Alain Delon, ikona europske kinematografije, uživao je status božanstva u svojoj domovini. Bio je simbol francuske elegancije i šarma, superheroj i antiheroj, hodajuća karizma, sve što podrazumijevamo pod pojmovima ljepota i savršenstvo. Ali bio je i buntovan, žestok i pomalo opasan. Ne bi bilo moguće zamisliti francusku kinematografiju bez jednog od najljepših i najseksepilnijeg glumaca svih vremena, koji je za života ušao u sve mitove i legende, dive čija je moć daleko nadilazila 'sedmu umjetnost' i sve što svijet šoubiznisa podrazumijeva.
No u novoj knjizi koja je izazvala svojevrsni potres u Francuskoj, njegovo najmlađe dijete, Alain-Fabien Delon, iznosi šokantne činjenice, koje bi mogle promijeniti mišljenje o ovom velikom čovjeku i okorjelom bonvivanu. Djelo je objavljeno prije nekoliko tjedana, izazvavši, očekivano, lavinu različitih reakcija.
Alain mlađi tvrdi da je njegov otac bio nasilan, nepredvidljiv čovjek opsjednut oružjem, koji je čak i u starosti inzistirao na spavanju s (napunjenim) pištoljem ispod jastuka. Također tvrdi da je Hiromi Rollen, posljednju žena koja mu je ugrijala srce, 'nekoliko puta pretukao gotovo do smrti', da joj je čak prislonio revolver na potiljak i prijetio da će je ubiti.
Posljednji dani samuraja
Kako tvrdi njegov sin, glumac je bio okrutan prema svojoj posljednjoj zakonitoj partnerici, nizozemskoj manekenki Rosalie van Breemen, koja mu je, osim Alaina mlađeg, rodila i kćer Anouchku. Tijekom veze koja je trajala 14 godina, dva puta joj je slomio nos, a u jednom žestokom sukobu čak osam rebara. Alain-Fabien se sjeća i da ga je preko noći zatvarao u kavez sa psima kako bi 'očvrsnuo'.
Šok za šokom u knjizi 'Posljednji dani samuraja' ('Les Derniers Jours du Samouraï'), koju su objavili novinari Laurence Pieau i Francois Vignolle. Nazvana je u čast filma 'Samuraj', neo-noir trilera iz šezdesetih i jednog od prvih ostvarenja koje je Delona lansiralo u zvijezde.
Slavni glumac preminuo je prošlog kolovoza u svom domu u Douchyju, u dobi od 88 godina. Što se događalo iza visokih željeznih vrata njegova imanja Chateau de la Brulerie, oko 130 kilometara južno od Pariza?
Desetljećima su postojale sumnje da je ikona francuske kinematografije zapravo čudovište, a nova knjiga to svakako sugerira. Autori su slagali dio po dio mozaika, tražeći uzroke u djetinjstvu, koje nije bilo ni lako ni sretno.
Traumatično djetinjstvo i burna mladost
Alain Delon rođen je u Parizu, u kvartu u kojem uglavnom žive bogatije obitelji. Njegov otac bio je direktor kina, dok je majka radila u ljekarni. Smatrali su ih 'sitnom buržoazijom', a radi se o izrazu koji se koristio za opisivanje siromašnijih slojeva građanske klase.
Kad je imao četiri godine, roditelji su mu se razveli, a zatim ušli u nove brakove i dobili još djece. Alain je bio smješten kod udomiteljske obitelji, što je bila rana koja ga je boljela cijeli život. Kada su mu udomitelji poginuli u prometnoj nesreći, vraćen je majci i omraženom očuhu.
Budući da mu nitko u djetinjstvu nije posvećivao puno pažnje, te se zbog toga smatrao nevoljenim djetetom, počeo je činiti sve što je mogao protiv autoriteta i svijeta. Bio je neposlušan, često se tukao s vršnjacima, izbačen je iz škole. Jednom prilikom ukrao je i ravnateljev motocikl.
Do 13. godine promijenio je nekoliko škola zbog lošeg vladanja. S 14 godina odlučio je odustati od daljnjeg obrazovanja i pobjeći u Chicago, ali ga je policija pronašla i vratila kući. Zatim je radio u mesnici svog očuha, a kasnije se prijavio u marince i završio u ratu u Francuskoj Indokini, današnjem Vijetnamu.
