Već godinama slušamo varijacije iste priče: "Facebook više nije cool", "ljudi napuštaju Facebook", "tinejdžeri su preboljeli Facebook" i tako dalje i tako dalje. Pa ipak, najveća društvena mreža na svijetu nastavila je rasti, dodavši gotovo 600 milijuna aktivnih korisnika mjesečno samo u posljednje tri godine. Do sada je bilo tako.

Prema posljednjem izdanju o zaradi Facebookov mjesečni broj aktivnih korisnika smanjio se za dva milijuna u drugom kvartalu 2022., prvi put u 18-godišnjoj povijesti platforme. I dok je osnivač i glavni izvršni direktor tvrtke Mark Zuckerberg pripisao pad "blokovima interneta povezanim s ratom u Ukrajini", to je u skladu sa širim trendom, piše Statista.

Broj mjesečnih i dnevnih korisnika Facebooka, Statista.jpg
Broj mjesečnih i dnevnih korisnika Facebooka Foto: Statista

U drugom tromjesečju 2022. Facebook je imao 2,934 milijardi aktivnih korisnika mjesečno, što je pad u odnosu na 2,936 milijardi u prethodnom kvartalu. U međuvremenu, broj dnevno aktivnih korisnika popeo se s 1,960 milijardi u prvom tromjesečju 2022. na 1,968 milijardi u tri mjeseca koja su završila u lipnju 2022.

Gledajući rast iz godine u godinu, i mjesečno i dnevno aktivni korisnici slijede sličan trend pada i sada su to niske jednoznamenkaste brojke.

Jesmo li službeno stigli do "vrha Facebooka"? Za sada je to prerano reći, ali ako se trend nastavi i u sljedećem tromjesečju to bi bio zlokoban znak koji sugerira da su sva istraživanja koja su upućivala na pad korištenja Facebooka možda ipak imala smisla.

Je li Facebook dosegnuo granicu rasta?
Foto: XAVIER VILA / Sipa Press / Profimedia