Na svjetsku scenu zakoračila je potkraj 90-ih kao sitna tinejdžerica plave, popeglane kose i tanko počupanih obrva. Bila je savršeno upakirani proizvod koji je na glazbenim ljestvicama trebao konkurirati jednako mladim kolegicama Britney Spears, Jessici Simpson i Mandy Moore. I uspjela je - Christina Aguilera 2000. osvojila je nagradu Grammy za najboljeg novog izvođača i postala jedna od pop-princeza koje su dominirale glazbenim svijetom. No savršeni ‘projekt’ dvije godine poslije oteo se kontroli i albumom ‘Stripped’ uzburkao duhove dežurnih kritičara te dobrog dijela javnosti kada je njezin seksi imidž izazivao kontroverze.

Preživjela je brojne napade i danas je ta pjevačica, plesačica, glumica, filantrop i majka dvoje djece nadahnuće mnogim ženama. I ne samo njima. Osim što je fantastična pjevačica i izvođačica, zalaže se i za pitanja koja su joj prirasla srcu, uključujući prava životinja i LGBTQ zajednice, održivost okoliša te borbu protiv obiteljskog nasilja i zlostavljanja. Nije samo ‘borac’, kako pjeva u pjesmi ‘Fighter’. Spremnošću da se bori za ono što joj je važno još jednom dokazuje zašto je stekla mnoštvo obožavatelja. Ta njezina spremnost izvire iz događaja koji su joj obilježili djetinjstvo, a o kojima je često progovarala i u svojim pjesmama.

Christina Aguilera
Foto: Profimedia

Otvoreno govori i o štetnom utjecaju medija i društva koji su u nekim periodima bili gotovo isključivo fokusirani na njezin izgled i na to koliko je kilograma dobila. I prošle godine, unatoč slavlju 25 godina od objave hita ‘Gennie In A Bottle’ i prvijenca ‘Christina Aguilera’ raspravljalo se koliko je kila skinula, kojim metodama, kojim se plastičnim operacijama podvrgla i kako ponovno izgleda tanašno i mladoliko baš kao kada je bila tinejdžerica. No, kako je rekla za časopis Vogue, time se više ne zamara.

- Prije se moje samopoštovanje temeljilo na tome koliko sam bila mršava. Tijelo ti je vrlo drugačije kada si tinejdžer i kasnije. Počela sam se popunjavati i to je svima bilo neprihvatljivo. Ljudi iz industrije govorili bi mi: “Sviđalo mi se tvoje tijelo i kakva si bila kao mršava tinejdžerica”. Sada sam zrela osoba i jednostavno me nije briga za tuđa mišljenja o meni. Ona nisu moja stvar - rekla je nedavno glazbenica koja će u prosincu objaviti i snimku božićnog koncerta ‘Christmas in Paris’ kojim slavi 25. godišnjicu svoga Grammyjem nagrađenog albuma ‘My Kind Of Christmas’.

Christina Maria Aguilera rodila se 18. prosinca 1980. godine na Staten Islandu, a njezin otac Fausto Aguilera rodio se u Ekvadoru, ali je imigrirao u Sjedinjene Američke Države te karijeru gradio u vojsci, dok je majka Shelley Fidler bila talentirana violinistica. Tijekom prvih godina njezina života obitelj se često selila, ovisno o tome gdje bi bila očeva baza. Neko vrijeme živjela je na Floridi, u Teksasu i New Jerseyju, a život je bio daleko od idiličnog jer je Fausto svakodnevicu pretvarao u pakao, fizički i psihički zlostavljavši obitelj.

Christina Aguilera
Foto: Profimedia

- Bilo je dosta naguravanja, tučnjave, svađa. Nisam se osjećala sigurno kao dijete. Osjećaj nemoći vjerojatno je najgori. Okrenula sam se pjevanju i zapravo je iz te boli proizišla moja ljubav prema glazbi - otkriva Christina, koja je i sama bila žrtva fizičkog nasilja.