Ali i tamo je upadao u nevolje. Najteži prekršaj koji je počinio bio je kada je bez dopuštenja uzeo džip i s njim završio u jarku. Dvadeseti rođendan proslavio je u zatvoru, samo da bi ga ubrzo nakon toga izbacili iz vojske.
Nakon povratka u Pariz, noći je provodio u bordelima u četvrti Pigalle. Imao je neodoljivo, anđeosko lice, pa su mu prostitutke rado pružale utočište. Vjerojatno je razmišljao i o mogućnosti da postane žigolo, ali je radio kao utovarivač na tržnici i barmen u bistroima u Saint-Germainu. Tamo je u jednom klubu upoznao glumicu Brigitte Aubert, s kojom je 1957. otišao na Azurnu obalu, baš u vrijeme Canneskog festivala. Primijetili su ga, a ostalo je povijest.
Francuski odgovor na američkog buntovnika
Lijep, zgodan, markantan i šarmantan, ali i talentiran, francuska verzija Jamesa Deana nije dugo čekala na međunarodnu slavu. S filmovima 'U zenitu sunca', 'Rocco i njegova braća' i 'Gepard' početkom 1960-ih krenuo je u pohod na svijet i više se nije zaustavljao.
Volio je žene, a naravno i one njega. Pripisivale su mu se brojne afere, uključujući i onu s Brigitte Bardot, što su oboje poricali. Ali u to vrijeme ništa nije bilo veće od njegove ljubavne priče s Romy Schneider.
Kada su, nakon nekoliko godina romanse koju su pomno pratili mediji i javnost, svi vjerovali da će stati pred oltar, Alain je slomio srce prekrasne austrijsko-njemačke filmske dive. Ostavio joj je poruku na ogledalu: 'Otišao sam u Meksiko s Nathalie. Ne vraćam se.' Nathalie, koja je kasnije postala njegova jedina supruga, tada je već bila u drugoj državi s njihovim sinom Anthonyjem.
Delon je već imao i sina Christiana, koji je bio plod kratke afere i jedne strastvene noći s njemačkom glumicom i pjevačicom Nico. Ari, kako su ga zvali, rođen je 1962. godine, a preminuo je 2023. od predoziranja narkoticima, a da nije doživio da ga legendarni glumac prizna kao svog zakonitog sina.
Delon je gradio carstvo i iza kamere. Bogatstvo je stekao zahvaljujući lukavim poslovnim pothvatima, ulažući u nekretnine, restorane, noćne klubove... Desetljećima je boravio i u Švicarskoj, najvjerojatnije s namjerom da izbjegne plaćanje poreza.
Pričalo se, posebno u ovim krajevima, da je 1968. bio umiješan u ubojstvo svog bivšeg tjelohranitelja i bliskog prijatelja, Beograđanina Stevice Markovića, čije je tijelo pronađeno u kontejneru na periferiji Pariza. Navodno je Marković tijekom orgija u Delonovoj kući skrivenom kamerom snimao suprugu budućeg francuskog predsjednika Georgesa Pompidoua, Claude Jacqueline, a glavni osumnjičenik za ubojstvo bio je korzikanski mafijaški šef Francois Marcantoni. Delon je na sudu porekao bilo kakvu umiješanost u slučaj.
'Jednom joj je slomio osam rebara'
Alain-Fabien se sjeća 'ekstremnih tenzija' između svojih roditelja, koji su bili zajedno od 1987. do 2001. 'Slomio je glavu mojoj majci. Dvaput joj je slomio nos. Slomio joj je i osam rebara', citirane su njegove riječi u knjizi. Zanimljivo je da je Delon, kada su ga 2019. u televizijskoj emisiji zamolili da komentira glasine o obiteljskom nasilju, samo slegnuo ramenima i rekao: 'Ako je šamar mačo, onda sam i ja mačo.'
Njegov sin također ističe da je bio okrutan prema Hiromi Rollin, koja mu je bila asistentica i njegovateljica 17 godina, a na kraju i ljubavnica. 'Ne mogu izbrojati koliko ju je puta pretukao', tvrdi Alain mlađi. To je potvrdila i njezina prijateljica, koja je rekla da ju je vidjela s modricama, te da je jednom primijetila tragove prstiju na njezinom licu.
