Do kraja 2025. godine, jedan od najpoznatijih svjetskih televizijskih brendova, MTV, ugasit će čak pet svojih specijaliziranih glazbenih kanala u Europi. Odluka se odnosi na kanale MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live, a prvi će nestati s televizijskih ekrana u Velikoj Britaniji i Irskoj, zatim u Njemačkoj i Austriji, a potom i u ostatku europskog tržišta.

Radi se o kanalima koji su desetljećima njegovali specifične glazbene žanrove, nudili tematske sadržaje i koncertne emisije, te time čuvali identitet glazbenog MTV-ja u vrijeme kada je glazbena televizija gotovo posve izgubila svoje značenje. Unatoč tome, ostaje samo MTV HD, kanal koji već dulje vrijeme gotovo uopće ne emitira glazbene sadržaje, već prikazuje reality emisije poput Teen Mom i Naked Attraction UK. Za mnoge gledatelje, upravo je taj kanal simbol propasti nekadašnjeg MTV identiteta, koji se sve više udaljavao od glazbe i mladenačke kulture.

MTV logo
Foto: Shutterrstock

Razlozi za ovakvu odluku višeslojni su. Televizijske navike publike u potpunosti su se promijenile, a gledatelji danas glazbu konzumiraju gotovo isključivo putem digitalnih platformi poput YouTubea, TikToka i streaming servisa. U kombinaciji s padom prihoda od oglašavanja i visokim troškovima licenciranja i emitiranja, ovakvi specijalizirani kanali postali su za vlasnika, kompaniju Paramount Global, poslovno neisplativi. U sklopu većeg korporativnog restrukturiranja, Paramount planira smanjenje troškova od čak 500 milijuna dolara, a ukidanje glazbenih kanala dio je te šire strategije.

MTV logo
Beavis and Butt-Head, animirana serija koja je kroz satiričan i pomalo subverzivan humor komentirala pop kulturu i mlade generacije, ostavivši dubok utjecaj na MTV-jevu publiku Foto: Shutterrstock

Ova vijest izazvala je snažne reakcije javnosti. Na društvenim mrežama dominira osjećaj nostalgije, ali i ogorčenja. Brojni dugogodišnji gledatelji izražavaju razočaranje, navodeći kako su upravo MTV 90s i Club MTV bili posljednje utočište glazbenih sadržaja na televiziji. Mnogi komentatori ističu ironiju u činjenici da jedini kanal koji ostaje MTV HD, a koji zapravo više nema nikakve veze s glazbom. Dio mlađe publike, međutim, na ovu vijest reagira očekivano ravnodušno, što je potvrda globalne promjene percepcije na glazbene kanale.

MTV logo
MTV Unplugged je bila serija akustičnih nastupa velikih glazbenika. Koncerti poput onog Erica Claptona, Nirvane ili Mariah Carey ostali su legendarni. Foto: Shutterrstock

Za gledatelje u Hrvatskoj i regiji, još nema službene potvrde o točnom datumu gašenja ovih kanala, no vrlo je vjerojatno da će se isti trend proširiti i na naše tržište najkasnije do kraja 2025. godine. Budući da su svi MTV kanali regionalno distribuirani putem satelitskih i kabelskih operatera, promjene koje zahvaćaju zapadnoeuropska tržišta neminovno će zahvatiti i ostatak Europe.

Gašenje glazbenih kanala MTV-ja ne predstavlja samo kraj jedne programske linije, već i simboličan kraj jednog razdoblja u kojem je glazba imala vizualni i kulturološki značaj unutar televizijskog prostora. MTV je, osobito tijekom 80-ih, 90-ih i ranih 2000-tih, bio nezaobilazan izvor glazbe, trendova, mode i identiteta mladih generacija. Danas, u eri algoritama i personaliziranog sadržaja, takva uloga postaje sve manje relevantna.

MTV logo
Foto: Shutterrstock

Iako digitalne platforme nude više sadržaja nego ikad, mnogi osjećaju da se gubi nešto važno, zajedničko glazbeno iskustvo, mogućnost otkrivanja nepoznatog, spontanost gledanja. MTV je nekoć predstavljao prozor u svijet glazbe, a sada,gašenjem ovih kanala, MTV možda preživljava kao brend, ali ne više kao ono što je nekad bio.

Glazbeni MTV, kakvog ste poznavali, 31. prosinca 2025. - prestaje postojati.