Vodeći lifestyle časopis Storybook u suradnji s Miva Galerijom vina, zastupnicima jednog od najpoznatijih šampanjca na svijetu Veuve Clicquot, prošli je tjedan u restoranu Dubravkin put drugi put organizirao prestižnu i u svijetu priznatu dodjelu nagrada Storybook Veuve Clicquot Business Woman Award. Nagrada je utemeljena 1972. u čast Madame Clicquot, Francuskinje koju su krasili hrabrost i poduzetnički duh. Podjednako hrabre, neovisne i uspješne su i dvije hrvatske poduzetnice, finalistice izbora, Mirjana Brlečić i Anja Zambelli Čolak, koje će na regionalnom izboru prestižne nagrade Veuve Clicquot Business Woman Award, koji će se u studenome održati u Zagrebu, predstavljati Hrvatsku. Pobjednica regionalnog natjecanja putuje u Francusku, u pokrajinu Champagne, gdje će se družiti s ostalim uspješnim poslovnim ženama, a o čemu je točno riječ te što misli o hrvatskim finalisticama, otkrila nam je Maria Ievleva, i sama uspješna poslovna žena, senior marketing managerica za Veuve Clicquot Ponsardin.
Story: Od šest uspješnih poslovnih žena u Hrvatskoj odabrane su dvije finalistice koje će nas predstavljati na regionalnom izboru. Što mislite o finalisticama, čini se kako žene u poduzetništvu u Hrvatskoj ne zaostaju za onima u ostatku Europe?
Mislim da imate jako kvalitetan izbor i divim se različitim područjima djelovanja vaših uspješnih žena. Drago mi je zbog finalistica. Sve su one divne, ali jednostavno smo morali odabrati dvije. Hrvatska je ove godine posebna lokacija i zato što ćete u studenome ugostiti regionalno finale. Bit će to veliki event. Drago mi je što se izbor već drugu godinu odvija u vašoj zemlji, u vašoj regiji općenito, jer imate inspirativne i moćne žene čiji uspjeh svakako treba slaviti. Osobito nam je drago što se to događa pod okriljem Veuve Clicquota.
Story: Nagrada The Veuve Clicquot Business Woman Award dodjeljuje se u 27 zemalja. Planirate li povećati taj broj?
Da, naravno. Svake godine nastojimo izbor razviti u nekoj drugoj zemlji. Iduće godine održat će se prvi izbor u Grčkoj. San mi je da se dodjela nagrada održava u svim zemljama te da na globalnoj razini slavimo uspjeh žena poduzetnica.
Story: Kako ste došli na ideju da počnete slaviti uspjeh žena?
Tvrtka je osnovana 1772., a ideja je rođena 1972., na 200. obljetnicu, i to kako bismo odali počast La Grande Dame, njezinoj osobnosti, ambiciji, kreacijama i inovativnom duhu. Zahvaljujući nagradi i ženama koje su poput nje, njezin duh i dalje živi. Priča se pokazala jako uspješnom, a iz godine u godinu raste zajednica žena koje su inspiracija. Danas ih je više od 350 i svaka pobjednica dolazi na imanje Manoir de Verzy, gdje uzgajamo grožđe za šampanjac La Grande Dame, The Pinot Noir i Char-donnay, gdje će u njezino ime krstiti vino. Na taj način ostaje zapisana u povijesti, ali i u kvaliteti vina.
Story: Kakve kvalitete mora imati pobjednica?
Ideja je da pobjednice dijele kvalitete koje je imala Madame Clicquot - inovativan duh i kvalitetu u svemu što radi. Vrednuje se i razvijanje posla jer je Madam Clicquot bila osoba velikih ambicija. Te smo kvalitete vidjeli i kod vaših kandidatkinja.
Story: Madame Clicquot prva je 1818. predstavila vintage rosé šampanjac, a i danas razne okuse šampanjca Veuve Clicquot razvijate prema njezinim idejama. Koje biste izdvojili iz ponude?