Njezina majka Shelly prisjeća se kako je jednom prilikom našla tada četverogodišnju Christinu lica prekrivenog krvlju.
- Podignula sam je i pitala što se dogodilo. Rekla mi je da je tata želio spavati, a ona je stvarala previše buke - kaže Shelly, koja je u jednom trenutku pobjegla od nasilnog supruga.

Bilo je to 1986. godine, netom nakon rođenja Christinine sestre Rachel. Shelly je pokupila djecu i utočište našla kod roditelja u svom rodnom gradu Wexford. Supružnici su se službeno razveli 1989. nakon deset godina braka, a Shelly se ponovno udala za liječnika Jima Kearnsa, koji je otprije imao sina Caseyja. Par je poslije dobio još dvoje djece - dječaka Roberta i djevojčicu Stephanie.

Christina Aguilera
Foto: Profimedia

- Otac nije bio prisutan u mom životu. Čak je predložio mom očuhu da me posvoji, čemu sam se snažno protivila jer sam ipak Aguilera - prisjetila se, a njezin je otac 2002. demantirao optužbe da je tukao Christinu i njezinu sestru Rachel.

U Pennsylvaniji je dane često provodila kod bake, gdje je i zavoljela glazbu. Svakodnevno je slušala pjesme bakinih omiljenih izvođača kao što su Etta James i Billie Holiday, ali do šeste godine nastupala je isključivo za rodbinu. Imala je neobičan stil, sofisticiranost i staloženost koje djeca njezinih godina nisu imala, a do osme su je godine zbog impresivna glasa neki već doživljavali ‘Vunderkindom’. Već je tada sudjelovala na lokalnim glazbenim natjecanjima i osvajala prva mjesta, a do desete godine pjevala je državnu himnu na sportskim natjecanjima kluba američkog nogometa.

- Bila sam najmlađi pjevač himne u svom rodnom gradu. Pjevala sam za klub Pittsburgh Steelers kada sam imala sedam ili osam godina - kaže Christina, koja je sanjala o uspjehu diljem SAD-a.

Christina Aguilera poznata je po svađama
Foto: Profimedia

Velika prilika pružila joj se 1990., i to u emisiji koja se emitirala na nacionalnoj televiziji. Popularni talent show ‘Star Search’ bio je na svom vrhuncu i malena Christina odlučila je sudjelovati te pokazati što zna. Bio je to njezin prvi televizijski nastup za koji je izabrala pjesmu ‘A Sunday Kind of Love’. Kada je čula njezin glas i savršene visoke tonove, publika je bila oduševljena. Činilo se da će pobijediti, ali nešto bolji od nje bio je Christopher Eason, a Christina je pokazala da zna gubiti.

- Mama me natjerala da budem dobar gubitnik, da se popnem na pozornicu i čestitam Christopheru - prisjetila se.
Srećom, nije dopustila da je taj poraz pokoleba. Dvije godine kasnije kanal Disney tražio je nova lica za emisiju ‘New Mickey Mouse Club’ i Christina je prošla audiciju zajedno s Britney Spears, Justinom Timberlakeom i Ryanom Goslingom s kojima je od 1993. do 1995. bila dio popularnih ‘Mouseketeersa’. ‘Star Search’ i ‘The Mickey Mouse Club’ pružili su joj mali okus slave i ona se ‘navukla’, stoga je nastavila tražiti priliku za proboj na glazbenu scenu. Nakon završetka showa njezin je agent došao s neobičnom idejom. Keizo Nakanishi, japanski pjevač, tražio je partnera za pjevanje dueta ‘All I Wanna Do’. Aguilera je poslala svoju audiosnimku i odmah je izabrana. Svoj dio pjesme snimila je u studiju u Pittsburghu, a na snimanje spota otputovala je u Japan. Budući da je već bila tamo, pridružila se Nakanishiju na njegovoj turneji, a njezini bivši kolege iz Disneyjeva showa već su započeli nove, uspješne karijere.

- Gledala bih Britney i dečke iz N’Synca i bila ponosna na njih, ali dio mene pitao se: ‘U redu, kad ću napokon ja napraviti nešto?’ - priznala je.

