Nedavno je u javnost izašao zanimljiv podatak kako je, unatoč velikoj ekonomskoj krizi, u Velikoj Britaniji porasla prodaja kozmetičkih proizvoda i što je još zanimljivije - da su jarke i vesele nijanse, posebice one crvene, a riječ je o ružu za usne, najprodavanije. Ono što je oduvijek pratilo svjetske krize kroz povijest, zacijelo je podsvjesna želja za boljim i ljepim, ali isto tako i pojam koji se posebice u modi sve češće koristi, a riječ je o eklekticizmu. On se, među ostalim, definira kao skup višestrukih teorija, odnosno ako pojednostavimo i banaliziramo taj fenomen, dolazimo do poprilično velike konfuzije. Eklektika bi trebala izvući najbolje od najboljeg i sintagmi ‘spoj nespojivog’ u potpunosti dati pozitivnu konotaciju, no čini se da su se skupocjeni svjetski dizajneri izgubili u prijevodu. Dio te velike globalne konfuzije odnosi se i na činjenicu da danas svi rade sve i granice ne postoje. Tako se, primjerice, vremešnoj Demi Moor do neprepoznatljivosti retušira lice, a glava joj se montira na tijelo mršave manekenke, trinaestogodišnjakinju Tavi Gevinson proglašava se eminentnom modnom kritičarkom i muzom, Lagerfeldovi muški modeli nose vrtoglavo visoke potpetice, dizajner Marc Jacobs šminka se krvavo crvenim ružem, a problematična mlada glumica kreira za brand svjetskoga glasa i dugogodišnje tradicije (riječ je o neslavnoj suradnji Lindsay Lohan i branda Emanuel Ungaro). Svijet kozmetičkih poslastica također nije ostao pošteđen sveopće zbunjenosti pa se ono što je nekada bilo potpuno neprihvatljivo i proglašeno kičem, danas prodaje pod ultramoderno i proglašava vrhuncem estetike. Tako je jarka nijansa plavog sjenila proglašena hitom, ružičasto rumenilo u debelom nanosu zdravim izgledom, a kombinacija naglašenih usana i očiju najnovijim pravilom.
Napisala Mirta Bašić Broz Snimili Romano Decker i Dejan Kutić Šminka Simona Antonović Styling Romano Decker Kosa Maja Misirić za salon Monet Odjeća i nakit Hugo Boss Black; A’marie; Mango