Facebook uvodi korisnička imena u svojim Grupama. Korisnici od sada mogu objavljivati sadržaj koristeći nadimak i prilagođen avatar. Time prestaje dugogodišnja politika koja je inzistirala na objavljivanju pod stvarnim imenom.

Prema informacijama koje je objavio Facebooksvaki će nadimak ipak morati odobriti administratori grupe kako bi osigurali usklađenost s normama grupe. Administratori će prvo morati omogućiti značajku za svoje grupe. Nakon aktivacije članovi dobivaju fleksibilnost da izmjenjuju prikaz svog pravog imena i korištenje odabranog nadimka za svaku objavu, bez dodatnih prepreka.

Facebook-Groups-nicknames.jpg
Foto: meta

Tijekom postavljanja nadimka korisnici će svoj avatar birati iz unaprijed definiranog niza prilagođenih avatara poput simpatičnih ilustracija životinja ukrašenih sunčanim naočalama, što će dati lagani vizualni element značajki anonimnosti.

Time se nastoji spriječiti zloupotreba nove funkcionalnosti, ali i zadržati osjećaj sigurnosti i kontrole unutar zajednice. Kada je odobren, član grupe može birati želi li u Facebook grupi objavljivati pod svojim stvarnim identitetom ili pod novim, anonimnijim profilom specifičnim za tu grupu.

Ovaj potez mnogi vide kao dodatni korak prema „Discordifikaciji” Facebooka — postupanom približavanju modelu komunikacije koji je popularizirao Discord, a koji dopušta fleksibilnije, pseudonimne identitete unutar zajednica. Za platformu koja je godinama promicala politiku „stvarnih imena” riječ je o značajnom zaokretu.

Facebook time očito pokušava revitalizirati Grupe i učiniti ih privlačnijima mlađim i digitalno orijentiranim korisnicima, naviknutima na veću anonimnost, slobodu izražavanja i razigraniji vizualni identitet.

Kako će se nova funkcionalnost odraziti na dinamiku i kvalitetu rasprava unutar grupa tek će se vidjeti, ali jedno je jasno: kompanija je spremna prilagoditi se navikama publike kako bi zadržala svoj prostor u svijetu online zajednica.