Drag, šarmantan, s karizmom zvijezde taj osebujni kreativac postao je vrlo popularan svojim neodoljivim frizerskim ekperimentima, a kao kreativni direktor u renomiranoj britanskoj frizerskoj kući Toni&Guy postavio visoke standarde u kreiranju jedne od najvažnijih sporednih stvari na svijetu, ženske frizure. On je našao idealnu formulu u kojoj je spojio kreativnost i sposobnost predviđanja trendova, a svojim 14-godišnjim radom na modnim editorijalima te avangardnim frizurama, potvrdio se kao jedan od vodećih aktera u frizerskoj domeni. Kad ste znali da ćete postati frizer? Gdje vam je usađena ljubav prema stiliziranju kose? Djed mi je bio velika inspiracija. Počeo sam šišati prijatelje i profesore sa 13 godina. Kako određujete komu odgovara koji tip frizure? Je li važno slijediti trendove? Postoji puno različitih varijacija frizura, tehnika i tekstura, a kad to spojite s oblikom lica, ekspresijom te načinom na koji se osoba odijeva - dobijete pravi rezultat. Na jednoj osobi određena frizura može izgledati odlično, na drugoj ne, no bit svega je u ovome: dokle god te kosa izgrađuje i čini te zadovoljnim, onda je i u modi. To je pravi odabir. Takva je filozofija vremena, više ne odgovara samo jedna frizura kao trend za sve, danas se cijeni individualnost. Kad vam dođe netko s nerealnim očekivanjima, što mu savjetujete? Poznato je da ljudi dolaze s fotografijama slavnih osoba i očekuju iste rezultate. Moj je savjet uvijek raditi s kosom, a ne protiv nje. Volim naglasiti kosu kako bih upotpunio klijentove prirodne crte lica, stil života i izgled. Kad nekoga uljepšate šišanjem i bojenjem, ta osoba dobije novo samopouzdanje. U modi su svijetle boje poput crvene, ružičaste i pastelne, koje se često koriste da bismo obojili slojeve ili samo vrhove kose. Ljudi, naravno, slijede poznate osobe poput Rihanne i Gage te žele izgledati poput njih. Njihov stil definira i želje konzumenata. Primjerice Gagine plave, žute i zelene slojeve, ili Rihannine duboke nijanse crvene žele imati mnoge djevojke u Londonu. Surađivali ste s jednim od najtalentiranijih majstora šešira Stevenom Jonesom. Bilo je fenomenalno iskustvo raditi s kreatorom koji savršeno kombinira šešire s imidžem modela. Jako vizualno, maštovito, naprosto izvanredno. Suradnja je počela na reviji Gilesa Deacona, a potom smo zajedno snimali i kampanju. On je nevjerojatan kreativac. Najbolji je u onome što radi i uvijek je dobro surađivati s najboljima iz svoga područja. Tako možete naučiti kako dolazi do neke ideje, koja je njihova kreativna priča. Koji su trendovi u domeni kose? Koje su hit dužine, forme, boje za ovu sezonu? Dosta različitih dužina, tekstura i boja dolaze iz kreativnih radionica, naravno, kombinirane s modnim trendovima. Prošlogodišnji London Fashion Week iznjedrio je puno novih trendova, među ostalim, konjski rep, pletenice, riblje kosti, varijacije na teksture te otkačenost prepoznatljivu za britansku prijestolnicu. Ove je zime veliki hit konjski rep! