Istaknuta američka filmska, kazališna i televizijska glumica, 71-godišnja Glenn Close, jedna je od rijetkih osoba koje se mogu pohvaliti nominacijama za sve najprestižnije filmske nagrade. U karijeri dugoj gotovo četiri desetljeća dobila je tri Emmyja, tri Zlatna globusa i tri Tonyja, ali ne i Oscar iako je bila nominirana čak šest puta. No prema predviđanjima filmskih stručnjaka i kritičara, ovogodišnja, sedma nominacija za glavnu ulogu u drami ‘The Wife’ mogla bi joj biti sretna. 

- Björn Runge sjajan je redatelj. Jonathan Pryce inspirativan je partner. Jako sam ponosna što sam dio malog filma koji je postigao velik uspjeh. Osobito sam ponosna što sam stvaranje svoga lika dijelila s voljenom kćeri Annie. Šalim se da imam više nominacija bez pobjede nego bilo koji drugi živući glumac ili glumica - izjavila je Glenn koju, kako kaže, mnogi često brkaju s kolegicom Meryl Streep.

- Za razliku od mene, ona ima zlatni kipić. I to čak tri - izjavila je jednom u šali glumica koja je potkraj siječnja na dodjeli nagrada Ceha glumaca slavila u kategoriji najbolje glumice i tako pobijedila Lady Gagu, najveću konkurenticu s kojom je u utrci za Oscar. Tri tjedna prije toga pobijedila je Gagu, koja je bila glavni favorit, i na dodjeli Zlatnih globusa pa mnogi nagađaju da će i najprestižnija filmska nagrada ovaj put napokon stići u njezine ruke. 

Glenn Close rođena je 19. ožujka 1947. u Greenwichu, u američkoj saveznoj državi Connecticut, u imućnoj obitelji koja je imala velik utjecaj na povijest sjeveroistočnog dijela Sjedinjenih Američkih Država. Njezini roditelji, William Close, kirurg koji se školovao na uglednom sveučilištu Columbia i 1976. postao jedan od prvih liječnika koji su se uhvatili ukoštac s opasnim virusom ebole, te Bettine Moore Close, kućanica, rođeni su u obiteljima koje su pripadale elitnom sloju društva. Tako je Glennin djed po ocu bio ravnatelj američke bolnice u Parizu od 1920. do njemačke okupacije u Drugom svjetskom ratu, a djed po majci poznat je po ekspediciji na Sjeverni pol, odakle je dovezao mošusno govedo i donirao ga zoološkom vrtu u Bronxu. No svoju djecu i unuke nisu odgajali kao ostali pripadnici društvene elite.

- Moji su roditelji bili kao crne ovce u Green­wichu. Ondje je društvo elitno, kakvom smo i mi pripadali prema naslijeđu. Naime, moji baka i djed osnovali su Round Hill Country Club, ali mi nikada nismo bili dio takvoga života. Uvijek sam bila obična djevojčica koja je samo ponosna zbog svega toga - rekla je jednom glumica. 

 Kada je Glenn imala sedam godina, njezini roditelji pridružili su se društvu Moral Re-Armament, skupini nalik sekti koja svoje članove šalje po svijetu kako bi druge učili i obraćali na duhovnost. Njezini su roditelji bili članovi društva 16 godina. Glenn se zbog života u sekti izolirala od vršnjaka. Kaže da joj je gotovo sve bilo zabranjeno i zbog svega što je željela nabijan joj je osjećaj krivnje.

 - Imala sam sedam godina kada se moj otac pridružio religijskom kultu Moral Re-Armament koji je vodio svećenik Frank Buchman. On je bio izraziti protivnik bilo kakvih intelektualnih promišljanja, čak mislim da je bio homofob. Kada sam navršila 22 godine, konačno sam mogla napustiti sektu. Ne smijem iznositi detalje, reći ću samo da nije bilo nimalo lako. Sloboda mi je bila nešto novo, nešto s čime se u početku nisam znala nositi - kaže glumica.