Životna priča Christine Aguilere
Foto: Story

To se dogodilo i prije nego što se nadala. Imala je 18 kada je izdala je debitantsku pjesmu ‘Genie in a Bottle’ koja je odmah zasjela na prvo mjesto američkih ljestvica i ondje ostala pet tjedana. Karijeru joj je, kaže, promijenio slučajni telefonski poziv njezina menadžera kada joj se ostvarila želja da otpjeva naslovnu pjesmu ‘Reflection’ za Disneyjev animirani film ‘Mulan’. Zahvaljujući tomu, potpisala je ugovor s kućom RCA Records. Iduće godine objavila je debitantski album ‘Christina Aguilera’. No slava je, kako je i prije uvidjela, mač s dvije oštrice.

Još kao djevojčica bila je izložena zlostavljanju u školi. Naime, nakon što se pojavila u nekoliko televizijskih emisija, većina školskih kolega, ali i njihovih roditelja, bila je ljubomorna na Christinin izvanredan glas i slavu. Djeca su je često maltretirala i izrugivala joj se. Proživjela je toliku torturu da je njezina majka odlučila da će se od 9. razreda nadalje školovati kod kuće. Situacija nije bila ništa bolja ni kada je zašla u tinejdžerske godine. Budući da nije imala vlastitu maturalnu večer, tada 18-godišnjakinja pozvana je na maturalnu zabavu svog dečka. Kad je stigla u školsku dvoranu, susrela se s mržnjom. Kada je DJ počeo puštati njezin singl ‘Genie in a Bottle’, svi su masovno napustili plesni podij.

- Bilo je nekako tužno. Samo sam željela biti normalna, ali drugi ljudi ne dopuštaju mi da budem takva - objasnila je poslije, a nažalost, nije se dobro slagala ni sa slavnim kolegicama.

aguilera.jpeg
Foto: profiemedia

Budući da je Britney samo osam mjeseci prije nje objavila svoj debitantski singl, PR mašinerija odradila je svoje i potaknula rat među pjevačicama koji je, navodno, započeo zbog Justina Timberlakea, s kojim je Spears bila u vezi tri godine, a Aguilera na turneji.

Problem su bila i dvostruka mjerila. Spears je primala pohvale na račun lascivnog singla i spota ‘I’m A Slave 4 U’ iz 2001., no kada je Aguilera 2002. objavila pjesmu ‘Dirrty’ i pokazala novi, izazovniji imidž, doživjela je osudu javnosti. Pisali su čak da izgleda kao da je stigla izravno s međunarodne konvencije prostitutki. A onda se ‘rat’ zahuktao nakon čuvenog poljupca s Madonnom na dodjeli nagrada MTV VMA 2003. Uz pjesmu ‘Like A Virgin’ pop-kraljica koračala je niz pozornicu do svojih ‘mladenki’ Britney i Christine, koje je poljubila. No, poljupcu s Britney posvećeno puno više medijske pažnje. Christinu, tada umjetničkog imena X-Tina, ignorirali su svi, unatoč tomu što je do tog trenutka već osvojila dva Grammyja, čak i pobijedila Britney 2000. u kategoriji najboljeg novog umjetnika. Iznervirana svime time, 2003. je u jednom medijskom istupu podbola Britney.

Životna priča Christine Aguilere
Foto: Shutterstock

- Svaki put kada sam pokušala razgovarati s njom, pa, recimo da je cijelo vrijeme izgledala nervozno. Čini mi se poput izgubljene djevojčice, kao netko kome očajnički treba vodstvo - rekla je tada Christina, što je naljutilo Spears.

Odgovorila joj je mjesec dana poslije, također putem medija. - Izgubljena djevojka? Mislim da je obrnuto. Dolazi do mene u klubu pred svim tim ljudima i pokušava mi zabiti jezik u grlo! Rekla sam joj: ‘Drago mi je što te vidim’, a ona mi kaže da se ponašam lažno. Rekla sam joj: ‘Pa, Christina, koja je tvoja definicija iskrenog ponašanja? Dolaziti do djevojaka i ljubiti ih nakon što ih nisi vidjela dvije godine?’ - ispričala je Britney.

