Stara izreka kaže: pazi što želiš, moglo bi ti se ostvariti! U zemlji koja možda jest mala, najhrabriji sanjaju velike snove, no samo oni koji nikada ne odustaju ih pretvaraju u stvarnost. Upravo iz skromnih početaka rađaju se najodvažnije priče. A prepreke na putu? Za neke su to samo testovi izdržljivosti.

Tako bi se u nekoliko rečenica mogla opisati priča ljudi koji stoje iza šestogodišnjeg uspjeha popularnog zagrebačkog bara i restorana Jellyfish In Space u Martićevoj 71, još mladog gastro-glazbenog festivala The Flying Dish u Velikoj Gorici te Adventa na Kvatriću – Jinglingz, koji će se ove godine održati po drugi put uz nekoliko noviteta koje nam je ekskluzivno otkrio suvlasnik i organizator Tomislav Sulić, jedan od pionira domaće barmenske scene. Uz njega već godinama domaću gastro scenu nastoji unaprijediti i Ivan Klepić s kojim je obiteljski povezan. Kako sam ističe, žive u istoj kući, imaju iste vrijednosti, te slično razmišljaju, no karakterno su nebo i zemlja, što je vjerojatno i dobro. Velik dio tima na svim projektima čine i brojni njihovi prijatelji, od toga neki još iz djetinjstva, a upravo je njegovanje obiteljsko-prijateljskih odnosa temelj na kojem žele graditi i sve buduće projekte.

Tomislav Sulic.jpg
Foto: Press

Neobično ime, fantastična hrana, tematske večeri i originalni kokteli učinili su bar i restoran Jellyfish In Space najpopularnijim kvartovskim mjestom, ali i jednim od nezaobilaznih mjesta u gradu, punim gotovo svih sedam dana u tjednu. Unatoč tome, Tomislav ističe kako glasno hvalisanje uspjesima nikada nije bilo u njihovom DNK.

'Najiskrenije, dosta nam je senzacionalizma i velikih riječi. Gdje god se okreneš, sve je najbolje, najveće, spektakularno, a to jednostavno nismo mi. Mi tražimo opuštenost, ugodnu atmosferu i kvalitetne namirnice. Naša je uloga biti podrška zabavnom druženju naših gostiju, koji se nerijetko pretvaraju i u prijatelje. Mi ne radimo ovo iz hira ili 'zdrpi i briši' priče, već živimo ovaj posao od malih nogu jer smo Ivan i ja odrasli u obitelji ugostitelja. Moj stil i želja za koktelima i hranom oduvijek je bio da to nije čarolija i spektakl, već normalno i pristupačno svima koji žele kvalitetnu ugostiteljsku scenu. Da, puni smo praktički svaki dan. Naravno, postoje neki lakši dijelovi dana, ali generalno jako dobro radimo svaki dan. Gotovo nikada nas nećete naći na listama najboljih bilo koje vrste jer smo odabrali put u kojem ne podilazimo nikome i jedino što radimo je sve što možemo kako bi našim gostima bilo najbolje moguće. Neka tako slobodno i ostane. Garantiram vam da su naše statistike, čast iznimkama, u najvećem slučaju daleko od svih poznatih top-lista, što je lako provjerljivo', ističe na početku Tomislav.

Jinglingz 1 by Jan Humski.jpg
Foto: Jan Humski

Jellyfish In Space bio je tek početak svega što ovi dečki žele postići, a plan za otvaranjem više
lokacija postojao je i prije službenog otvarenja: 'Da nam se nije dogodila Covid situacija, vjerojatno bi se to i ostvarilo. U međuvremenu, put nas je vodio prije svega u spas Jellyja i priče koju nismo htjeli pustiti, a onda kada smo u tome uspjeli, krenuli smo i u festivalske sfere kojima je Jelly držao leđa, dok smo mi imali novu avanturu. Tajna našeg uspjeha vrlo je jednostavna. Vjerujemo u ono što radimo, sve to radimo s kvalitetnim stvarima i dajemo sve od sebe kako bi se svaki gost kod nas osjećao kao doma. U ovim prebrzim vremenima svi žudimo za laganim, opuštenim ritmom, a mi smo nekako pronašli formulu kako to i ostvariti.'

Food, music & art festival The Flying Dish u Velikoj Gorici prvi je festivalski projekt iz ove tvornice ideja, a svoj debi imao je 2024. godine. Krajem kolovoza održano je drugo izdanje festivala, koje je trajalo 11 dana, a osim raznovrsnih kulinarskih delicija i signature koktela, brojnoj publici ponudilo je i vrhunske koncerte - od Matije Cveka, Miach i Baksa do Stoke i Ede Maajke. Unatoč odličnoj posjećenosti i opuštenoj atmosferi, mnogi su se pitali: zašto baš Velika Gorica, a ne Zagreb?