- Svatko od nas morao je proći proces opraštanja. Nakon što je pokret propao 1961., roditeljima nije bilo lako razgovarati o tome, posebno mom ocu. Cijeli sam život pokušavala shvatiti razloge ponašanja, i svojeg i roditelja. U to sam vrijeme mnogo toga zamjerala ocu pa sam mu napisala pismo u kojem sam mu sve otvoreno rekla. Napisala sam mu da se ne zaslužuje zvati ocem. Zapravo, bila sam jako gruba. Pročitala sam pismo majci, braći i sestrama i rekla im da ću ga poslati tati. On je bio pravi genijalac, ali i grozan narcis - govori Glenn.

Tijekom odrastanja Close je zamjerala i majci jer je smatrala da je imala važnu ulogu u njezinu odnosu s ocem.
- Mislim da mu je moja majka velikim dijelom sve to i omogućila. Nikad nije radila na sebi, nikad nije razvila sebe, a bila je sjajna u nekim stvarima. Kako joj se približavao kraj života, rekla mi je da osjeća kao da ništa nije postigla - ispričala je legendarna zlica Cruella De Vil iz filma ‘101 dalmatinac’.

Godinama je, dodaje, imala noćne more i mučio ju je osjećaj krivnje i izdaje roditelja. No pomoć psihologa nije potražila. Uspjela je, kaže, sama shvatiti da nije učinila ništa loše. Ocu je oprostila što je zbog njegove fanatičnosti njezino odrastanje bilo traumatično. Tako, kaže, život funkcionira - dijete mora oprostiti roditelju. A baš te godine, 1954., kada su se pridružili sekti, Glenn je počela maštati o tome kako će jednog dana postati glumica. 

- Oduvijek sam se smatrala iznimno sretnom jer sam već tako mlada znala čime se  želim baviti. Čak je moja prabaka mogla postati glumica, ali tada je to bilo nečasno zanimanje za žene. Mislim da je u prilog mojoj želji da glumim išlo i to što smo moje sestre i ja odrasle na selu, na zemlji mog djeda, okružene poljima i šumom, što je omogućilo da nam se razvija mašta. Sjećam se da me djed još kao malu odveo u cirkus. Ondje je nastupala obitelj koja je izvodila točke s vatrom i morali su imati puno povjerenja jedni u druge kako bi mogli izvoditi tako nešto. Ako svi nisu radili svoj posao u trenutku kada su morali, cijeli bi spektakl propao. Tako je i s kazalištem. Ono je živo, ali i opasno - rekla je u jednom intervjuu Glenn koja je odrastanje opisivala kao drukčije.

- Imala sam posebno djetinjstvo zato što su se moji roditelji odlučili na poseban način života. Godinama nisam vjerovala instinktima i uopće nisam imala samopouzdanja jer su mi tijekom većeg dijela života diktirali kako se moram ponašati i što misliti. To me jako frustriralo - rekla je jednom prilikom.

 Kada je imala 13 godina, s obitelji se preselila u Demokratsku Republiku Kongo, gdje je uz širenje duhovnosti njezin otac William radio i kao liječnik u klinici kojom je upravljao, a neko je vrijeme bio i glavni liječnik tamošnje vojske. Bio je i osobni liječnik zloglasnog diktatora Mobutua Sesea Seka. U to su vrijeme Glenn i njezina braća i sestre živjeli u sjedištu kulta Moral Re-Armament u Švicarskoj.

- Gotovo ništa nismo smjeli raditi, a atmosfera je bila takva da su nas uspjeli natjerati da se osjećamo krivima ako bismo imali bilo kakve ‘protuprirodne’ želje. Kad živite u skupini koja vam doslovno određuje kako trebate živjeti, što trebate reći i kako biste se trebali osjećati, to na vama ostavlja dubok trag - povjerila se.

Nakon osnovne škole Glenn se vratila u rodni Greenwich, gdje je nastavila školovanje, a potom se i sama priključila sekti MRA pa je četiri godine pjevala u njihovoj putujućoj pjevačkoj skupini Up With People. S njima je proputovala Europu, SAD i zbližila se s gitaristom grupe u kojoj je pjevala Cabotom Wadeom, koji je bio njezina prva velika ljubav, a 1969. postao joj je i prvi suprug. Ubrzo je, u 22. godini, odlučila upisati fakultet pa je počela studirati dramu i antropologiju na College of William and Mary, a potom se preselila u New York, gdje se sprijateljila s glumicom Meryl Streep i s njom se pridružila Phoenix Theatre Companyju. 
Prije prvog ozbiljnijega glumačkog angažmana 1971. završio je njezin brak s Wadeom. Razlog razlaza otkrila je izjavivši da joj je bilo dosta njegovih manipuliranja i iskorištavanja. 

