Postati vodeći lanac burgera u Hrvatskoj njihov je veliki cilj. S Dragoljubom Božovićem, suvlasnikom i glavnim direktorom Submarinea, te Lukom Jureškom, operativnim direktorom, popričali smo o njihovim planovima, turbulentnoj 2020. godini u kojoj su ostvarili nevjerojatne uspjehe, otvaranju novog restorana usred pandemije... A otkrili su nam i jedan novitet na našim prostorima – pivo Burger Beer, koje proizvode u suradnju s Garden Breweryjem. Njihov Burger Beer je ekskluzivno, vrlo pitko, ali okusom bogatom pivo, to je osvježavajući craft lager sadrži dovoljno hmelja da se osjeti njegov bogat i pun okus. “Želja nam je bila ponuditi pivo koje se može popiti u svim prilikama, ali da ipak posebno dobro ide uz burgere. Koliko je nama poznato, ne postoji ništa slično na našem području. Taj nas projekt iznimno veseli jer pokazuje da i u ovim izazovnim vremenima pratimo svjetske trendove te da smo spremni ponuditi nešto novo i potpuno drukčije”, poručuju iz Submarinea.


U jeku pandemije otvorili ste restoran u Rudešu. Jeste li zadovoljni njegovim dosadašnjim rezultatima?
Restoran u Rudešu otvoren je dva tjedna prije ponovnog zatvaranja i odaziv je bio fantastičan, no manje nismo ni očekivali. Čim su ljudi shvatili da otvaramo restoran, odmah su nam počeli pristizati upiti o otvaranju, a takvi nas trenuci izuzetno vesele kao ekipu. Sada smo se prilagodili novim uvjetima te dostavljamo preko Wolta i Glova, ali narudžba se može preuzeti i ispred restorana.
Planirate otvoriti još tri restorana tijekom 2021. godine. Jeste li ikada pomislili da biste zbog ove situacije trebali stati na loptu? Jeste li posumnjali u sebe?
Korona nam je djelomično poremetila planove otvaranja tijekom 2020. godine, no zahvaljujući golemim naporima cijele Submarine ekipe, uspješno smo se prebacili na delivery i takeout način rada i to zasad odlično funkcionira. Naravno da smo, s obzirom na situaciju, oprezniji kad je riječ o novim ulaganjima, ali imamo plan širenja i otvaranja od kojeg ne odustajemo jer samo tako Submarine kao brend može rasti.

Novi Submarine u Rudešu
Novi Submarine u Rudešu Foto: StoryGourmet Press


Možete li nam opisati proces otvaranja novog restorana? Kako započinje i kada ga smatrate uspješno završenim?
Sve počinje istraživanjem lokacije i njezina potencijala. Nakon odabira prostora i ispunjavanja pravnih obaveza počinju idejno arhitektonsko rješenje i radovi. U međuvremenu se educira novi voditelj restorana, koji dolazi na tu poziciju na temelju internih procesa napredovanja ili se zapošljava nova osoba. Nakon toga pronalazimo cjelokupno osoblje koje također prolazi ulaznu edukaciju, koja obuhvaća informacije o brendu, hrani, pripremi, komunikaciji s gostima… Nakon otvaranja u novom je restoranu neprestano naša interna kontrola, odnosno iskusnije osoblje, kako bi kvaliteta bila jednaka kao i na ostalim lokacijama. Standard i kvaliteta uvijek su nam na prvome mjestu.
Vaši su poslovni rezultati impresivni – iz godine u godinu bilježite sve veću zaradu, a i 2020., u kojoj su nas zadesili pandemija i potres, namjeravate zaključiti rušenjem novog rekorda. Kako vam to uspijeva? Koja je vaša tajna uspjeha?
Nitko nas nije mogao pripremiti na sve što se događalo tijekom ove godina, no reagirali smo odlično i uspjeli smo se prilagoditi novim uvjetima. Koncept dostave započeli smo i prije pandemije tako da smo djelomično već bili operativno spremni za širenje dostava i na ostale restorane. Možemo reći da je tajna uspjeha naša stalna kvaliteta, odnosno ljudi koji rade odličan posao u ovom teškom vremenu, ali i operativne i marketinške intervencije koje prilagođavamo jer stalno pratimo promet, komentare i reakcije gostiju. Na kraju su ljudi ipak kruna svega, bez naših kolegica i kolega sve ideje i planovi su nemogući.

