti, ovo je mjera koja da savršenu strukturu tijesta koje se izvrsno razvlači i ne puca.
'Još je važno da su sastojci za štrukle sobne temperature, da je voda topla i da tijesto barem pola sata odleži na nekom toplom mjestu. Prije toga važno ga je i nauljiti, da se ne osuši', kaže Dragana i napominje u šali kako je tijesto za štrukle najbolje raditi ljut – čovjek lijepo izbaci svu negativnu energiju lupajući tijestom o podlogu, tako da kasnije ima dovoljno nježnosti u sebi za razvlačenje tijesta.
Kad je dovoljno 'lupanja'?
'Osjetiš razliku pod prstima, tijesto postane pjenasto na površini, jer sav gluten izađe van', kaže Dragana i priznaje kako je od malena uz baku i mamu gledala kako se pripremaju štrukle, no uzalud je sve što ste vidjeli, dok sami ne krenete raditi i ne osjetite to u mišićima. I za Sanju Vrnić, djevojku koja je putem društvenih mreža dobila priliku sudjelovati u ovoj Mastercardovoj radionici, priprema štrukli pravi je izazov.
'Nikad ih do sada nisam radila, jer sam se uvijek bojala tog tijesta. Jako mi je bilo korisno ovo iskustvo, ugodno vrijeme za popuniti vikend, ali i mali izlazak iz comfort zone', rekla je Sanja koja je s Dragani pomogla razvući tijesto. Posjetitelji Food Marketa jednoglasno su odlučili kako su ove štrukle definitivno jedne od najboljih koje su isprobali.
A nemalo su se iznenadili i jelima koje im je na kraju nedjeljnog druženja poslužio chef Tibor Valinčić iz zagrebačkog restorana Dubravkin put. Naime, treća Mastercardova radionica bila je u znaku zero waste kuhanja. U kuhinji se ništa ne baca, pa ni krumpirova kora, jer je Tibor od nje napravio temeljac za 'lažni' rižoto. Koru, kaže nam ovaj mladi chef, samo treba dobro oprati, posušiti i zapeći u pećnici na 200 stupnjeva 10-ak minuta. Tako osušena kora, koja podsjeća na čips, može se i nekoliko tjedana čuvati u posudi na sobnoj temperaturi. Kad vam je potrebna, možete ju – baš kao i na Food Marketu – ubaciti u vodu i kuhati kao temeljac ili, kako to rade u restoranu Dubravkin put, samljeti i koristiti za paniranje mesa.
'Za ovu radionicu odlučio sam napraviti lažni rižoto od korijena cvjetače. To je dio koji se obično baca, no ja sam ga naribao i to mi je poslužilo umjesto riže. Tako pripremljenu rižu pirjao sam na maslinovom ulju, podlijevao temeljcem od krumpirovih kora te završio kremom od cvjetova cvjetače i fermentiranom limunovom koricom kao začinom', rekao je Tibor. Naime, limunova kora još je jedan sastojak koji se ne baca, jer kad se doda u otopinu vode i nejodirane soli te ostavi na sobnoj temperaturi, za otprilike 30-ak dana dogodit će se fermentacija. A svi prirodno fermentirani napici i jela bogati su blagotvornim bakterijama koje organizmu pomažu da ostane zdrav, a utječu i na lakšu probavljivost obroka.
Ovakav koncept suradnje generalnog partnera Mastercarda i organizatora ono je što je ovaj gastro događaj učinilo doista jedinstvenim. Naime, sav sadržaj posljednjeg dana Food Marketa omogućio je upravo Mastercard – posjetiteljima je doveo svoje partnere s platforme Priceless.com i digitalnim iskustvima koja se nalaze na platformi ovom prilikom udahnuo život, pa su svi posjetitelji imali priliku čuti savjete poznatih chefova, ugostitelja i vinskih stručnjaka iz prve ruke. Ali i kušati njihova mala gastronomska umjetnička djela.
'Kad kroz Mastercard i Priceless.com podupiremo događanja, zaista je rijetko kad naš brending njihov jedini dio. Iznimno složen proces kreiranja iskustva za našu platformu doveo nas je do brojnih poznanstava, prijateljstava i neraskidivih veza. Zato nam je bila izrazita čast čitavu nedjelju imati priliku pokazati barem dio onoga što radimo i prezentirati svrhu našeg projekta – inspirirati ljude da novim znanjima i vještinama oplemene svoje i živote bližnjih, podupirati male poduzetnike, promovirati njihovo poslovanje i prezentirati da sve što čine, čine s posebnim poštovanjem prema svemu što im je priroda nesebično omogućila', osvrnula se na nedjeljni program Food Marketa Helena Šekerija, voditeljica marketinga u Mastercardu.
Puno korisnih savjeta, fini zalogaji, odlična vina, fenomenalna atmosfera… Mastercardov dan na Food Marketu bio je nezaboravan i inspirativan.