Donosimo vam priču o marketinškom triku luksuznih brendova kojima oni varaju svoje kupce.

U današnje vrijeme, luksuznom odjećom se smatraju samo odjevni komadi koji na sebi imaju etiketu s natpisom 'Made in Italy' ili 'Made in France'.

Made in Italy etiketa
Foto: Shutterstock

Sigurni ste i vi nekada, prije nego što ste se odlučili za neki modni komad izdvojiti veću svotu novca, bacili pogled na čuvenu etiketu.

Ne možemo se lagati, čim saznamo da je nešto proizvedeno u Italiji čini nam se da ne bacamo novac u vjetar nego da se isplati izdvojiti novac za takve krpice.

Takva odjeća je danas stvar ponosa i prestiža. Dunja Jovanović i Marija Radaković iz srpskog podcasta F.fm otkrile su da luksuzni brendovi često varaju svoje potrošače o mjestu proizvodnje odjevnog komada, kako bi komad u njihovim očima djelovao luksuznije.

Etiketa 'Made in Italy' nekada je označavala mjesto proizvodnje, ali danas to više nije tako.

Luksuzni brendovi ženska
Foto: Shutterstock

Većina industrije posluje po OPT (Outward Processing Trade) sistemu. Taj sistem podrazumijeva unajmljivanje radne snage u drugim državama širom svijeta te nabavu materijala ili sirovina. Dakle, ako na etiketi cipele piše 'Made in Italy' – to u slučaju velikih brendova uglavnom znači da su dijelovi te cipele napravljeni negdje drugdje, a sastavljeni u Italiji.

Žene na pisti Versace
Foto: Shutterstock

Osim što kriju sam proces proizvodnje, ovakvim poslovanjem veliki brendovi izbjegavaju carinu u zemljama proizvodnje jer im se ne šalje gotov proizvod.

Talijanske Louis Vuitton cipele zapravo su rumunjske cipele jer su napravljene u Rumunjskoj. Kružile su glasile da Gucci svoju obuću izrađuje po garažama u Srbiji. Za vrijeme korone su novinari iz New York Timesa otkrili da se odjeća marke Versace i Burberry šiva u Indiji, a potom samo zalijepe 'Made in Fance' i 'Made in Italy' etikete.

Torbica LV brendovi
Foto: Shutterstock

Sve se vrti oko priče o imidžu izgrađenom na osnovi nasljeđa.

Uzmimo za primjer kuću Saint Laurent ili bivšeg YSL. Osnovana je 1961. u Parizu i bila je u privatnom vlasništu dizajnera Yves Saint Laurenta. Sva odjeća bila je originalnog dizajna, proizvedena u ateljeu u Francuskoj. Na toj ideji, da su iskren zanat, kvalitetan materijal i izvorni dizajn vrijedni – kuća Saint Laurent pokušava plasirati dan danas, iako posluje sasvim drugačije i koruptivnije.

Dućan SAINT LAURENT
Foto: Shutterstock

Kako bi smanjili cijenu proizvodnje, dio kolekcije naprave vani, daleko od Francuske, a u Francuskoj nalijepe etiketu jer im on poskupljuje proizvod u očima kupaca.

Moramo si priznati da etikete 'Made in Bangladesh' ili 'Made in India' danas imaju lošu reputaciju kod kupaca jer su povezane s nehumanim radnim uvjetima i kršenjem ljudskih prava pa ih luksuzni brendovi pod svaku cijenu izbjegavaju, iako sam proizvod u najvećem broju slučajeva dolazi iz nehumanih radnih uvjeta kršeći ljudska prava.