Winter Bacon Salad
Winter Bacon Salad Foto: StoryGourmet Press


Ove se godine silom prilika većina ugostitelja okrenula dostavi, segmentu posla o kojem odavno temeljito i pažljivo razmišljate. U čemu se vaša dostava razlikuje od ostalih?
Kao što smo napomenuli, počeli smo dostavljati nekoliko mjeseci prije pojave korone. Ipak, ono što nas je dočekalo na proljeće sve nas je iznenadilo. No nismo dopustili da nas slome ni pandemija ni potres. Pomno smo počeli izvoditi marketinške promocije, svakodnevno smo pratili promet, uveli smo personalizirane poruke za korisnike koji naručuju našu hranu u svoje domove, prilagodili smo online komunikaciju... No iz tog smo razdoblja najponosniji na naše ljudi koji su, bez obzira na situaciju, odradili odličan posao.
U naše ste krajeve uveli i pojam dark kitchen. Kakva je budućnost takve vrste poslovanja u našoj zemlji?
Kada smo sredinom prošle godine uveli dostavu, nismo znali što nas čeka, ali cilj nam je bio zadržati kvalitetu i atmosferu u restoranu jer su nam gosti apsolutni prioritet. Bili smo uvjereni da će postojati interes za to pa smo preventivno u Frankopanskoj, uz restoran za goste, napravili i odvojenu kuhinju za dostave. Nismo se prevarili jer su dostave putem naših partnera Wolta i Glova odlično krenule. To je bilo razdoblje učenja za nas jer takav je princip rada potpuno drukčiji od iskustva i znanja koje smo imali u vođenju restorana. Nekoliko mjeseci poslije započela je pandemija i sve smo restorane prebacili na dostave, ali s velikim znanjem i iskustvom stečenim na temelju kuhinje iz Frankopanske. Zapravo smo preko noći postali digitalni brend.

Chicken Bacon Burger
Chicken Bacon Burger Foto: StoryGourmet Press

Posljednjih godina zavladala je prava poplava burgera na domaćoj gastro sceni. Čime se vi ističete među konkurencijom?
Da, svjedočimo pravoj revoluciji burgera na našoj sceni, što podržavamo. Drago nam je vidjeti sve više kreativnih restorana koji nude burgere. Porast njihova broja je dobar jer tako raste i razvija se cjelokupna scena, stavlja se naglasak na raznolikost i kvalitetu, zato podržavamo otvaranje svakog restorana.

Burger Beer - okusom bogato pivo koje odlično ide uz brgere, ali se može piti u svim prilikama
Burger Beer - okusom bogato pivo koje odlično ide uz brgere, ali se može piti u svim prilikama Foto: StoryGourmet Press

Burger Beer, craft pivo nastalo u suradnji Submarinea i Garden Breweryja
Burger Beer, craft pivo nastalo u suradnji Submarinea i Garden Breweryja Foto: StoryGourmet Press


Vaša je tendencija da 50 posto ponude bude dostupno i osobama koje ne jedu meso. Planirate li, uz vegetarijanske, nuditi i veganske inačice?
Vegetarijanska i veganska ponuda bez sumnje je trend kojemu raste popularnost pa se svakom promjenom menija povećava i naša vegetarijanska ponuda. Veganska ponuda ipak je veći izazov i ne bismo se u to htjeli upuštati niti najavljivati dok ne budemo potpuno operativno spremni.
Nažalost, ove godine nema adventa na kakav smo naviknuli, ali vaša zimska ponuda jela nije izostala. Recite nam nešto više o novoj ponudi. Kakav je Christmas Burger i što sve sadrži?
Christmas Burger je naš tradicionalni blagdanski burger, koji je u ponudi kratko, ali ostaje zapamćen. Sa savršenim spojem domaće junetine, suhih šljiva dinstanih u portu, hrskave dalmatinske pancete, crvenog kupusa i senf-med umaka on je pravi hit. U ponudi imamo i novu Winter & Bacon salatu te jedan novi vegetarijanski burger.