Kad je s 20 godina dobio pripravničku poziciju u renomiranom svjetskom hotelskom lancu Four Seasons u Parizu, bio je to trenutak koji je Tomislavu Raiču, danas izvršnom direktoru Gastro Globusa, promijenio život. Nadao se, priča nam, najboljem, no kad je mladiću koji je već tada govorio engleski, njemački i francuski jezik, uistinu i stigao odgovor ove prestižne hotelske grupacije da je primljen, uzbuđenje je bilo ogromno, baš kao i svijest o izazovima koji ga čekaju. Radilo se i po 16 sati dnevno; standardi su bili visoki, a očekivanja velika. Spavanje je često bilo luksuz, ali Tomislav se nije žalio, jer je, kaže, znao da je na pravom mjestu i da svaki sat rada gradi njegovu budućnost. S ovim gastro-vizionarom, koji je u svojoj bogatoj karijeri radio po čitavom svijetu – Europi, Aziji, Bliskom istoku, Africi – razgovarali smo o počecima, profesionalnom razvoju, ali i razlozima povratka u Hrvatsku, gdje u poznatom zagrebačkom restoranu Gastro Globus uvodi nove standarde u organizaciju evenata.
Kad ste dobili pripravničku poziciju u hotelskom lancu Four Seasons, znali ste da vam je to životna prilika te ste radili jako puno da uspijete. Možete li opisati svoj profesionalni put?
Počeo sam kao pripravnik i učio od osnova – kuhanje, posluživanje, protok rada u restoranima i barovima, standarde gostoprimstva, upravljanje zalihama i logistikom. Nakon nekoliko mjeseci prepoznali su moj trud i dobio sam priliku raditi kao supervizor, prvo malog, a kasnije i većeg tima. Kako su godine prolazile, sve više sam shvaćao koliko je važno ne samo poznavati procese, već i znati upravljati ljudima. Sljedeći koraci uključivali su pozicije menadžera u različitim odjelima, od à la carte restorana, banketnih službi, room servisa do ekskluzivnih VIP cateringa. Kroz tu sam funkciju naučio i kako optimizirati operacije, smanjiti troškove bez gubitka kvalitete, pregovarati s dobavljačima i kreirati vrhunska gastronomska iskustva za goste. U tom sam razdoblju doživio i nekoliko internih promocija, što mi je dalo priliku da rastem i profesionalno i osobno. Rad u Four Seasonsu bio je intenzivan, ali me pripremao za sve buduće izazove.
Koliko je takav intenzivan rad utjecao na vašu svakodnevicu, a onda i na profesionalni razvoj?
Često bih dan završavao iza ponoći, a sutradan bih sve ponovio, no nisam to doživljavao kao žrtvu. Volio sam posao i znao da se trud isplati. Svaka situacija bila je prilika za učenje. Kad sam postao menadžer restorana, znao sam da preuzimam ozbiljnu odgovornost. Rad u različitim dijelovima svijeta pružio mi je neprocjenjivo iskustvo. Upoznao sam se s kulinarskim kulturama raznih kontinenata i stekao znanje o različitim gastronomskim trendovima.
Nakon što ste bili direktor Food and Beverage sektora, jedno ste vrijeme radili kao menadžer u ljudskim resursima. Na kraju ste preuzeli vodeću poziciju s 2000 zaposlenih pod vašim vodstvom. Kakav je to bio osjećaj?
Ogromna odgovornost, ali i nevjerojatna privilegija. U pet godina radio sam na gotovo svim kontinentima – Europa, Azija, Bliski istok, Afrika. Svako tržište ima svoje specifičnosti, ali vrhunska usluga je univerzalna. Naučio sam raditi s ljudima iz različitih kultura, prilagođavati se i graditi timove koji funkcioniraju profesionalno. Vođenje timova značilo je svakodnevno rješavanje puno različitih problema. Organizacija je morala biti savršena, a svaka odluka promišljena. Uz to, trebalo je motivirati ljude, jer sretan zaposlenik znači i sretan gost. U hotelskoj industriji, posebno u luksuznom sektoru, gost uvijek očekuje najbolje. Svakodnevno smo morali ispunjavati ta očekivanja.