- Proveli smo dosta vremena zajedno. Iako nam je bilo zanimljivo, sada mi se to čine kao potpuno izgubljene godine života - rekla je poslije o braku s Cabotom.

Diplomirala je tri godine poslije i karijera joj se počela strelovito razvijati. Talent je pokazala na premijeri predstave ‘Love for Love’ na Bro­ad­wayu, kada se već jako zaljubila u kazališnu pozornicu, a filmsko je platno još nije privlačilo.

- Kada sam počela glumiti, samo sam mislila o sceni. Uz sve te igrice kojima sam se zabavljala dok sam bila djevojčica, nikad nisam ni pomislila na film - rekla je Glenn koja se, osim u kazalište, tada zaljubila i u kolegu Leonarda Josepha Carioua.
- Bila su to divlja vremena. Oboje smo bili mladi, ludi i glumili smo na Broadwayu. Što više od toga reći - rekla je poslije Glenn koja je u ljubavnoj vezi s Leonardom, koji je iza sebe imao dva braka, bila od 1979. do 1983. godine. 

Baš je u tom razdoblju Glenn, koja je i dalje tvrdila da se ne vidi na velikom platnu, shvatila je kako je vrijeme da počne i filmsku karijeru. Naime, nakon što ju je redatelj George Roy Hill vidio u predstavi ‘Barnum’, a riječ je o ulozi za koju je tada bila nominirana za nagradu Tony, odlučio ju je angažirati u filmu ‘Svijet prema Garpu’. U prvoj filmskoj ulozi, u kojoj joj je part­ner bio Robin Williams, utjelovila je spisateljicu, feministkinju Jenny Fields, te zaradila prvu nominaciju za Oscar. Prvu od sedam do danas, a tada se i nije previše nadala da će joj donijeti pozlaćeni kipić. No nadanja su počela sa svakom sljedećom nominacijom. 
Godine 1984. Glenn se vjenčala drugi put u nadi da će brak potrajati. Njezina druga velika ljubav bio je poduzetnik James Constantine Marlas. Bio je imućan, stariji od nje gotovo deset godina, a prije glumice već je bio u braku tri godine. No ništa dulje nije izdržao ni s Glenn.

- Mnoge žene sebe gledaju kroz prizmu odnosa s muškarcima. Evo, pogledajte mene. U svojim sam brakovima bila kao ameba. Dio problema je u tome što muškarac cvjeta dok ga žena njeguje, a žena pak nema koristi od muškarca. Mislim na muškarca i ženu kao dva različita bića. Katharine Hepburn, moja najdraža glumica, rekla je da bi muškarac i žena trebali živjeti odvojeno, stan do stana, te se posjećivati s vremena na vrijeme. Mislim da to uopće nije loša ideja - rekla je nakon drugoga propalog braka.
Ubrzo je počela ljubavnu vezu s filmskim producentom Johnom Starkeom kojeg je upoznala 1982. radeći na filmu ‘Svijet prema Garpu’. U to je vrijeme počeo i njezin glumački uspjeh, a nakon uloge Jenny Fields karijeru joj je zauvijek obilježio film ‘Fatalna privlačnost’. Dogodilo se to 1987., kada je Glenn imala premijeru seksi scena pred kamerama. Partner u filmu bio joj je Michael Douglas. Njih su dvoje snimili divlje i vrlo uvjerljive erotske scene seksa, a poslije je priznala da se ipak nije tako lako opustila pa je za potrebe snimanja pila alkohol. 

- U nekim scenama, poput one u dizalu, zatražila sam da mi donesu nekoliko koktela. Imala sam golemu tremu i bila uvjerena da će mi pomoći samo nešto poput alkohola. Iznimno  sam sramežljiva, ne volim biti u gomili nepoznatih ljudi. Zamislite samo kako mi je bilo snimati te scene - rekla je o tome kako se uspjela osloboditi i uvjerljivo simulirati seksualni odnos s Michaelom Douglasom. 
No to nije bio jedini film u kojem je utjelovila takve scene. Redatelj ‘Fatalne privlačnosti’ Adrian Lyne režirao je i film ‘Devet i pol tjedana’ koji je bio pun erotičnih scena, a Glenn ih je ponovno uvjerljivo odigrala. Inače, svojim je filmskim uratkom, pričom o preljubništvu, glumica bila parafraza za HIV jer je tada, kada je snimljen film, virus tek počeo harati pa je bio velika opasnost za one koji umjesto sigurnog bračnog seksa prakticiraju preljub. Film je naišao na svakojake reakcije javnosti, pa i na osude feministkinja, ali to nije spriječilo da Close i Dou­glas postanu zvijezde koje su strelovito ušle u svijet slavnih i zadržali se sve do danas. Upravo je zbog te uloge uvrštena na listu sto najboljih filmskih uloga svih vremena. 

