U svijetu mode rijetki su brendovi koji uspijevaju biti istovremeno intelektualno cool i poželjni, eksperimentalni i komercijalni. Ali to uspijeva modnim kućama Prada i Miu Miu, sestrinskim brendovima pod kreativnim vodstvom Miuccie Prade. Iako možda ne dijele istu modnu publiku, dijele identitet i umijeće kako modno biti smjeliji od drugih i kako poslati poruku (ne samo modnu), a ostati cool i poželjan.
Ne malu dozu smjelosti u Parizu, u samoj završnici Tjedna mode za proljeće/ljeto 2026. pokazao je upravo Miu Miu, jer ovaj put u središtu modne priče nije bio ni glamur ni sjaj, već - pregača.
Miuccia Prada još jednom je pokazala da je moda, u njezinoj viziji, puno više od estetike. Ona je često koristi kao društveni komentar. Ovog puta fokus je stavljen na ženski rad, kako stoji u opisu kolekcije, onaj vidljiv, ali i često zanemaren, rad u kući, brigu za dom i obitelj. A čini se da je pregača komad koji to najbolje oslikava, pa je tako Miu Miu pregača u zanimljivim izvedbama prošetala pistom.
Uz pregače, sada pretvorene u chic i uvrnute modne statemente, pistom su prošetale i kućne haljine u kojima smo navikli viđati bake i starije žene, te moda koja volanima, floralnim motivima, kožom, plastikom, zakovicama - oblikuje novu kolekciju.
Revija je i ovog puta privukla pažnju zbog zvjezdanog postava. FROW revije činili su Emma Corrin, Emma Watson, Alexa Chung, Kylie Jenner... a reviju je otvorila Oscarom nominirana glumica Sandra Hüller, odjevena u pregaču preko jakne. Pistom su također prošetali Richard E. Grant te Milla Jovovich, što potvrđuje stalnu sklonost brenda da povezuje modu s umjetnošću, kazalištem i filmom.
A kakve su reakcije na viđeno?
Prema komentarima na društvenim mrežama i forumima mišljenja su podijeljena, dok celebrity imena i kultni časopisi hvale viđeno. Naš je mišljenje da ovu koleciju tek treba doživjeti i da se tu krije puno odličnih komada.
Sigurno je, da ništa od komentara ne umanjuje viziju Miuccije Prada koja je na kraju reviju u svom stilu pozdravila publiku, ali nemoguće je ne osvrnuti se na činjenicu kako je Miu Miu, koji je u 2024. godini prodao robe u maloprodaji za više od 1,2 milijarde eura, što je porast od oko 93 posto u odnosu na godine prije; u zadnje vrijeme Miu Miu pod pritiskom onih koji iznose ozbiljne kritike na račun kvalitete izrade i korisničke podrške.
Ali, Miu Miu i dalje dominira listama it i najpoželjnijih brendova, osobito među mlađom publikom, zahvaljujući vizualno atraktivnim kolekcijama, snažnoj prisutnosti na TikToku i strateškom povezivanju s celeb imena, i kako se čini, za sada se ne boji biti drugačiji. Koliko je tim Miuccie Prade dobro procijenio viziju mode za proljeće 2026. pokazat će - brojke.