Što vas je navelo da napustite Four Seasons i vratite se u Hrvatsku, u Gastro Globus?
Osjećao sam da je došlo vrijeme za nove izazove. Unatoč svim profesionalnim uspjesima, želio sam se vratiti i primijeniti stečeno znanje u Hrvatskoj. Kad su mi prijatelji ponudili da preuzmem ključnu ulogu u razvoju Gastro Globusa, osjetio sam da je to pravi trenutak. Cilj mi je bio unaprijediti poslovanje, modernizirati operacije i podići razinu usluge na međunarodne standarde. Povratak nije bila jednostavna odluka, ali vizija koju smo imali za Gastro Globus bila je izuzetno motivirajuća. Vidio sam potencijal u stvaranju luksuznog event prostora koji će se isticati ne samo u Hrvatskoj već i u regiji.
Koji su trenutno najveći trendovi u luksuznim eventima i kako ih primjenjujete u Gastro Globusu?
Trenutno radimo na razvoju AI sustava koji će analizirati preferencije gostiju i automatski predlagati prilagođene jelovnike, rasporede stolova i dekore. Također, planiramo implementaciju VR sustava koji će omogućiti budućim mladencima i organizatorima evenata da virtualno prošeću kroz prostor i unaprijed dožive kako će izgledati njihov veliki dan. Osim toga, u planu je i razvoj pametnog sustava upravljanja osobljem, koji će omogućiti bolju organizaciju timova i optimizaciju rada. Sve ove tehnologije osmišljene su kako bi unaprijedile korisničko iskustvo i pružile gostima maksimalnu personalizaciju usluge.
Gastro Globus se istaknuo kao lider u event industriji. Kako uspijevate biti korak ispred konkurencije?
Ključ je anticipirati trendove prije nego što postanu mainstream. Proučavam globalne trendove u luksuznim svadbama i eventima, posjećujem konferencije, razgovaram s ljudima iz industrije i uvijek razmišljam unaprijed. Nekoliko trendova smo prepoznali i uveli prije ostalih. Primjerice, butik svadbe koje postaju sve popularnije. Parovi sve više traže intimne proslave s manjim brojem uzvanika, ali s maksimalnom personalizacijom i vrhunskom uslugom. Uz velike svadbe s nekoliko stotina gostiju, sada organiziramo i ekskluzivne evente za 50 do 100 ljudi, gdje je naglasak na autentičnom doživljaju i detaljima.
Live Cooking Experience je još jedan trend koji smo prepoznali i uveli. Gosti danas žele interakciju i iskustvo, a ne samo večeru. Na eventima chefovi pripremaju hranu pred gostima koristeći inovativne tehnike i prezentacije, stvarajući pravi gastro doživljaj. Planiramo i ekskluzivne BBQ stanice i interaktivne desertne barove.
Tematski eventi s potpisom također su postali nezaobilazan dio modernih proslava. Više nije dovoljno imati „lijepo dekoriranu dvoranu“. Danas gosti traže potpuni doživljaj – Gatsby party, Mediteranska elegancija, Hollywood glamur ili futuristički event s interaktivnim tehnologijama. Svaki događaj prilagođavamo individualnim željama, osiguravamo jedinstven ambijent, dekoracije i gastronomska iskustva koja ostavljaju snažan dojam na goste.
Unatoč bogatom iskustvu i brojnim odgovornim pozicijama, kolege će za vas reći da ste još uvijek, prije svega, strastveni kuhar…
Strast prema gastronomiji u srži je svega što radim. Još u Four Seasonsu imao sam priliku učiti od najboljih kuhara, eksperimentirati s različitim tehnikama i razvijati vlastiti stil. Ubrzo su svi shvatili da nisam samo menadžer koji računa i optimizira troškove, već netko tko stvarno razumije kuhinju iznutra. U Gastro Globusu ta je strast postala jedan od ključnih faktora uspjeha. Ne samo da upravljam operacijama – već osmišljavam baš svaki jelovnik. Pratim svjetske trendove, eksperimentiram s kombinacijama okusa, uvodim nove tehnike pripreme mesa i radim s našim kuharima na inovacijama. Posebno uživam u stvaranju signature jela, nečega što gosti ne mogu pronaći nigdje drugdje.