Pred ulogom života našla se kada je s dečkom Johnom Starkeom zatrudnjela te 26. travnja 1988. postala majka djevojčice Annie Maude Starke. Samo sedam tjedana nakon porođaja ponovno je došla na set filma ‘Opasne veze’, gdje je ljubovala s Johnom Malkovichem. 

- Imala sam doista predivne grudi, a to više nikada neće biti tako. No za jednu kratku i sjajnu sezonu mogu reći da su bile uistinu prekrasne. Obožavala sam kostimografa Jamesa Achesona zato što bi mi ih odjećom tako lijepo podignuo. Vjerojatno bih trebala reći nešto pametnije o filmu, ali u sjećanju mi je ostalo urezano kako sam se tada osjećala divno u svome tijelu - priznala je slavna glumica koja je igrala glavnu ulogu, a već je tada bila rastrgana između poslovnih obaveza i majčinstva. 

- Baš kao i sve zaposlene majke, uvijek se osjećam rastrganom. Annie mi je potpuno promijenila život. Od tada sam uvijek morala živjeti s još nekim. Trebalo je pronaći ravnotežu, biti prisutna i aktivna majka, stroga kada je o disciplini riječ, ali i zarađivati novac, što je bilo jako teško - ispričala je poslije. 

No umjesto Glenn, koja je bila nominirana za Oscar za najbolju glavnu žensku glumicu,  osvojila ga je njezina kolegica Jodie Foster.
- Svaka tri mjeseca ulovila bi me neka kriza, sumnja, ali sve je to ovisilo o tome što sam u tom trenutku radila. Znala sam si govoriti da sam činila pogrešne izbore, da je moja karijera gotova, da nikad neću imati ulogu koja mi priliči i da me cijeli svijet zaboravio. Kada dođete u moje godine, kažu vam da ćete igrati samo bake i vještice, ali nitko ne shvaća da je pred vama produktivno razdoblje. Svjesna sam toga da nemam ni tijelo ni lice predodređeno i poželjno za komedije pa mi zato nikada nisu bile ni ponuđene takve uloge. Malo je frustrirajuće to što vas ljudi gledaju i pamte samo po posljednjim ulogama koje ste utjelovili - rekla je Glenn kojoj uloga ni nakon četrdesete nije nedostajalo. 

Godine 1990. glumila je Gertrude u ‘Ham­letu’ kojeg je utjelovio njezin mlađi kolega Mel Gibson. Iste se godine odvažila i kćer odgajati kao samohrana majka, što joj, priznaje, nije bilo nimalo lako. Te je godine prekinula s ocem svoje nasljednice Annie pa se morala snalaziti na različite načine. Unatoč majčinskoj ulozi, imala je vremena i za snimanja pa joj posao nije previše patio. Uskoro je za svoj rad dobila brojna priznanja pa je tako osvojila dva Tonyja za najbolju glumicu - 1992. za ulogu u predstavi ‘Smrt i djevojka’ i 1995. za ulogu u priči o zaboravljenoj zvijezdi Normi Desmond koja sanja o povratku na film, mjuziklu ‘Sunset Boulevard’. Upravo je zbog te uloge najviše ispaštala njezina kći Annie.

