Nedavno je u medijima odjeknula vijest da je velika svjetska kriza pokosila prve žrtve u modnim krugovima, a riječ je o slavnom pariškom dizajneru Christianu Lacroixu koji je objavio bankrot, odnosno pokrenuo stečajni postupak. Iako su se još donedavno velike svjetske dizajnerske kuće hvalile porastom dobiti i izlazile u javnost s hrabrim izjavama da se ne boje recesije, činjenice su nešto drukčije. Zanimljiv podatak koji ide u prilog tezi da su i najveće kuće pokleknule govori o tome kako su kultne francuske modne kuće na izloge prodavaonica izvjesile do tada strogo zabranjene natpise ‘sale’ i svoje kreacije tijekom cijele godine prodaju s popustom od 30 ili 40 posto, što je do sada bilo predviđeno samo za određeno razdoblje i funkcioniralo je samo za probranu i elitnu klijentelu. Bez obzira na sve, ekonomska je kriza utjecala na svjetske dizajnere i velikoj je većini poslužila kao inspiracija pa je nastao novi fashion pravac koji se nadahnjuje krizom. Potpuni odmak od glamura vidljiv je u novonastalim trendovima koji se približavaju prosječnom kupcu te su stilovi poput punck-rocka i grungea bazični dijelovi mnogih kolekcija. Izjava slavnog Karla Lagerfelda o tome da je došlo doba nove čednosti, inspiracije u običnim djevojkama, povratka prirodi, minimalizma i sve uočljiviji casual stil na pistama govore da je kompromis glavni adut u rukavu ili skriveno oružje u financijskoj borbi.
Napisala Mirta Bašić Broz Snimio Šime Eškinja Šminka Ana Rajić Kosa Mijo Majhen za salon Glamour Nakit Martina Zelenika