Svi su tada gledali Mad Men i Bitange i princeze, slušali Viva la Vida Coldplaya i još uvijek skidali glazbu na MP3 uređaje. Facebook je tek dolazio u Hrvatsku, a Netflix je bio samo servis za iznajmljivanje DVD-ova. U regiji je debitirala prva sezona Big Brothera, a „Brangelina“ su upravo postali roditelji blizanaca. Tada još nismo znali za TikTok, streaming ratove ili influencere s milijunima pratitelja. No, znali smo da se nešto mijenja, u tehnologiji, medijima, glazbi i načinu na koji komuniciramo.

Weekend Media Festival 2008 (5).JPG
Foto: promo

A te 2008. godine, u Rovinju se dogodilo nešto što će obilježiti cijelu regionalnu medijsku i kreativnu industriju. Održan je prvi Weekend Media Festival, tada zamišljen kao ležerno okupljanje medijskih profesionalaca, koje se pretvorilo u kultno mjesto susreta, inspiracije, zabave i novih ideja. Zanimljivo, prvi Weekend održan je točno na isti datum kao i Weekend.18, što je još jedan znak da se puni krug zatvara upravo ove godine.

Počeci digitalne pop kulture kakvu poznajemo

Rujan 2008. godine nije obilježio samo početak novog komunikacijskog poglavlja u Hrvatskoj, već i vrijeme velike globalne neizvjesnosti. Svjetska financijska kriza počela je duboko utjecati na ekonomije diljem svijeta, a Hrvatska je ulazila u razdoblje promjena i izazova. Politički pejzaž bio je dinamičan. Vlada premijera Ive Sanadera suočavala se s nizom unutarnjih i vanjskopolitičkih pitanja, dok su se intenzivirali pregovori o pristupanju Europskoj uniji. Sve te društvene i gospodarske promjene stvarale su okolinu u kojoj su komunikacija, inovacije i mediji dobivali na još većoj važnosti.

20240921-182612-_DinoNinkovic-copy-1.jpg
Foto: promo

Te 2008. godine Hrvatska je nastupila na Europskom nogometnom prvenstvu pod vodstvom Slavena Bilića, a čuvena drama s Turskom obilježila je ljeto i pokrenula val emocija. Sportski tereni gorjeli su od napetosti, dok su televizijski ekrani isporučivali svojevrsni vrhunac pop kulture, od Plesa sa zvijezdama i Zvijezde pjevaju do Ljubav je na selu i legendarnog Red Carpeta.

Tehnološki krajolik izgledao je potpuno drugačije nego danas. YouTube je tek počeo mijenjati način na koji gledamo sadržaj, a Twitter je bio platforma na kojoj su se geekovi dopisivali u 140 znakova. Facebook je polako ulazio u društveni prostor, dok su blogeri i forumi činili online scenu iz koje su izrasli prvi influenceri.

Weekend Media Festival 2008 (2).JPG
Foto: promo

Sve je bilo nešto sporije, ali jednako intenzivno, a upravo u tom duhu 2008. godine, dok su se mijenjali mediji, mijenjala se i publika. I baš tada, usred svih tih promjena, rodio se Weekend Media Festival, s vizijom da okupi sve one koji žele razumjeti, oblikovati i slaviti svijet komunikacije u tranziciji.

Prvi Weekend Media Festival: Vizija ispred vremena

Nitko tada nije slutio da će Weekend Media Festival postati ovakav kakvog ga danas poznajemo, a to je regionalno mjesto susreta, gdje se razmjenjuju ideje, testiraju nove strategije, pokreću suradnje i otvaraju važne teme medija, biznisa, kulture i tehnologije.

Weekend Media Festival 2008.JPG
Foto: promo

Već od prvog izdanja, bilo je jasno da Weekend ima ambiciju biti više od još jednog festivala. Raspravljalo se o medijima, politici, pop kulturi i svemu između. Od panela „Medijatizacija politike – političari kao celebrity!“ i „TV produkcija u regiji – Mission Impossible?“ do „Celebrity kultura u regiji – stilisti, starlete i skandali! Oglašavanje?“ Publika je s jednakim zanimanjem pratila ozbiljne rasprave i lakše teme, a vrhunac je bila premijera tada nove serije Sve će biti dobro, uz prisustvo glumačke postave.

Na svom premijernom izdanju, Weekend Media Festival okupio je više od 1300 profesionalaca iz industrije. Već tada su na pozornicu stali vizionari poput Blakea Chandleea iz Facebooka i marketinškog autora Josepha Jaffea kako bi govorili o budućnosti televizije, usponu digitalnih medija i rastućem značaju brendova u društvu. U vremenu kada su dominirali tisak, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti. Festival koji je odlučio biti dio stvaranja nove komunikacije.

Weekend.18: Inovacija inspirirana Weekend tradicijom

Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru, s još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja. Šest festivala u jednom, stotine predavača, panelista i sudionika, najbolji regionalni i svjetski gosti, kreativna rješenja budućnosti, AI, mediji, tech, brendovi, lideri. I naravno partyji zbog kojih se Weekend.18 neće zaboraviti. Ako je 2008. bila godina kad je sve počelo, onda je 2025. godina kad se vraćamo tamo gdje sve ima smisla - na Weekend svih Weekenda.

Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru, s još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja.  Foto: promo