Kad je 1979. premijerno prikazan film Alien, kritičari su bili podijeljeni. Jedni su ga proglašavali primitivnim i zastarjelim u odnosu na ostale znanstveno-fantastične filmove tog vremena, dok su drugi kritizirali nasilje, sluz i šokove smatrajući da film brutalizira gledatelje više nego što je to potrebno. No vrlo brzo pokazat će se da je Ridley Scott filmom Alien po prvi puta uspješno spojio znanstvenu fantastiku i horor, stvorivši hit koji će pomaknuti granice i oduševljavati gledatelje generacijama.

Snimljen sa, za ono vrijeme, skromnim budžetom, Alien je postao pravi blockbuster, a s vremenom su se i kritike promijenile pa je kasnije proglašen klasikom. Međutim, ono po čemu je ovaj film bio itekako ispred svog vremena je feministički aspekt. Osim što je bio prvi mainstream film koji je uveo snažnu žensku protagonisticu u znanstveno-fantastični i horor žanr, Alien je na brojnim drugim razinama pokazao svoju inovativnost. Među revolucionarnijim aspektima svakako je rodno neutralan scenarij. Naime, svi koji su barem jednom pogledali ovaj film, primijetili su kako su svi likovi oslovljavani isključivo prezimenima. Potez je to scenarista Dana O’Bannona koji je na početku scenarija stavio bilješku: 'Posada je unisex i sve uloge su zamjenjive za muškarce ili žene' kako bi fokus stavio na razvoj izvanzemaljca kao lika. Rodne oznake dodatno su poništili i široki kombinezoni koje su likovi nosili, ali i scena kad se dvojica mehaničara žale na plaće, ističući pri tome kako zarađuju manje od ostatka posade, među kojom su i dvije žene.

Sam lik Ellen Ripley bio je u potpunoj suprotnosti dotadašnjeg prikaza ženskih likova, koji su obično spadali u uobičajene kategorije - majka, kći u nevolji ili zavodnica. Za razliku od njih, Ripley se nije uklapala niti u jedan kalup. Sigourney Weaver je sama bila inspirirana da 'glumi Ripley poput Henryja V i ženskih ratnika iz klasične kineske književnosti', dajući joj čeličnu odlučnost i inteligenciju. Takav tip uloga do tada bio je iznimno rijedak, osobito u ovoj vrsti žanra.

Kroz film Alien Ridley Scott bavio se i temom ušutkavanja ženskog glasa i autoriteta. Primjer su scene kad jednog od članova posade napadne izvanzemaljski parazit, nakon čega Ripley inzistira na poštivanju karantenskog protokola, no njezin autoritet se ignorira ili kad drugi član posade pokušava ubiti Ripley gurajući joj pornografski časopis u usta. Kako su neki filmski kritičari i teoretičari naglasili, ovo je 'najeksplicitnija jednadžba muškog nasilja s željom da se uništi ženski glas'. Na kraju filma, Ripley na kraju ipak ostaje final girl, jedina preživjela masakra.

Film koji je pomaknuo granice i danas je društveno aktualan jednako kao i kad je izašao. Lik Ripley je, kako je rekla Sigourney Weaver, pokazao da sve žene posjeduju 'tajnu akcijsku heroinu' unutar sebe. Žene ne znaju uvijek svoju snagu. Ne trebaju biti spašene - mogu to učiniti same. Dok možda ne živimo u svijetu s vanzemaljcima koji izbijaju iz grudi, svatko može težiti biti Ellen Ripley.

Kako je ovo remek-djelo dobilo svoj kultni status, otkrit će vam DOX TV, premijerno u subotu, 29. 11. u 21:50 u filmu Osmi putnik: užas u svemiru.