
Tijekom kratke umjetničke karijere, Pave Urban se istaknuo nizom fotografija različitog stilskog, žanrovskog i tematskog spektra (aktovi, kazališna fotografija, arhitektura, prizori iz dubrovačke svakodnevice), ali je široj javnosti ostao najpoznatiji po snimkama ratnih događanja na dubrovačkom području, u kojima se na dojmljiv način isprepliću dokumentaristička neposrednost i umjetnički doživljaj. Taj dio opusa kojeg je nazvao Rat- art, Urban je zaključio s dvanaest čudesnih fotografija granatiranja i razaranja stare dubrovačke gradske jezgre, nastalih u rano jutro 6. prosinca 1991. Posljednja od njih ujedno je i zadnji umjetnički rad Pava Urbana; snimajući pao je smrtno pogođen gelerom granate koja je eksplodirala između Orlandova stupa i crkve Sv. Vlaha, tih simbola dubrovačke samostalnosti i slobode. &!-- --> Projekt Rat- art – dvadeset godina poslije odvijat će se u foajeu ZKM-a i na Sceni M. Polanec, a započeo je prezentacijom ratnih snimaka Pava Urbana, o čijim će simboličkim, umjetničkim i dokumentarističkim konotacijama govoriti ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Antun Maračić. Publici je kroz kombinaciju foto projekcija i glumačke interpretacije po prvi put predstavljeni i fragmenti ratnog dnevnika Pava Urbana, kojeg je u obliku pisma neposredno pred smrt poslao svojoj tadašnjoj djevojci, a danas poznatoj fotografkinji Mari Bratoš, koja se tada nalazila na školovanju u Americi. U taj neobični i dojmljivi dokument, u kojem se isprepliću svjedočanstva o ratnim događanjima, te duhovite opservacije i portreti ljudi iz njegova okružja, Urban je ugradio i neobičnu anticipaciju hrvatske budućnosti, ali i svoje vlastite sudbine. U Zagrebačkom kazalištu toga dana predstavljena je izložba Urbanovih kazališnih fotografija.