Sukob u tom trenutku više nije bio izmišljen, postao je stvaran. I nije Britney jedina s kojom je Christina imala problema. Sukobila se i s kolegicom Pink, ali i s reperom Eminemom, koji ju je u negativnom kontekstu spomenuo u svojoj pjesmi ‘The Real Slim Shady’. Još gore uvrede kolega na njezin račun uslijedile su nakon što se iz pop-princeze pretvorila u, prema mišljenju mnogih, odviše seksi mladu djevojku.

Životna priča Christine Aguilere
Foto: PARAMOUNT PICTURES / AFP / Profimedia

- Stvarno mi je dosadno držati se norme i imati konzervativni imidž. Srce me vuklo, jednostavno sam se morala maknuti od ‘teen’ popa. Čak i da su u glazbenoj kući rekli da moram snimiti još jedan takav album, mislim da ne bih mogla. Kako stariš, jednostavno ne želiš više pjevati nešto lepršavo. Imaš još štošta reći o stvarnom životu i stvarnim ljudima, o ogorčenosti - rekla je tada.

Jedan od njezinih prvih poteza u tom novom smjeru bila je suradnja na hitu ‘Lady Marmalade’, pjesmi za film ‘Moulin Rouge’. Iako su je mnogi upozoravali da je pjesma previše ‘urbana’ za nju, nije odustala. Još odvažniju Christinu upoznali smo u provokativnoj pjesmi ‘Dirrty’, prvom singlu s albuma ‘Stripped’ u kojem nije ogolila samo dušu nego i tijelo, a videospot je predstavljan riječima ‘kurva’ i sličnima.

- Teško je slušati kako vas prozivaju. Sjećam se da su me povrijedile reklame na MTV-ju koje su Britney stavljale u kontekst dobre djevojke, a mene prikazivale lošom. Kao da su mi govorili kako je u redu biti skroman, nevin, ali ako poželim biti onakva kakva jesam, onda sam problematična - ističe i dodaje da su ljudi promijenili odnos prema njoj nakon što je odabrala novi imidž i zvuk.

Čelnici glazbenih kuća loše su se ophodili prema njoj, neki muškarci ne bi izlazili iz sobe kada je imala probe kostima, znali su je nazivati teškom jer bi zijevnula na sastanku, a na večeri bi muškarci grubo razgovarali o tijelima drugih žena kao da Christine i nema za stolom.

Britney Spears, Christina Aguilera
Foto: Profimedia

- Volim žensko tijelo i mislim da se njime možemo ponositi, ono nije nešto na što muškarci imaju pravo vlasništva. ‘Dirrty’ je u to vrijeme bila jako kontroverzna pjesma, ali danas ne bi podignula toliko prašine. Nadam se da sam utrla put drugima i pomogla postaviti pravila zahvaljujući kojima žene mogu biti bilo koja verzija sebe, što god požele. I da se mogu ponositi time - rekla je.

Christinu je tada poduprla jedino LGBTQ zajednica, koja je s tog albuma prigrlila singl ‘Beautiful’, možda i njezino najpoznatije djelo koje je oduševilo i struku. Pjesma je postala himna te marginalizirane zajednice, a Aguilera joj je zahvalila 2012. godine.

- Čak i kada sam osjećala da ne mogu podnijeti sve što se događa, oni su mi pomogli i podržali me - kaže.
Iz tog razdoblja žali jedino za time što se nije suprotstavila uznemiravanju muškaraca, uključujući i vlastitog oca.

- Moj je otac bio vrlo dominantan s mojom mamom i uvijek sam znala kako nikada neću dopustiti da me muškarac tako iskorištava. Ali odnosi u glazbenoj industriji puno su gori. Nije tako jednostavno uvidjeti i zaključiti: ‘Ova je osoba stvarno odvratna, način na koji govori o ženama...’, jer nisam imala snažne žene oko sebe i mislila sam da jednostavno moram prihvatiti taj osjećaj inferiornosti ili bespomoćnosti - objašnjava.

