U hvarsku vinariju Tomić prvi dani proljeća, bez obzira na pandemiju, donijeli su dva noviteta – redizajn svih etiketa i ekološku markicu za njihovo Tomić Illyricum 201, sjajnu kupažu cabernet sauvignona i plavca malog. A promišljanja i pripreme za ove značajne iskorake započeli su unatrag nekoliko sezona. Novi izgled etiketa, prvi u 20 godina, povjeren je Nenadu Doganu, dizajneru s kojim obitelj Tomić uspješno surađuje već dugi niz godina.

Ekološka markica kao dokaz predanog rada vinara
Foto: StoryGourmet Press

'Uspješnost dizajna uvelike ovisi o lakoći s kojom etiketa prenosi emociju. Kad u prvom trenu uspiješ privući pažnju kupca, a već u drugom momentu on zna ono najbitnije o tvom vinu, možeš reći da si uspio', govori Sebastijan Tomić, direktor obiteljske vinarije. Ekološka proizvodnja vina donosi mnoge izazove, a glavni je položaj vinograda jer nisu svi položaji pogodni za ekološki uzgoj za koji je bitno da se na odabranom položaju ne zadržavaju voda i vlaga, da na njemu postoji prirodno strujanje zraka te da ima zadovoljavajuću insolaciju.

Ipak, ekološka proizvodnja donosi mnoge pozitivne stvari zbog kojih prepreke i izazovi, često padaju u drugi plan:
'Benefit od ekološke proizvodnje se prvenstveno odvija na emocionalnoj razini. Očituje se pretežno u zadovoljstvu vinara i djelatnika koji rade u vinogradu zbog činjenice da su uspjeli proizvesti zdravije i kvalitetnije grožđe. Osim toga, korist se postiže i dugotrajnim marketingom koji se gradi na ekološkoj proizvodnji', rekao je legendarni vinar iz Jelse Andro Tomić.

Ekološka markica kao dokaz predanog rada vinara
Foto: StoryGourmet Press

Put do ekološke markice, slavnog zelenog listića, nije bio ni jednostavan ni kratak. 'Proces traje oko četiri godine. Prvo ste tri godine u 'prijelaznom razdoblju' u kojem imate konstantne kontrole inspektora na terenu. Morate udovoljiti svim analizama i provjerama u kojima se utvrđuje da ste koristili samo dopuštena sredstva. Eko markica nam je potvrda da smo nakon pe godina truda i mukotrpnog rada u vinogradu napokon zaslužili oznaku ekološkog vina. Ekološki pristup je višestruko skuplji oblik proizvodnje i ne može se svugdje primijeniti. Zahtijeva znatno više ljudskog rada i suživota s prirodom pa se na kraju svodi na filozofiju života samog vinara.', objašnjava Andro Tomić čiji se slavni moto 'Vino se pije na ure, ne na litre' definitivno može primijeniti i na ovaj, ekološki dio kulture ispijanja vina.