išestruki dobitnik Porina, brojnih međunarodnih izdanja, legendarni Boško Pet­rović, ni u 75. godini ne staje. Izdao je novi glazbeni materijal, a zahvaljujući svojoj vitalnosti i nepresušnoj energiji, obogatit će diskografiju vrhunskim glazbenim poslasticama. Iako je svojim radom dosegnuo svjetsku razinu, Petrović je ostao jednostavan čovjek kojeg veseli rad s mladim glazbenicima, a talent za glazbu zahvaljuje muzikalnim roditeljima. Ono u čemu istinski uživa jesu vrhunska vina i druženje s prijateljima za stolom u svom B. P. Clubu, gdje su politika i bolest zabranjene teme. Story: Izdali ste četverostruku kolekciju pod nazivom ‘B. P. Collection’ u povodu 75. rođendana i 50 godina karijere. Smatrate li to krunom vašeg stvaralaštva? Ovaj projekt koji sam uspio realizirati uz pomoć ljudi iz Croatije Recordsa, na čelu sa Želi­mi­rom Babogredcom, a uz asistenciju Đorđa Kekića i Ljupke Nikoline, u početku mi je izgledao kao vrhunac moje karijere. Sada kada je ta kutija s četiri CD-a i prigodnim tekstovima Dražena Vr­doljaka, Aleksandra Dragaša i Davora Hrvoja u izlozima, već razmišljam o nastavku. Naime, svi se slažu da nedostaju snimke s grupama B. P. Convention te Boško Petrović & Non Convertible All Stars. Nema ni materijala temeljenog na etno glazbi, primjerice, snimke s istarskim sopelašima ili album obrade međimurskih narodnih pjesama koje su snimljene u suradnji s Nevenom Frange­šom i našom velikom pjevačicom Ružom Pospiš Bal­dani. Naposljetku, nema ni obilja važnih snimaka napravljenih sa zagrebačkim jazz kvartetom. Poznavajući sebe, neću se čuditi ako sljedeće godine uz veli­ku obljetnicu, primjerice, pedeset godi­na suradnje B. P.-a i istarske malvazije, dobijemo i ‘B. P. Collection 2’. Story: Vas se predstavlja kao skladatelja, vođu sastava, producenta, promotora, diskografa, jazz edukatora, a i vlasnik ste B. P. Cluba. Otkud tolika energija za sve to? Moram priznati da su mi to pitanje često postavljali razni ljudi u različitim prigodama. I sam još uvijek pred ogledalom čekam kakav-takav odgovor. Story: Kad ste se zaljubili u jazz? Sa 15 godina. Tada sam već desetak godina svirao violinu, a na radiju sam otkrio postaju American Forces Network (AFN) iz Münchena. Svake su večeri puštali najbolje američke jazz orkestre, soliste, pjevače, vokaliste, tako da sam se zaljubio u jazz na ‘prvo uho’. Story: Impresivna je činjenica s koliko ste domaćih i svjetskih glazbenika radili. No izdvojila bih legende poput Milesa Davisa i Louisa Armstronga. Kako ste s njima upoznali i po čemu ćete ih pamtiti? Louisa Armstronga upoznao sam sredinom ‘60-ih godina na festivalu u Franfurktu. Razumjeli smo se od prve čašice i kad god bismo se susreli, družili bismo se do dugo u noć. Sjećam se kad smo poslije koncerta u Zagrebu sjedili, razgovarali i pijuckali. U jednom trenutku Louis uzdahne i kaže: “Da, imao sam krasan život, no došli su mladi, došao je Dizzy, taj mladi Miles i mene više nitko ne treba.” A ja ga tješim: “Dragi moj, nemaš pravo! Eto, sad si već drugi put ove godine na europskoj turneji!” Louis mi odgovara: “Dra­gi, mladi prijatelju, zelen si ti. To da sam već drugi put ove godine na europskoj turneji samo dokazuje da lagano tonem u zaborav, pa zato menadžer forsira moje nastupe dok sam još koliko-toliko popularan, a kako bih više zaradio.” Milesa sam upoznao sredinom pedesetih, kada je jedne noći poslije pariškog koncerta došao u tada glasoviti jazz klub Blue notte kako bi pozdravio kolege koji su u to vrijeme živjeli u Parizu i često svirali u tom lokalu. Ondje su bili Bud Powell, Kenny Clarke, Johnny Griffin, a ja sam u to vrijeme bio u posjetu ujaku, glumcu u Parizu, te svaku večer, uz pomoć mentora Johnnyja Grif­fina, besplatno sjedio za stolom s tim sjajnim glazbenicima. Miles je slovio kao kontroverzna osoba, pomalo rasist. Poslije, od tri susreta na festivalima ili koncertima, jednom me preljubaz­no pozdravio i bio spreman čavrljati sa mnom, a ostala je dva puta prošao pokraj mene bez pozdrava. Ali to je bio Miles... Story: Dobar ste prijatelj i s Kyleom Eastwoodom, sinom Clinta Eastwooda. Kad se dogodila suradnja? Kylea sam upoznao sredinom ‘80-ih u Kali­forniji, na Monterey Jazz Festivalu, gdje sam te večeri nastupao. U jednom sam trenutku stajao na šanku iza pozornice s Clarkom Terryjem i primijetio da prema nama ide Clint Eastwood, za kojeg se zna da je veliki poklonik jazz glazbe, i sâm pijanist amater. Srdačno se pozdravio s Clarkom, koji nas je upoznao, a u tom nam je trenutku prišao dječarac od 15-ak godina za kojeg je Clint rekao da je njegov sin Kyle. Nakon desetak godina na Međunarodnom festivalu u Corku u Irskoj slušao sam kvartet Kylea Eas­twooda. Otišao sam ga pozdraviti iza pozornice i pitao bi li došao svirati u Zagreb, gdje imam klub. Dao mi je broj svog menadžera i na svekoliko veselje novinarki svih uzrasta (nikad u B. P. Clubu na konferenciji za novinare nije bila takva gužva), Kyle je sa svojim kvar­tetom odsvirao dva koncer­ta u sklopu Međunarodnog jazz festivala. Story: Osim što ste uvršteni u European Jazz Masters, vaš je rad odavno poznat i u Americi, gdje ga poznavatelji predstavljaju kao balkanski jazz. Zašto? Zato što smo mi u Zagrebačkom jazz kvartetu, a na savjet Johna Louisa, vođe Modern Jazz Quarteta, vrlo rano shvatili da je jedini pravi put naći svoj originalni stil, u ovom slučaju temeljen na lokalnoj etno baštini, nego slijepo oponašati američke uzore. Story: Imate 75 godina, putujete, nastupate na jazz festivalima... Što vas gura naprijed? Mene još uvijek veseli biti aktivan i kreativan, ne samo u jazz glazbi nego možda još više s prijateljima za mojim stolom u B. P. Clubu.

Razgovarala Antonija Nazor Fotografije Dražen Kokorić, Story Press