Modne kombinacija na 'Billboard Women in Music' dodjeli nagrada
Foto: Profimedia

Kad je riječ o njezinim privatnim odnosima, i tu je došla do važne spoznaje. - Bila sam jako mlada kada sam shvatila da se moram pobrinuti za sebe. Nikad nisam htjela da mi muškarac govori što smijem, a što ne, koliko mogu ili ne mogu potrošiti - pojašnjava i dodaje kako je još jedna ključna lekcija koju je naučila - izbjegavati vezu s drugom zvijezdom.

- Ne, hvala. Mislim da se u vezi mogu nositi samo s jednom slavnom osobom - rekla je.

Itekako zna što govori jer je na početku karijere imala romanse s kolegama Enriqueom Iglesiasom, Fredom Durstom, Dallasom Austinom te plesačem Jorgeom Santosom. Njezina najpoznatija veza ipak je ona s glazbenim producentom Jordanom Bratmanom. Par se upoznao 2002., kada su Bratmana angažirali Christinini menadžeri. Nakon tri godine braka, 2008., na svijet je stigao njihov sin Max Liron Bratman. Bračna idila ipak nije bila dugog vijeka. Aguilera je podnijela zahtjev za razvod u listopadu 2010.

- Kad ste nesretni u braku, vaša djeca pate. To je posljednje što sam željela svom sinu - kaže.

Utjehu je ponovno pronašla u glazbi pa je tako u lipnju 2010. objavila album ‘Bionic’, za nju novog, elektroničkog zvuka koji je danas najdraži njezinoj djeci. Ali Aguilera se nikada nije bojala promijeniti zvuk - ili izgled. U tom razdoblju vidjela je sebe kao holivudsku glam ikonu, sa žarko crvenim ružem i zalizanom plavom kosom.

Christina Aguilera photoshop lica
Foto: Instagram

Ubrzo je počela izlaziti s asistentom produkcije Matthewom Rutlerom kojega je upoznala na setu ‘Burleske’, a u travnju 2011. odvažila se na angažman u showu ‘The Voice’, gdje smo je gledali u ulozi članice žirija. Iako je pred njom bilo uzbudljivo vrijeme, još se oporavljala od prethodnih nedaća. ‘Burleska’ je bila promašaj, ona i Rutler uhićeni su zbog vožnje u pijanom stanju, a u međuvremenu je zbog stresa nakupila nekoliko kilograma viška zbog čega je bila izložena javnim kritikama i osudama.

- Moj dečko voli moje tijelo. Sin mi je zdrav i sretan, to mi je jedino važno - uzvratila je tada kritičarima.
Par se 2014. zaručio, a iste im je godine na svijet stigla i kći Summer Rain. Nakon šest godina pauze, 2017. objavila je album ‘Liberation’ prepun R&B i hip-hop pjesama kojima ponovno nije zadovoljila svačiji ukus.

- Budući da sam istinski vokalist, često me pitaju: ‘Zašto jednostavno ne snimiš hrpu balada?’ Bilo bi tako dosadno da sjedim na pozornici i pjevam baladu za baladom. Ja sam umjetnica. Glazbena kuća bila je divna, dala mi je slobodu da odvojim vrijeme za sebe i radim ono što želim. Divno je kad vam pjesme postignu komercijalni uspjeh. To mi se dogodilo sa singlovima ‘Genie in a Bottle’ i ‘What a Girl Wants’, ali i dalje sam bila nesretna jer nisam bila povezana s glazbom. To sam prošla i vidim da mnogi umjetnici upadaju u tu zamku jurnjave za brojem na ljestvicama. Kada umrem, želim da se na moju glazbu obraća pozornost ne zbog mjesta na kojem je bila na ljestvici ili zbog toga koliko je komercijalno uspješna, nego zato što je kvalitetna i izdržala je test vremena - poručuje Aguilera.