'S obzirom da dolazimo iz vremena kada se rad jako cijenio, to nam je u DNK. Jellyfish nam je nakon silnih godina pretrpanosti poslom i trčanja u više traka postao ‘usamljen’, a mi smo se našli s nešto viška vremena, pa smo morali pokrenuti još jedan projekt – čisto da se još malo stresiramo. Velika Gorica je došla slučajno, a možda i s razlogom. Vrlo susretljiva ekipa iz Grada i Turističke zajednice, modernog razmišljanja, stvari rješava brzo i to nam je jako odgovaralo jer je cijela organizacija tekla kao po špagi, bez nepotrebnih zastoja i čekanja', iskreno otkriva Tomislav Sulić.

Ipak, za lokaciju održavanja Jinglingza odabrali su zagrebački Kvaternikov trg. Neobična lokacija ponovno je potaknula slično pitanje: zašto baš Kvatrić? Odgovor je jednostavan – da bi ga ponovno oživjeli! Osim toga, ovaj dio grada odlično je prometno povezan, s nekoliko javnih garaža u neposrednoj blizini, a opet udaljen od centra, poznatog po gužvama i dugim redovima. Ideja Jinglingza bila je podsjetiti na prave blagdanske vrijednosti i na Advent kakav je bio prvih nekoliko godina – bez histerije i pretjerivanja, pa tako i u cijenama. Zbog toga je Jinglingz prošle godine ponosno nosio naziv najpovoljnije lokacije na zagrebačkom Adventu, a to se neće promijeniti ni ove godine. Ipak, neke stvari hoće!

'Ove godine donosimo nekoliko noviteta. Imamo dva nova sudionika - Crofnu i Bar Eleven koji donose prilično zanimljivu ponudu. Sama lokacija bit će ispunjena pravim borovima i zanimljivim photo pointevima, što će predstavljati potpuno novo uređenje. Bogati glazbeni program ostaje isti - tri puta tjedno live svirke naših već provjerenih glazbenika. Svake subote čekaju nas zanimljive radionice za klince, a pobrinuli smo se da i roditeljima bude zabavno. Ono na što smo najviše ponosni jest činjenica da smo cijeloj ekipi uspjeli omogućiti rad u kućicama koje su još neviđene u Hrvatskoj - jakne im neće biti potrebne jer imaju i podno grijanje, što će se dodatno pozitivno odraziti na komunikaciju s posjetiteljima, jer zadovoljan zaposlenik uvijek prenosi dobru energiju', ekskluzivno za Story otkriva Tomislav.

Posjetitelje će oduševiti i uređenje kućica, no o tome će još biti riječi. Službeni početak Adventa zakazan je za subotu, 29. studenoga. A nakon Adventa - nema odmora. Početak 2026. godine rezerviran je za otvaranje nečeg neobičnog i novog u centru Zagreba.

'O tome mogu reći da stiže koncept koji spaja naizgled nespojivo – hip hop kulturu i domaće tjestenine. Kvalitetne namirnice, jake boje, moderan dizajn s elementima old schoola, rap glazba – Zagreb će dobiti mjesto kakvo još nije vidio. Vjerujte mi, okusi koji izlaze iz Pasta Rhymesa bit će upravo ono što trebamo i želimo kad pomislimo na tjesteninu', kaže.

Za kraj, Tomislav je otkrio ambicije koje još imaju, a ekipu bi mogle odvesti i izvan granica Hrvatske.

Vrijeme nam je pokazalo i dokazalo da naši planovi često odlutaju u smjerove o kojima nismo ni pomišljali, a kamoli planirali. Franšiza nam je uvijek na pameti i, ako sve bude u redu, Pasta Rhymes trebala bi postati perjanica naše obitelji na tom području. Krajnjeg poslovnog cilja zapravo nema jer je najveća istina da istinski uživamo u putovanju ovoga posla. Čim ostvarimo neki cilj, odmah se otvara nešto novo na čemu počinjemo raditi, a najčešće se sve to isprepliće i prije nego što prethodni ciljevi budu ostvareni. Imam osjećaj da non-stop vozimo u tri trake i u oba smjera. Često je to umarajuće i iscrpljujuće, ali još češće ispunjava kada vidiš da neka dobra i kvalitetna priča živi. Apsolutno imamo planove širiti se i izvan granica Hrvatske. Neke zamisli i ideje već postoje, pa čak i lokacije na kojima ćemo sigurno u jednom trenutku predstaviti neki naš koncept', zaključuje Tomislav Sulić.