Magazin Story prvi je medijski brend u Hrvatskoj koji je još 2011. pokrenuo obilježavanje mjeseca borbe protiv raka dojke višerazinskim projektom Story Pink.

Projekt čiju je društveno odgovornu ulogu prepoznala stručna, ali i šira javnost, na press konferenciji koju je moderirala Ana Miščević, Head of Story, u Hotelu Canopy by Hilton u Zagrebu predstavili su: Nives Moric, predsjednica udruge P.I.N.K.life, prim. dr. sc. Andrea Šupe Parun, dr. med., spec. epidemiologije, dr. med. Sunčica Andreja Rogan, dr. med. Ivana Portolan Pajić ispred Ministarstva zdravstva, Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija dm Hrvatska te Gorana Banjeglav Perković, glavna urednica portala Story.hr.

_D__1393.jpg
Foto: Matej Dokić

Akciju podržavaju i domaći dizajneri, poklanjajući svoje haljine za humanitarnu modnu reviju. I njih je ova inicijativa potaknula da vode bolju brigu o svom zdravlju.

'Moram priznati da prije četrdesete baš nisam bila redovito na pregledima, ali sa četrdeset sam rodila i tada sam počela ići na preglede i zbog svijesti o tome, i zbog ovakvih inicijativa, i zbog toga što sam rodila djevojčicu i što bih joj željela svojim dobrim primjerom pokazati koliko je važna prevencija i odlazak na preglede. Tako da ja, moram priznati, od četrdesete idem jednom godišnje na pregled. S obzirom na sve ovo što smo čuli, puno toga se može spriječiti samim tim što odlazite na pregled', rekla nam je dizajnerica Željka Šafran iz brenda MINAMI, koja ove godine prvi put sudjeluje u projektu.

_D__1190.jpg
Foto: Matej Dokić

'Čast je sudjelovati u ovakvoj inicijativi zbog podizanja svijesti, važnosti prevencije i potpore ženama kojima to najviše treba', istaknula je.

Šafran se u svojoj obitelji suočila s opakom bolešću.

'Moj tata je, nažalost, preminuo prije deset godina od karcinoma debelog crijeva, tako da smo mi isto prolazili kroz puno stvari, ne baš lijepih. Njegova borba je trajala četiri godine  nažalost je preminuo', ispričala je.

Prisjetila se i kako njen otac nije imao podršku kakvu danas imaju žene oboljele od karcinoma dojke, upravo zahvaljujući ovakvim projektima i inicijativama.

_D__1194.jpg
Foto: Matej Dokić

'Mislim da je tu podrške manje i da smo mi još uvijek u tom društvu gdje muškarci ne plaču, bez obzira što je on bio čovjek od 72 godine. Mislim da bi mu bilo puno, puno lakše da je imao nekakvu potporu ljudi koji prolaze slična iskustva', zaključila je Šafran.

'Ja redovito idem na preglede, negdje već od 30. godine, tako da mi je to jako bitno. Mislim da se što više žena treba odazvati i definitivno redovito kontrolirati svake godine. U mojoj obitelji je svima to nekako u navici', govori dizajnerica Ivana Jurić, koja stoji iza brenda Ivana Jurić design.

_D__1225.jpg
Foto: Matej Dokić

'Kad poslušam ove priče, bude mi žao i mislim da stvarno možemo puno napraviti. Sretna sam jer mi možemo dati mali dio sebe i mislim da svaka osoba može nešto napraviti, a mi pokloniti pokoju haljinu. Njima to puno znači, a kad vidim njihov osmijeh na licu, to mi je najvažnije', dodaje dizajnerica, koja već godinama sudjeluje u ovom projektu, baš kao i Katarina Mamić, koja se povela Ivaninim primjerom.

'Ivana je godinu dana prije mene sudjelovala, kad sam vidjela koliko je to lijepo, ubacila me u tu priču i od tad sam i ja tu', rekla nam je Katarina. I nju je ovaj projekt potaknuo da redovno odlazi na preglede.

_D__1235.jpg
Foto: Matej Dokić

'Idem redovno na preglede. Iskreno, malo više potaknuta ovim, kako svake godine sudjelujem u tome. Onda me to uvijek podsjeti da odem. I evo, bila sam baš prije mjesec dana, ali me ovo potaknulo da nahuškam mamu, sestru, prijateljice, da i one sad odu, jer ovo baš otvori oči', poručila.

Rak dojke je najčešći oblik zloćudne bolesti i treći maligni uzrok smrti u žena, a u Hrvatskoj je prema posljednjim dostupnim podacima, zabilježeno 3088 novih slučajeva raka dojke (stopa 154,8 / 100.000), a od ove zloćudne bolesti umrlo je u 2024. godini 697 žena (stopa 25,1 / 100.000). Svi sudionici su se složili da je potrebno kontinuirano raditi na tome da brojke iz godine u godinu budu bolje, da budu 'ružičastije'.

_D__1685.jpg
Foto: Matej Dokić

Dobra je vijest da je trend mortaliteta nakon niza godina stabilnog trenda, posljednjih 9 godina u padu, a tome je uz Nacionalni program ranog otkrivanja raka dojke, neupitno doprinijela i provedba sveobuhvatne akcije Pink Ribbon.

'Sačuvajmo zdrave dojke' moto je spomenute akcije kojoj je cilj kontinuirano osvještavanje o važnosti borbe protiv raka dojke tijekom cijele godine, a sudionici press konferencije su uz razgovor o ciljevima ove inicijative i rezultatima provedbe višegodišnje akcije 'Story x dm Pink Ribbon', predstavili i aktivnosti Udruge P.I.N.K. - life koje će se, uz podršku partnera udruge, provoditi tijekom listopada - mjeseca borbe protiv raka dojke.

PINK_RIBBON_2025_WEB__1200 x 675.png
Foto: Story

I ove godine, od 1. do 31. listopada skupljat će se donacijska sredstva za rad Udruge uz pomoć kojih Udruga provodi zdravstvene i edukativne radionice te pomaže pri kupnji opreme zdravstvenim ustanovama u svrhu poboljšanja dijagnostike, liječenja i rehabilitacije oboljelih i operiranih žena od karcinoma dojke, ali i ostalih karcinoma. Točnije, u dm trgovinama diljem Hrvatske mogu se u listopadu pronaći posebno označeni proizvodi od čije prodaje dm – drogerie markt donira 5% za rad udruge P.I.N.K. - life. Uz vlastite dm marke - Balea i Alverde - akciji su se priključili i partneri: CL, Biobaza, Bionsen, Borotalco, Ben & Anna Natural Care, B.U., Equilibra, Koozmetik, Immortella, Dove, La Roche-Posay, L’occitane, Lidera, Sebamed, Melem, MyCléa, Neutro Roberts, Salt of the Earth, Fresh&Clean, Nivea, L’Angelica, Tesori d'Oriente, Ziaja i Vichy.

Obojimo i ove godine listopad u ružičasto i podržimo P.I.N.K. life! Magazin Story i Udruga P.I.N.K. life zahvaljuju generalnom partneru dm-u što je i ove godine podržao projekt Pink Ribbon, te partnerima Hotelu Canopy by Hilton Zagreb, MIVA galeriji vina i Vrtnom centru Flora.

Story Pink Ribbon Foto: Matej Dokić