Nedavno je u javnost izašao zanim­ljiv podatak kako je, unatoč velikoj ekonomskoj krizi, u Velikoj Brita­ni­ji porasla prodaja kozmetičkih pro­izvoda i što je još zanimljivije - da su jarke i vesele nijanse, posebice one crvene, a riječ je o ružu za usne, najprodavanije. Ono što je oduvijek pratilo svjetske krize kroz povijest, zacijelo je podsvjesna želja za boljim i lje­p­im, ali isto tako i pojam koji se posebice u modi sve češće koristi, a riječ je o eklekticizmu. On se, među ostalim, definira kao skup vi­šest­ru­kih teorija, odnosno ako pojednostavimo i banaliziramo taj fenomen, dolazimo do poprilično velike konfuzije. Eklektika bi trebala izvući najbolje od najboljeg i sintagmi ‘spoj nespojivog’ u potpunosti dati pozitivnu konotaciju, no čini se da su se skupocjeni svjetski dizajneri izgubili u prijevodu. Dio te velike glo­balne konfuzije odnosi se i na činjenicu da danas svi rade sve i granice ne postoje. Tako se, primjerice, vremešnoj Demi Moor do neprepo­znatljivosti retušira lice, a glava joj se montira na tijelo mršave manekenke, trinaesto­godišnja­kinju Tavi Gevinson proglašava se eminent­nom modnom kritičarkom i muzom, Lagerfel­dovi muški modeli nose vrtoglavo visoke potpetice, dizajner Marc Jacobs šminka se krvavo crvenim ružem, a problematična mlada glumi­ca kreira za brand svjetskoga glasa i dugogodišnje tradicije (riječ je o neslavnoj suradnji Lindsay Lohan i branda Emanuel Ungaro). Svijet kozmetičkih poslastica također nije ostao pošteđen sveopće zbunjenosti pa se ono što je nekada bilo potpuno neprihvatljivo i pro­glašeno kičem, danas prodaje pod ultramoderno i pro­glašava vrhuncem estetike. Tako je jarka nijansa pla­vog sjenila proglašena hi­tom, ružičasto rumenilo u debelom nanosu zdravim izgledom, a kombinacija naglašenih usana i očiju najnovijim pravilom.

Aktualne beauty stranice pravi su primjer kako stilska mješavina može i treba imati mjeru koja se ovoga puta izražava zanim­ljivim spojem avangarde pod okriljem minima­lizma, inovacije, pa je preuzeto najbolje od nekih prošlih vremena i redefinirano s pravom mjerom ukusa. Popu­lar­na voditeljica sportskih vijesti na RTL Televiziji, Edita Misirić, priznaje da nije nimalo hrabra kada je o modno-kozmetičkim eksperimentima riječ, iako rado oponaša već viđene otkačene kombinacije. Naglašava da je sklonija klasičnom modnom izričaju i decentnom make upu, koji samo ponekad nadopuni nešto smjelijim i naglašenijim nijansama.

Napisala Mirta Bašić Broz Snimili Romano Decker i Dejan Kutić Šminka Simona Antonović Styling Romano Decker Kosa Maja Misirić za salon Monet Odjeća i nakit Hugo Boss Black; A’marie; Mango