Iako se layering, slojevito odijevanje, uglavnom veže uz zimske mjesece i funkcionalnost zaštite od hladnoće, moda ga je kroz nekoliko posljednijih sezonama podigla na novi level. Prema analizi platforme Tagwalk, koja prati globalne modne trendove, layering je trenutačno jedan od najbrže rastućih trendova u modnoj industriji, s povećanjem pojavljivanja u kolekcijama i editorijalima, neovisno o sezoni.

Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Etro FW25 Foto: NOWFASHION / Shutterstock Editorial / Profimedia
Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Dries Von Noten SS26, debi Julian Klausner Foto: - / Shutterstock Editorial / Profimedia

Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Bottega Veneta SS25 Foto: Agence / Bestimage / Profimedia

Jer danas layering nije nužno vezan uz temperature, to je zanimljiva konceptualna igra kojoj se divimo revijama brendova kao što su Loewe, Dries Van Notea, The Row i Bottega Veneta, gdje su slojevi odjeće dio storytellinga kojim se prepričava vizija kolekcije i odijevanja.

Kako se layering promijenio?

Od haljina preko hlača, do prozirnih slojeva kombiniranih s naglašenim krojevima, layering je sredstvo izražavanja individualnosti, ali i playground na kojem se igramo s teksturama, proporcijama, bojama i značenjima. Za razliku od dosadašnjih "pravila" slojevitog odijevanja (tanji slojevi ispod, deblji iznad), nova estetika je ruši ova već viđena pravila, te sve više nas pojedinaca ali i modnih kuća koketira s layeringom. 

Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Dior Cruise 2026 Foto: Andreas SOLARO / AFP / Profimedia

Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Chanel Haute Couture FW25 Foto: CYRIL PECQUENARD / Sipa Press / Profimedia

Slojevito odijevanje osvaja modni svijet
Chanel Haute Couture FW25 Foto: CYRIL PECQUENARD / Sipa Press / Profimedia

Prema Tagwalku, broj lookova koji uključuju slojevite kombinacije ali i općenito broj pretraživanja, porastao je za više od 117% u odnosu na prethodnu godinu, zato razmislite što ćete iz ljetne osobne kolekcije pospremiti ili ipak ostaviti u ormaru.