Povodom nacionalnog Dana bez duhanskog dima u Hrvatskoj, europska organizacija Propulsion lansirala je kampanju 'Djeca su ogledalo svojih roditelja' s ciljem podizanja svijesti o ključnoj ulozi roditelja i drugih odraslih u oblikovanju zdravih životnih navika djece, posebice u prevenciji pušenja. Kampanja posebno naglašava prevenciju pušenja kod mladih, ističući važnost roditeljskog uzora u stvaranju zdravijeg društva.
U borbi za zdraviju budućnost
Način na koji odrasli donose odluke, suočavaju se sa stresom i biraju svoje navike, od prehrane i fizičke aktivnosti do pušenja, ima direktan utjecaj na obrasce ponašanja djece. Djeca pušača, prema istraživanjima, imaju značajno veću sklonost usvajanju istih navika. Konkretno, tinejdžeri čiji roditelji puše čak su četiri puta skloniji postati redoviti pušači, dok su djeca čija oba roditelja puše dvostruko sklonija eksperimentiranju s cigaretama već u dobi od 13 godina.
Kampanja se oslanja na autentične priče i angažman poznatih osoba poput Ide Prester, Tene Sakar Vukić i Marca Cuccurina, čiji osobni primjeri i savjeti inspiriraju roditelje da preispitaju vlastite životne navike. Kampanja pokazuje kako male promjene u svakodnevnim odlukama mogu imati ogroman utjecaj na zdravlje budućih generacija.
'Kao roditelji i skrbnici, mi smo primjeri djeci i mladima. Naša svakodnevna ponašanja oblikuju njihov svijet i budućnost. Želimo inspirirati i potaknuti sve odrasle da preispitaju svoje navike i ponašanja jer oni izravno utječu na buduće generacije', naglasila je Ida Prester, jedna od ambasadorica kampanje.
Informiranje je ključ
Kampanja 'Djeca su ogledalo svojih roditelja' dio je šireg programa prevencije pušenja. Cilj je informirati roditelje o njihovoj ulozi u stvaranju zdravih navika kroz primjere poznatih osoba i znanstvenih podataka. Na taj način bi im pružili konkretne alate za razgovor s djecom o rizicima pušenja, ali i o važnosti zdravih životnih izbora.
Svijest o tome da su roditelji svakodnevni uzori svojoj djeci prvi je korak prema stvaranju zdravijeg društva. Kroz ovu kampanju, Propulsion poziva roditelje i odrasle da zajedno grade temelje za zdraviju i sretniju budućnost novih generacija.
Program 'Mission: Oxygen' razvijen je i implementiran od strane europske organizacije Propulsion u suradnji s kompanijom AstraZeneca. Sličan program, vrijedan preko milijun eura, provodi se i u Bosni i Hercegovini te Srbiji.