Sve više ljudi primjećuje tipične alergijske simptome poput kihanja, crvenila sa svrbežom, otežanog disanja ili osipa a da ne mogu točno utvrditi okidače takvog stanja. Pomno čitajući deklaracije lako je uočiti da mnogi konvencionalni proizvodi koji jamče blistav dom ili savršeno čisto i mirišljavo rublje sadrže različite sumnjive sastojke koji mogu izazvati te simptome. Upravo zbog toga sve više ljudi traži ekološke alternative. No ekologija je danas prije svega pitanje stava, ne samo brige o zdravlju pa osim eko friendly sastojaka u proizvodima koje koriste, ljudi cijene i 'zelenu' ambalažu u koju su zapakirani.
Limun, ocat, soda bikarbona…, mnogo je recepata na internetu koji uključuju ove sastojke, a jamče čistoću i svježinu bez kompromisa. No dobro znamo koliko je malo vremena u danu za bilo kakve "home made“ angažmane pa zbog toga još više cijenimo održive proizvode koje po pristupačnim cijenama možemo kupiti u trgovinama. Da, Hrvati sve više prelaze na zelene čistače, što potvrđuju i statistike. Stoga smo istražili trend održivog čišćenja i uvjerili se da ekološke alternative mogu biti itekako pristupačne i, što je najvažnije, bez kompromisa kada je riječ o očuvanju okoliša ili zaštiti ljudskog zdravlja.
Korištenje prirodnih proizvoda biljnog podrijetla već je dugo trend u zelenom čišćenju. Dakle, bez jakih kemikalija i sintetičkih mirisa. Plastika za jednokratnu upotrebu dugo je razlog velike zabrinutosti za okoliš, a industrija čišćenja nije iznimka. Kontinuirani pomak prema korištenju refill pakiranjai ambalaže od reciklirane plastike stoga je trenutačno najveći trend u zelenom čišćenju. Nadalje, tehnologija pametnog čišćenja sve je sofisticiranija i pomaže u očuvanju energije i smanjenju otpada pa je održiviji izbor. Ponuda biorazgradivih proizvoda za čišćenje također raste, što je dobro jer ide ukorak sa zero waste trendom. Trenutačno je ključno razbiti predrasudu da je održivost teret za naše novčanike.
Eurospin kao pionir u pristupačnoj održivosti to dokazuje svojom linijom za svačiji budžet Amo Essere Eco. Amo Essere Eco je Ecolabel certificirana linija proizvoda za čišćenje odjeće i kućanstva. Proizvodi su testirani na teške i hipoalergene metale, a kreirani su za sve one kojima je stalo do održivosti jer prate sve navedene trendove. Linija Amo Essere Eco iz Eurospina sadrži nekoliko proizvoda za pranje posuđa i njegu odjeće, nekoliko sredstava za čišćenje te toaletni papir i papirnate ručnike od 100% recikliranog papira. Najbolje je što su učinkoviti uza znatno manje korištenja drugih resursa, što ih čini stostruko održivim. Primjerice, tablete za perilicu Amo Essere Eco ne sadrže mirise, boje i fosfor, a učinkovite su i na niskim temperaturama (30 °C), dok koncentrirani deterdžent za posuđe (ujedno i refill) dolazi s mirisom prirodnih esencija limuna. Oba proizvoda proizvedena su s posebnim naglaskom na očuvanju okoliša – tablete od reciklirane plastike u FSC certificiranoj kartonskoj ambalaži, dok deterdžent dolazi u vrećici od 30% reciklirane plastike koja je ujedno i biorazgradiva.
Sredstvo za čišćenje stakla, sprej za odmašćivanje i sredstvo za čišćenje podova iz linije Amo Essere Eco također su dostupni u pakiranjima od reciklirane plastike.
Tu je i deterdžent u prahu za pranje odjeće koji je učinkovit i na niskim temperaturama, kao i tekući deterdžent s Ecolabel certifikatom koji je proizveden s posebnom naglaskom na očuvanju okoliša: ambalaža je, naime, proizvedena od 50% reciklirane plastike i sadrži surfaktante biljnoga podrijetla iz obnovljivih izvora.
Trend zelenih čistača u velikom je uzletu, baš kao i sveobuhvatni koncept življenja u skladu s prirodom. Pod hashtagom #CleanTok na TikToku raste zajednica ljudi koji dijele savjete o čišćenju usklađujući pritom um i prostor. Uistinu, kada je oko nas sve čisto i uredno složeno, i raspoloženje raste. Kada sve to dobije zeleni predznak, efekt je, naravno, još veći – s puno više likeova. Iako, kažu nam u jednom domaćem servisu za čišćenje, klijenti diktiraju trendove pa im nude mogućnost korištenja točno određenih proizvoda i tehnologija ili ekskluzivnost termina kao dio sveobuhvatnog rituala pripreme za ulazak u novi tjedan. Najveći trend i u njihovu je poslu - održivost.
"Klijenti sve više traže tzv. zelene usluge čišćenja i mi im se maksimalno prilagođavamo. Velika je konkurencija u našem poslu pa uspješnije posluju oni koji paze na detalje. Cilj je dobro odraditi posao tako da dom blista, ali kada koristite eko friendly brendove i vodite računa o ekologiji, automatski ste u prednosti u odnosu na konkurenciju. Primijetila sam da eko usluge više traže mladi koji su u tom slučaju spremni i više platiti uslugu čišćenja. Zadovoljiti potrebe klijenata tako da utjecaj na okoliš bude što manji gotovo se podrazumijeva“, kaže Ana K., 56-godišnja djelatnica jednog zagrebačkog obrta za čišćenje.
Da je čišćenje na ekološki način veliki trend, itekako je jasno, no ne potrebe da slijedimo ono što je „in“, već zbog rastuće svjesnosti o važnosti očuvanja okoliša i vlastitog zdravlja. Mnogi pogrešno misle da oni kao pojedinci neće učiniti razliku, no istina je suprotna – već malim promjenama navika, poput kupnje eko friendly proizvoda, svatko od nas može smanjiti svoj ekološki otisak te osigurati sebi život u čistom i zdravom okolišu.
*Sadržaj nastao u suradnji s Eurospinom.