Dokumentarni filmovi ponekad donose gotovo mikroskopski pogled u modni svijet, poput onoga ‘Dior i ja’ iz 2015. u kojem je naglasak bio na liku i djelu Rafa Simonsa. Drugi pak pokušavaju uhvatiti duh osobe, koji je nerijetko veći od samoga života, poput filma o Billu Cunninghamu, slavnomu njujorškom fotografu, što bi čak i najciničnijega gledatelja moglo potaknuti da postane zaljubljenik u svijet stila prepunog radosti. Odjek najboljih dokumentaraca vidljiv je na svim razinama, o čemu najbolje svjedoči film o nevjerojatnom kreativcu Alexanderu McQueenu iz 2018. godine.

Revolucionar i dalje neumoljivo stvara
Foto: Profimedia

Najnoviji modni uvid donosi nam ‘House of Cardin’, iako ne uspijeva konkurirati ostalima iz te kategorije. Doduše, neupitan sjaj središnje figure, a to je genij Pierrea Cardina, odjekne u povremenim bljeskovima. Dokumentarni film P. Davida Ebersolea i Todda Hughesa naglašava važnost legendarnog Pierrea Cardina u svijetu dizajna. On trenutačno ima 98 godina i još radi “jer to je jedini razlog za sreću u životu”, otkriva u filmu. Ovaj francuski dizajner rođen u Italiji karijeru je započeo 1945. u Parizu, kamo se uputio gotovo odmah nakon završetka Drugoga svjetskog rata. Svoj prvi posao u modi nije dugo čekao - bio je to angažman za atelje Paquin, gdje je pomagao raditi na besmrtnim kostimima za film ‘Ljepotica i zvjer’ Jeana Cocteaua.

Revolucionar i dalje neumoljivo stvara
Foto: Profimedia

Nakon suradnje s modnim kućama Paquin, Schiaparelli i Dior, Cardin je 1950. pokrenuo vlastitu kuću, gdje je bio mentor Jean-Paulu Gaultieru (koji se u dokumentarcu pojavljuje s Naomi Campbell, Sharon Stone, Dionne Warwick i drugima). U idućim desetljećima njegova vizija mode pridonijela je transformacijama u industriji - bio je ispred svoga vremena kad je riječ o angažiranju tamnoputih i azijskih modela, pristupu muškoj odjeći, dizaj­niranju naočala, korištenju logotipa te kreiranju globalnog pogleda na modnu industriju.
Cardin je prije svega vizionar modernosti u svijetu dizajna. Dokazuju to i snimke nastale u njegovoj radionici i muzeju te arhivske snimke modnih revija. Dizajner, koji se bliži stotoj, u filmu kaže: “Bio sam prilično zgodan mladić pa su svi željeli spavati sa mnom.” Pritom se smije i prisjeća dana provedenih u druženju s Jeanom Cocteauom, Jeanom Maraisom, Pierom Paolom Pasolinijem i Luchinom Viscontijem.

Revolucionar i dalje neumoljivo stvara
Foto: Profimedia

Inače, film najbolje drži pozornost gledatelja kada se usredotoči na Cardinovu povijest i pristup modi, prvom od mnogih svjetova u koje je ušao, ali postaje konfuzan dok ispituje njegov rad u dizajnu namještaja, transindustrijsko brendiranje, umjetničko pokroviteljstvo i osobni život. Unatoč tomu, nije zgorega pogledati svijet kultnog dizajnera koji, unatoč godinama, i dalje promišlja o svijetu koji tek treba doći.