Od 30. ožujka do 2. travnja u rovinjskom hotelu Lone, u organizaciji HURA-e i IAB-a Hrvatska, održava se peto izdanje festivala Dani komunikacija, središnje hrvatske marketinške manifestacije. Odgovore na pitanja što nas sve ove godine očekuje i koja će zvučna imena industrije održati predavanja, dao nam je Davor Bruketa, član Organizacijskog odbora festivala, predsjednik Uprave Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje i jedan od organizatora festivala te suvlasnik jedne od najuspješnijih reklamnih agencija Bruketa&Žinić OM.
Story: Na što ste u festivalu stavili težište ove godine?
Svake je godine naglasak na integraciji područja, struka i disciplina industrije tržišnih komunikacija. Tako smo se ove godine usredotočili na integraciju odnosa s javnošću i oglašavanja putem programskih sadržaja koji pokrivaju oba područja te pružaju priliku strukama da poprate trendove, da se druže i vide kako mogu još bolje surađivati. Uz integraciju, doveli smo zvučna imena o kojima se bruji i izvan struke, poput Alexa Brauna i Petera Sundea, a nastavljamo i  razvijati sadržaj koji nas povezuju s poslovnom zajednicom. Pritom ponajprije mislim na Export Stage o izvoznom potencijalu naše industrije i CEO panel s renomiranim domaćim poslovnim liderima i komunikatorima.
Story: I ove godine očekuju nas predavanja zanimljivih i uspješnih stručnjaka. Čije vas izlaganje najviše zanima?
Zbilja smo ponosni na ovogodišnji line-up jer je riječ o pojedincima koji su pomaknuli neku granicu u industriji te o imenima koja su autoriteti u svom području i izvor inspiracije. Neću propustiti predavanje Vesselina Popova iz Centra za psihometriju u Cambridgeu. Kao direktor razvoja bavi se algoritmima koji prikupljaju psihodemografske podatke i obrasce ponašanja na temelju tragova koje svi ostavljamo tijekom raz-nih online aktivnosti. To, naravno, povlači i određene implikacije kada je riječ o odgovornosti korištenja tih podataka u takozvanoj big data psiholo-giji. Znanstveni pristup potom se povezuje s našom industrijom s obzirom na to da se podaci koriste za usmjeravanje kampanja brendova, ali i političkih kampanja poput referenduma u Ujedinjenom Kraljevstvu i posljednjih američkih predsjedničkih izbora.
Story: Što biste još izdvojili kao zanimljivost na ovogodišnjim Danima komunikacija?
Izdvojio bih more dobrog provoda. Atmosfera rovinjskog hotela Lone izvrsna je kulisa za sadržaj koji smo pripremili, a to uključuje i razne dnevne zanimacije, izvrsne partyje za opuštanje nakon cjelodnevne edukacije i sadržaje iznenađenja koje smo pripremili u suradnji s partnerima. Posjetitelji nikako ne bi smjeli propustiti i posebno iznenađenje koje će se dogoditi u dvorani Stiropor.
Story: Kada biste ovaj festival usporedili sa sličnima u regiji, po čemu se razlikuje od njih?
Često govorim o tri stupa Dana komunikacija: edukacija, druženje i zabava. Zdrav omjer izvrsnih predavača i vrhunskih projekata na strukovnim natjecanja, druženje struke i poslovne zajednice putem ležernih diskusija, panela i rasprava i naposljetku zabava do kasno u noć.
Story: A kada usporedite prvi održani festival Dana komunikacija s ovim današnjim?
Daleko smo odmaknuli i stalno trčimo naprijed. Industrija tržišnih komunikacija brzo se mijenja i ako ne držite korak s promjenama i trendovima, može vas pregaziti vrijeme. Taj je ritam i razlog zašto se volimo okupiti na Danima komunikacija, koji nam daju priliku da se maknemo iz svakodnevnoga radnog okruženja i dijelimo znanja kako bismo zajedno napredovali.
Story: Suvlasnik ste reklamne agencije Bruketa&Žinić OM, predsjednik Uprave HURA-e... Kako su izgledali vaši počeci? Je li s obzirom na internet i globalnu povezanost danas mladima lakše nego vama kada ste krenuli u tu priču?
Nikola i ja pokrenuli smo agenciju kada sam bio na drugoj godini dizajna. Unajmili smo jednu sobu i tada smo radili isto što i danas. Išli smo od vrata do vrata, pokazivali svoj portfelj i nudili svoje usluge. Otkako je digitalno u središtu in-teresa, naše se igralište dodatno proširilo. Kad je riječ o današnjoj situaciji za mlade i početnike u biznisu, svatko od nas u džepu ima pločicu koja mu omogućuje da cijeli svijet može čuti njegovu dobru ideju. To je sigurno prednost u odnosu na 1995. godinu. Također, danas postoje institucionalizirani mehanizmi potpore dobrih ideja poput inkubatora različitih vrsta i potpora koji su spremni podržati dobre ideje početnika. To je prednost. Činjenica je i da se utrkuješ sa cijelim svijetom i da je konkurencija veća nego ikad prije. Riječ je o neusporedivo većoj brzini realizacije nego što je to bilo prije pet ili deset godina.
DAVOR BRUKETA: 'Ponosan sam što sam uspio kod kuće'
Foto: Story
Story: Na što ste u karijeri najponosniji?
Uvijek smo pokušavali pokazati da se u Hrvatskoj može biti uspješan. Ono što me najviše usrećuje jest to što nismo otišli raditi u inozemstvo. Vjerujemo da je i danas to moguće pa pokušavamo biti koliko toliko uspješni ostajući ovdje. Naša je velika sreća i što smo tijekom godina kontinuirano imali priliku surađivati s iznimno talentiranim i posebnim ljudima koje nam je život stavio na naš put, bez obzira na to je li riječ o našim klijentima ili suradnicima na projektima. Sve što smo napravili, napravili smo zahvaljujući toj činjenici.
Story: Imate urede i izvan granica Hrvatske. Poslujete li i ondje podjednako uspješno kao u Hrvatskoj?
Prošle godine uspješno smo realizirali projekte na različitim tržištima, od Indije do Luksem-burga. Uspješnost na drugim tržištima ovisi o mnogim faktorima pa i dalje nastojimo pronalaziti nove načine kako bismo širili naš rad i izvan granica Hrvatske. Uz poslovni uspjeh, volimo raditi s internacionalnim timom jer to obogaćuje našu kulturu, čini nas kreativnijima.
Story: Uza sve poslove, ostaje li vam dovoljno vremena za obitelj? 
Nažalost, ostaje mi premalo vremena za obitelj pa se trudim osloboditi vikende za zanimljive aktivnosti koje su i meni izvrsna razbibriga nakon napornog tjedna. Najviše vremena posvećujem igri sa sinom.
Story: Otac ste desetogodišnjeg Jana. Je li i on podjednako kreativan kao i vi? 
Svi smo mi kreativni, samo je pitanje jesmo li to osvijestili i jesmo li spremni to koristiti. Kre-ativnost je osnovni alat za preživljavanje. Sina pokušavam ne ometati u njegovoj kreativnosti. Kao i mnogu djecu njegove dobi, najviše ga veseli druženje s prijateljima.
Razgovarala: Nikolina Kunić
Fotografije: Mirna Ptiček