Diplomirani modni dizajner Ivan Alduk, nekadašnji student Tekstilno-tehnološkog fakulteta, a sad cijenjeno ime na hrvatskoj modnoj sceni, osim pret-à-porter linije, iz sezone u sezonu predstavlja i liniju neodoljivih vjenčanica. Ivan je također postao kolumnist časopisa Story vjenčanja te predstavio prvu antistresnu modnu bojanku. Što je za vas moda? Iz perspektive modnog dizajnera i poduzetnika, riječ je o cjelodnevnom poslu koji je iznimno kreativan, inovativan i koji me ispunjava. Što je presudno za dobru kolekciju: ideja, zanimljiv kroj ili izvedba? Važna je harmonija svega navedenog. Godine iskustva i financijska moć kojom ćete osigurati kvalitetne tkanine i izradu, nadogradnja su na originalnu ideju i strast koju ulažem u kolekciju. Rast i estetski razvoj iz kolekcije u kolekciju odraz su privatne i poslovne zrelosti te praćenja modnih novosti i stvarnih potreba današnje žene. Moj dizajn namijenjen je svakoj ženi i za svaku njezinu posebnu priliku te je to osnovna premisa pri svakoj novoj kolekciji. Koja vam je osnovna inspiracija za rad? Tvrdoglavost i upornost dvije su itekako korisne osobine ako želite (p)ostati upješni u bilo kojem zanimanju. U hrvatskoj modi, koja je specifična i opasana zakonima malog, zahtjevnog tržišta, potrebno je imati neizmjerno mnogo istinske ljubavi i vjere u svoj rad da biste ostvarili rezultate. želja da budem bolji iz dana u dan izvrstan je poticaj za rano ustajanje i kasni povratak kući. Koliko je obrazovanje važno za dizajnera? Bitno je, ali nikako presudno. Zbroj kvalitetnog obrazovanja i nečijeg dara za određeni posao, uz rad, pogreške i iskustvo, svakako su put prema uspjehu. Moguće je taj put prijeći i na druge načine, ali ja se vodim dobrom starom metodom - korak po korak. Kada i zašto ste se odlučili baviti modom? Želio sam biti arhitekt, ali su mi zasmetale brojne drvene, metalne i ine konstrukcije. Onda sam shvatio da sam predodređen za posao modnog dizajnera i upisao TTF. Natjecanja, izlaganja i brojni projekti bili su dobra životna i poslovna škola koja je nakon osam godina aktivnog rada učinila da s ponosom mogu reći - ja jesam modni dizajner i vlasnik brenda Alduk. Što je sve u vašem opisu posla? Apsolutno sve. Od donošenja odluka, poslovnih planova, medijskih istupa i prezentacija, stvaranja kolekcija, nabave materijala, snimanje kampanja... No sve je lakše uz dobar tim, a mogu reći da sam s godinama stekao izvrsne suradnike u koje vjerujem. Poznati ste kao veliki esteta koji pozornost pridaje i najmanjem detalju? Ta moja posvećenost detaljima ponekad je iscrpljujuća, no najviše za moje suradnike jer točno znam što želim i ne odstupam od toga. To je razlog što svaki projekt Alduk radimo maksimalno profesionalno, a osnova svega toga je - haljina. Dobra haljina, ideja i izrada temelj su na kojem se gradi moja priča. Utječe li kritika na vaš rad? Uvijek sam voljan saslušati što klijentice, novinari, ali i najbliži suradnici imaju reći. Ponekad i ne moraju reći, a meni bude jasno što misle jer promatram ljude i čitam govor tijela. Ako vjerujem u nešto, onda to i napravim, ali moj dizajn i mišljenje nisu uklesani u kamen, oni se mijenjaju, nadopunjuju, prilagođavaju. Kada pogledate unatrag svoje kolekcije, postoji li nešto što biste možda promijenili? Mislim da ne bih. Progresivan i upečatljiv stav i dizajn označili su početak moje karijere, a kako sam u međuvremenu u svemu odrastao, to se osjetilo i na dizajnu, a posljedično i u poslovanju. Bilo je pogrešaka i vjerojatno će ih biti još, ali sve je to prilika za učenje. Posljednje tri godine paralelno s prćt-à-porter linijom kreirate i liniju vjenčanica. Od 2013. postoji druga linija s mojim potpisom - linija vječanica Alduk Bridal koje se izrađuju po mjeri klijentica i koja je doživjela golem uspjeh. Riječ je o vjenčanoj modi lišenoj kiča koja je udobna, nosiva i moderna. Iznimno sam sretan zbog prihvaćanja, rasta i razvoja linije koju predstavljamo putem modnih kampanja koje dosad potpisuju fotografi Mare Milin i dvojac Decker i Kutić. Prva vjenčanica s mojim potpisom nastala je za jednu od stalnih klijentica, a onda sam rekao da to treba biti početak jedne lijepe modne priče.