Tamo gdje osjećam čemprese osjećam se kao kod kuće. Mediteran. To je moja domovina - riječi su uspješnog redatelja Paola Ma­g­e­ll­ija koji već godinama mijenja svjetske adrese. Njegovi sinovi, 30-godišnji blizanci Adalbert i Aurel, svoje su mjesto pronašli u očevoj rod­noj Firenci, a njegov je život trenutačno u Njemačkoj uz suprugu Friederike Tiefenbacher i osmogodišnju kćer Gioiju, koja mu jako nedostaje u trenucima kada je na Sceni Gorici pripremao predstavu ‘Os­­vrni se gnjevno’, premijerno izvedenu prošli tjedan. Story: Razodjenuli ste Ninu Violić, Gorana Nav­o­­­jca, Franu Maškovića, a ovaj ste nas put iznenadili učinivši to Goranu Bogdanu. Nije riječ o tome da želim iznenaditi ljude, nego o materijalu koji čovjek ima u rukama. Ne gledam na to kao na razodijevanje, nego kao na pit­a­­nje nekog scenskog jez­i­ka. U većini mojih predst­a­va nitko se nije skinuo. Zar sam ja čovjek koji ski­da glumce? Story: Nikako, no veći­ni je golotinja na sceni i dalje strana. Zar se ljudi ovdje rađ­a­ju odjeveni? Idu se tuširati odjeveni? Story: Možda živimo u konzervativnoj zemlji. Publika je konzervativnija zato što je, pogotovo u posljednjih dvadeset godina, odgajana u takvoj sredini; ljudi ne idu u muzeje, kazališta... Priča se o velikoj hrvatskoj kulturi za koju djeca jednostavno nisu pripremljena. Ne znaju što su aktovi, gola ti­jela u umjetničkom smislu. Naravno da na pozornici nije riječ ni o kakvoj pornografiji. Zabrinjavajuće je niska razina obrazovanja u kulturološkom smislu, a s druge strane, tu je velik utjecaj Crkve koja golo tijelo smatra grije­hom. Story: Kakav je vaš stav prema Crkvi? Ja sam bliži agnosticizmu i permanentno sam u krizi u kojoj tražim opravdanje za svoje postojanje. Vrlo sam kr­i­tičan i skeptičan prema svim crkvama. Mislim da su to org­a­nizacije koje manje-više trguju dušama. No to ne znači da ja nemam nekakvu viziju Boga. Ali ne trebam za to posrednika. Sebe sam oduvijek definirao kao marksističkog katolika i nisam bježao od te proturječnosti. Smatram da bi se pravedna Crkva trebala baviti siromašnima i gladnima. A ono o čemu se propovijeda u Crkvi su kondomi, bogati... Story: Gdje biste voljeli ostarjeti? U Njemačkoj sigurno ne želim, bez obzira na to što mi je kći napola njemačkog podrijetla. Nijemci mi daju mogućnost da zaradim dovoljno novca da mogu živjeti kako treba. U Toskani bih imao je­d­no utočište. To je lijepo mjesto koje turisti ne po­znaju. Ove godine nisam bio nijedan dan. Majka mi je telefonirala i pitala me kada ću doći. Volio bih ostarjeti na pozornici i ondje doče­kati starost. Ne prijetim Zagrebu, ima dovoljno pozornica po svijetu, ali jako volim ovaj grad. Kad ne mogu više, onda dođem na nekoliko dana u Zagreb, iako imam maleni stan. Story: Otac vam je jednom rekao da od ovog posla nikad ne­ć­ete biti situirani? Prije svega, puno trošim. Ne bih se trebao žaliti jer puno radim, ali trošim više nego što zara­đujem, kao i svi koji se bave ovim poslom. Story: Na što najviše trošite? Na djecu, imam ih troje. I na putovanja. Ne volim putovati neudobno. A i kada se u slobodno vrijeme družim s prijateljima, u glavi imam taj refleks da onaj koji ima malo više mora i dati. Story: Imaju li sinovi svoje obitelji? Sad su doktorirali u Firenci. Aurel arhitektu­ru, Adalbert međunarodnu politiku, a poučeni mojim iskustvom, smatram da neće tako brzo. Story: Priželjkujete li unuke? Bilo bi zanimljivo. Volio bih to. Story: Sve su vaše ljubavi bile glumice. Slu­čajnost ili su vam baš one neodoljive? Mislim da je to stvar miljea. Nisam imao puno vremena za ‘civile’. Ali moje supruge, iako nisam baš sa svima bio u braku, najviše su patile jer sam s njima najmanje radio. Ne volim stvarati obitelj u kazalištu niti želim upotrebljavati vlast da bi moja žena dobila ulogu. Story: No suprugu ste upoznali zato što ste zaj­ed­no radili? Otkako smo završili u vezi, jako smo malo radili zajedno. Primjerice, sad u Dresdenu u pet do šest predstava u posljednje tri godine sa­mo je jednom igrala, i to ne glavnu ulogu. Story: Puno putujete. Koliko onda vremena provodite s kćeri Gioijom? To mi je jedna bolna točka. U godinu dana četiri mjeseca. No kada smo zajedno, nerazdvojni smo. Dvadeset i četiri sata smo zajedno. Story: Jesu li očevi privrženiji kćerima nego sinovima? Apsolutno. Mogao bih reći da je ona žena mog života. Story: Jednom ste rekli kako ne želite da se ona bavi ovim poslom? Nadam se da će razu­m­jeti da je dovoljno to što su roditelji bili u ovom poslu. Kada se ig­ra s prijateljicama, vidim tu tendenciju, što me zabrinjava, ali mislim da ra­zumije koliko je složen naš život i koliko iza toga ima patnji koje druga djeca ne proživljavaju jer su im ma­ma i tata kod kuće od jutra do mraka. Uistinu se nadam da će to jednog dana razumjeti, a možda i neće pa ćemo se posvađati. Story: Smeta li joj što ste rijetko kod kuće? Na neki mi način zamjera. Budući da već zna telefonirati, ponekad mi se javi, počne pla­kati i govoriti mi da dođem.

Razgovarala Nikolina Kunić Snimio Tomislav Marić Styling Lana Nedanova