Projekcija kratkog filma Mean to me otvorila Noir Festival
Foto: Story
Projekcija kratkog filma Mean to me otvorila Noir Festival
Foto: Story
Sinoć u galeriji Velvet projekcijom kratkog filma Mean to Me i otvorenjem istoimene izložbe fotografija počeo je prvi NOIR Festival Zagreb. Otvorenje su uveličala brojna poznata imena: avangardna diva Josipa Lisac, kantautor Arsen Dedić, glumci Livio Badurina, Damir Markovina, Edvin Liverić, glumice Nataša Janjić, Iva Visković, Judita Franković, režiseri Dalibor Matanić i Branko Ivanda, spisateljica Milana Vlaović, televizijski voditelj Joško Lokas i mnogi drugi. Prvu noć NOIR Festivala Zagreb obilježila je projekcija kratkog filma Mean to Me i otvorenje istoimene izložbe fotografija. U ugodnoj proljetnoj atmosferi na terasi galerije Velvet gosti festivala imali su priliku pogledati filmski prvijenac svjetskog top modela Agyness Deyn. Agyness je video porukom pozdravila zagrebačku publiku, a publici se osobno obratio i specijalni gost festivala, renomirani svjetski umjetnik i režiser filma Mean to Me, gospodin Peter McGough. Selektorica filmskog dijela festivala Mima Simić zahvalila se gostima na velikom interesu za festival i pozvala goste na drugu projekciju večeri u art kino Tuškanac. Zagreb će večeras dobiti na jednu noć Kino pod zvijezdama. Na krovu gradske garaže i u idili gradske šume na Tuškancu bit će postavljeno kino na čijem će platnu biti prikazan noir klasik Noć lovca (The Night of the Hunter, 1955.) redatelja Charlesa Laughtona. Noć lovca je stvorena za gledanje na otvorenom, gdje će lavež pasa u daljini i šumor borova s obližnjeg Tuškanca smekšati prestravljene uzdahe i krikove iz gledališta. U art-kinu Tuškanac od 23 sata nastavit će se filmska noć noira s projekcijama filmova: Bulevar sumraka (Sunset Boulevard, Billy Wilder, 1950.) - jedan od najznačajnijih film noira i jedan od najznačajnijih američkih filmova općenito; Smrtonosni poljubac (Kiss Me Deadly, R. Aldrich, 1955) jedan od najcrnjih, najzlokobnijih i najnihilističnijih noira svih vremena i svakako jedan od najneobičnijih američkih filmova 50-ih godina; Demoni (Les Diaboliques, Henri-Georges Clouzot, 1955.) podsjetnik da film noir ne treba shvaćati kao isključivo američki stilski teritorij, a osim sjajnih kritika koje je dobio i koje su tijekom vremena samo dodatno očvrsnule, je da od većih komplimenata filmu svakako je česta usporedba sa slavnim Hitchcockom kojemu je ovaj film navodno poslužio kao nadahnuće za Psiha. Kao neo-noirovski dodatak i šlag u boji, pred zoru će gledateljstvo osupnuti postmoderni hommage noiru i njegovom zlatnom dobu, Lynchov somnambulični Mulholland Drive (2001). Program NOIR Festivala i sve informacije dostupni su na noirfestival.com i službenoj Facebook stranici Festivala facebook.com/noirfestival.com &!-- -->