- Volim biti s kćeri. No meni bi bilo idealno da se, dok učim tekst ili ponavljam ulogu, mogu povući u samostan i ne imati kontakt ni s kim. Teško je ponavljati ulogu, pogotovo ako je zahtjevna, i onda se vraćati kući gdje vas čeka dijete. Sjećam se kada je Annie imala pet godina, kada bih joj se uvečer vratila, morala sam se baviti njome, a imala sam osjećaj kao da me moj lik cijelo vrijeme prati po kući. Svakom je roditelju teško odgajati dijete, a dijete čiji su roditelji razvedeni želi da mu se potpuno posveti roditelj s kojim živi. Ponekad Annie nije voljela to što su me moji likovi otimali - objasnila je.
Godine 1955., kada je pripremala ‘Sunset Bulevard’, ponovno se zaljubila, i to u glavnog stolara koji je radio na toj predstavi, Stevena Beersa. 

- Više ne vjerujem u brak. Sada vjerujem samo u to da se više nikada neću udavati. Ne mislim da je brak prirodno stanje. Muškarac i žena toliko su različiti i uvijek će među njima biti rivalstva. Zašto onda stvarati još veći pritisak vezivanjem uz njega - rekla je prije nego što je upoznala Stevena.

No nakon što ju je on uspio razuvjeriti stavovima o braku, zaručili su se 1995. godine. Iste je godine upoznala i glumca Roberta Pastorellija, koji je liječio tugu zbog gubitka djevojke, a s njim je poslije glumila u TV filmu ‘South Pacific’. Mediji su nagađali da između njih ima nešto više od prijateljskog odnosa, što su oboje demantirali. Pastorelli je 2004. pronađen mrtav u svojem domu u Hollywoodu u 50. godini.

Godine 1996. snimila je film ‘101 dalmatinac’, a tri godine poslije ponovno je zaigrala Cruellu de Vil u ‘102 dalmatinca’. Zbog te je uloge kćer morala ostaviti na čuvanje jer je bila na snimanju u Engleskoj, a malena je pohađala osnovnu školu u Americi. 
Do te je godine bila zaručena za Stevena, ali nisu se vjenčali jer ga je zamijenila visoko obrazovanim i vrlo bogatim, tri godine starijim Davidom Shawom koji je bio član nekoliko savjetničkih tijela za visoku tehnologiju i vlasnik tvrtke koja proizvodi dijagnostičku opremu za veterinarske klinike. Nakon gotovo dva desetljeća od posljednjeg razvoda, glumica je ponovno izgovorila vjenčane zavjete i postala Davidova supruga. On je iza sebe imao jedan brak i troje djece. Vjenčanje je održano 3. veljače 2006., a bila je to mala privatna ceremonija na Davidovu imanju na plaži u Maineu. Nakon toga preselili su se u penthouse u New Yorku, koji je prije bio u vlasništvu pokojnoga glumca Rocka Hudsona. 

Pred jednim od najvećih izazova u karijeri Glenn se našla kada je u filmu ‘Albert Nobbs’ utjelovila muškarca i izgledala gotovo neprepoz­natljivo. Film je sniman u Dublinu, a glumica se neizmjerno zabavljala kada su joj se prolaznici obraćali kao muškarcu, ne prepoznajući je ispod izvrsno nanesene šminke. Film se našao i na udaru kritika javnosti, posebice feministkinja koje su napale Glenn, no struka je njezinu izvedbu ocijenila izvrsnom. 

Iako je privatno živjela pravu bajku sa suprugom Davidom, a povezivalo ih je toliko toga, kao što su ljubav prema prirodi i strast prema umjetnosti, nakon devet godina braka, 2015. godine, odlučili su se razvesti. Od tada kaže, živi mirno, a vrijeme ispunjava čitajući i družeći se sa svojom sada 30-godišnjom kćeri Annie. 

- Ne izlazim na puno događanja i ne kupujem mnogo odjeće. Ne volim govoriti o sebi i ne volim kada me pitaju što sada radim. Čitam, obožavateljica sam bejzbola, a mnogo vremena posvećujem i svom blogu o psima. Sada sam sigurna da je najvažnije biti mentalno zdrav, a to uključuje više vremena provedenog na suncu, u prirodi te mnogo iskrenog razgovora s najdražima. Ne patim više od osjećaja nedostatka pozornosti, iako mi to nikada i nije bilo toliko važno - zaključila je Glenn koja će zasigurno zabljesnuti  24. veljače u nekoj novoj toaleti, a mogla bi to biti večer koju će zauvijek pamtiti. Večer u kojoj će napokon dobiti najveće priznanje za svoj doprinos filmskoj industriji i za nevjerojatne sposobnosti koje već godinama pratimo na velikom platnu.