Što po vašem mišljenju izdvaja Gastro Globus od konkurencije?
Uspjeh se sastoji od tri ključna faktora: personalizirane usluge, vrhunske gastronomije i besprijekorne organizacije. Dakle, svaki događaj kreiramo prema specifičnim željama klijenata. Naš tim pomno osmišljava svaki detalj – od dekoracija i rasvjete do posebnih jelovnika prilagođenih željama gostiju, a sve kako bismo stvorili jedinstveno iskustvo. Nadalje, koristimo samo najkvalitetnije sastojke, lokalne i sezonske, kako bismo osigurali vrhunsku svježinu i autentične okuse, a svaki event planiramo do najsitnijih detalja. S kapacitetom od preko 2500 ljudi jedan smo od najvećih event prostora u regiji. Naše tri prostrane sale nude jedinstveno okruženje za svaku priliku, s elegantnim interijerom i sofisticiranim dizajnom koji ostavljaju nezaboravan dojam na goste. Nedavno smo uveli i ekskluzivne dodatne usluge, mogućnost iznajmljivanja luksuznih automobila, Maybach S-Class S 680 i Porsche Carrera 911 Turbo S, omogućavajući mladencima VIP tretman i nezaboravne trenutke na njihov veliki dan.
Možete li reći nešto više o konceptu nove usluge?
Ova usluga osmišljena je kako bi mladenci imali besprijekorno iskustvo od početka do kraja svog dana. Maybach S-Class S 680 pruža vrhunsku udobnost i eleganciju, savršenu za one koji žele luksuzan i sofisticiran dolazak na ceremoniju. Prostrana unutrašnjost, vrhunska kožna sjedala i ekskluzivni detalji čine ovu limuzinu idealnim izborom za mladence koji žele uživati u apsolutnom luksuzu. S druge strane, Porsche 911 Turbo S namijenjen je onima koji žele dinamičan i uzbudljiv ulazak. Sa svojim snažnim motorom i sportskim dizajnom, ovaj automobil nudi dozu adrenalina i jedinstven stil. Mladenci mogu koristiti Porsche za dolazak na svečani događaj ili kao atraktivan dodatak za fotografiranje, stvarajući spektakularne uspomene. Osim same vožnje, paket uključuje i profesionalnog vozača. Također, nudimo mogućnost personalizacije – od dekoracija automobila do odabira rute vožnje, kako bi svaki trenutak bio prilagođen željama mladenaca. Ova usluga već se pokazala kao izuzetno popularan dodatak našim luksuznim eventima, jer doprinosi cjelokupnom iskustvu ekskluzivnosti i glamura koje Gastro Globus nudi.
Kako vidite budućnost Gastro Globusa, ali i vlastite karijere?
Gastro Globus je već sada prepoznat kao sinonim za vrhunske evente, ali ne planiramo stati. Razmišljamo o širenju, pa i otvaranju ekskluzivnog event prostora na moru ili čak franšizni model gdje bismo naše standarde primijenili i u drugim gradovima. Gastro Globus nastavlja inovirati i postavljati nove standarde u event industriji, čineći svaku proslavu nezaboravnim doživljajem. Osobno, uvijek tražim nove izazove. Možda ću se više posvetiti edukaciji i mentorstvu, želim dijeliti znanja i pomoći mladim profesionalcima da dosegnu vrh industrije. Ali jedno je sigurno, luksuz je prije svega u emociji koju pružate gostima. Ako to shvatite, uspjeh dolazi prirodno.
*Sadržaj nastao u suradnji s Gastro Globusom.