Postoje i policijska izvješća o obiteljskom nasilju, koja su čak i eksplicitnija. Kako je Hiromi izjavila, Delon ju je 'puno puta udarao nogama, davio, pa čak i prijetio pištoljem'. Međutim, Japanka je izbačena s njegova imanja u srpnju 2023. Za to je optužila njegovu djecu, žaleći se policiji da su joj sve stvari zapaljene.
U međuvremenu, imanje se pretvorilo u 'gnijezdo špijuna', tvrdi se u knjizi, jer su se dva sina i kći žestoko svađali oko nasljedstva i 'urotili' protiv Delona dok je još bio živ, iako ne uvijek pri svijesti.
Alain-Fabien se uselio u kuću kako bi se brinuo o svom ocu, koji se oporavljao od moždanog udara, dok ga je Anthony posjećivao jednom tjedno, zajedno s Anouchkom.
Rat za nasljedstvo i međusobne optužbe
Prošlog siječnja Anthony je u intervjuu za Paris Match optužio svoju polusestru za 'laganje i manipuliranje' te skrivanje rezultata Delonovih kognitivnih testova. Anouchka je uzvratila pravnom izjavom u kojoj je istaknula da njezin otac 'više ne može podnijeti agresivnost svog sina, koji mu je stalno govorio da je senilan'.
Tjelohranitelj koji je svakodnevno pio kavu s Delonom rekao je autorima: 'Sapunica 'Dallas' je šala u usporedbi s ovim.'
Alain-Fabien je bio jedini koji je javno priznao Hiromi kao očevu ljubavnicu. Ali tada je možda već bilo prekasno. Unatoč užasnom tretmanu, ostala je s Delonom sve dok je nisu izbacili.
'Anthony, sa svojim velikim egom, nije htio prihvatiti činjenicu da mu otac ima drugu ženu. Mogli smo izbjeći mnogo problema. I svi su znali da mu je Hiromi partnerica. Živjeli su zajedno. Odrastali smo s njom. Uvijek je bila tu. Uvijek!' prisjetio se Alain-Fabien.
Hiromi je upoznala Delona 1989. godine, kada je radila kao asistentica redatelja filma koji je snimao. 'Odmah sam osjetila iskru među nama', rekla je kasnije. Na njegovo imanje preselila se 2006. godine. Međutim, činjenica da je obitelj odbila vidjeti je kao išta više od skrbnice prilično ju je razljutila.
'To je odvratno, čista izmišljotina. Ponašali smo se kao svaki normalan par. Djeca su nas vidjela kako se ljubimo. Dijelili smo krevet dok nije doživio moždani udar', tvrdila je.
Opsjednutost vatrenim oružjem
Posljednjih godina glumac je bio opsjednut izgradnjom arsenala u Douchyju. Tijekom racije u veljači 2024., policija mu je zaplijenila 72 komada vatrenog oružja i više od 3000 metaka. Sve je bilo ilegalno.
Delon je čak držao napunjen pištolj pod jastukom. Alain-Fabien je autorima rekao da je zbog toga bio posebno zabrinut i da je izvadio metke. Anthony ih je vratio rekavši: 'Ne brinite, neće se ubiti.' Međutim, njegov mlađi brat prisjetio se jedne večeri 2023. kada je izašao u trgovinu u pratnji tjelohranitelja. Na povratku, otac je uperio pištolj u njega. U to je vrijeme već je bio prilično lošeg mentalnog zdravlja.
Shvativši da je vrag odnio šalu i da bi netko mogao nastradati, Alain-Fabien je stavio lažne metke u spremnik. Hiromi je rekla da se preselila u gostinjsku sobu nakon što je pištolj slučajno jednom opalio. Tada je metak prošao kroz Delonov jastuk i zabio se u zid.
Kada je u kolovozu 2024. Alain Delon preminuo, u Francuskoj je vladala nacionalna žalost, iako nije službeno proglašena. Jer je bio nacionalni heroj. Više od zvijezde. Bio je to 'francuski spomenik', kako je rekao predsjednik Emmanuel Macron.
Nešto slično istaknula je i Brigitte Bardot: 'S Alainom završava veličanstveno poglavlje jedne prošle ere čiji je on bio suvereni spomenik.' No, kontroverzna knjiga 'Posljednji dani samuraja' sada baca novo svjetlo – ili bolje rečeno tamu – na ikonu francuske kinematografije i pop kulture, piše Žena Blic.