Većina našeg posla temelji se na žutoj etiketi, odnosno Yellow Label, tu su i ekstra brut te rosé šampanjac. Iduće godine obilježavamo godišnjicu roséa i proslavit ćemo je grandiozno. Ipak ga je otkrila Madame Clicquot i većina proizvođača šampanjca i danas ga pravi prema njezinoj recepturi. Tada je to bila revolucija. Imamo i Vintages šampanjce, a najstariji koji ćemo plasirati na tržište je iz 2008. godine. Imamo i novi cuvée - bogati rosé koji se pije s ledom i prvi je namijenjen miksanju, primjerice s paprom, krastavcima. Riječ je o novom načinu ispijanja šampanjca. Moram spomenuti i prestige cuvée La Grande Dame, a trenutačno je u ponudi onaj iz 2006. godine. Imamo i demi sec, slatki šampanjac koji savršeno ide uz deserte.
Story: Zahvaljujući kojim kvalitetama se Veuve Clicquot nametnuo na tržištu?
Jedna od njih je vizija brenda po kojoj to nije samo šampanjac nego stav prema životu, kako mi kažemo ‘Joie de vivre’. Nastojimo uživati u proizvodima odlične kvalitete. Tu je i inovativni duh. Iako je osnovana 1772., tvrtka je jako inovativna, nastojimo ići naprijed, osmišljavati nove stvari. Najnovija kolekcija je Naturally Clicquot, a dolazi u ambalaži načinjenoj od ostataka grožđa.
Story: Veuve Clicqout je dio grupacije Louis Vuitton Močt Hennessy. Koliko ste dugo vi dio tako uspješne tvrtke?
Već devet godina. U početku sam radila u parfemskoj industriji, za brend Kenzo, a poslije sam prešla u odjel vina i žestokih pića. U Veuve Clicquotu sam dvije godine i zadužena sam za marketing na međunarodnoj razini.
Story: Koje su prednosti rada u takvoj grupaciji?
Stječemo razna vrijedna iskustva, komuniciramo s ljudima iz svih segmenata i dijelova svijeta pa je rad jako inspirativan. Pred nama se odvijaju divne stvari iz kojih možemo mnogo naučiti, ali i sami pridonijeti njihovu uspjehu.
Story: Grupacija ne odaje počast ženama samo ovom nagradom. Pronašla sam podatak da više od 60 posto menadžerskih pozicija obnašaju žene.
Imamo dosta žena u tvrtki, što znači da je duh Madame Clicquot i dalje prisutan. Budući da negdje drugdje u svijetu nemaju priliku doći na visoke položaje, nastojimo ih ohrabriti da budu aktivnije, kreativnije i slave postignuća jedna druge.
Story: Što biste savjetovali ženama koje pokreću svoj posao ili priželjkuju uspješnu karijeru?
Usudite se djelovati i imajte hrabrosti. žene nerijetko postavljaju previše pitanja, stvaraju previše barijera, ali kada nešto odlučiš i usudiš se, ideš naprijed i sposoban si napraviti divne stvari. Vidjeli smo što je Madame Clicquot od male vinarije napravila na međunarodnoj razini. Inspirirajte se tuđim uspjehom i pokušajte stvoriti vlastiti.
Story: Šampanjac je osobito popularan među ženama. Je li to novo ultimativno piće moderne žene?
Mislim da jest jer se više ne služi samo u posebnim prigodama. Odličan je i za svakodnevno konzumiranje u restoranima, za cocktail zabave. Za milenijalce smo kreirali poseban šampanjac za miksanje, odnosno cliquology, a pije se na određenoj temperaturi s pet kockica leda. Tako smo šampanjac približili mladoj generaciji.
Story: Utječe li šampanjac pozitivno na zdravlje?
Da, na stav i slavlje života, ali samo ako se pije umjereno.
Napisala: Nikolina Kunić
Fotografije: Robert Gašpert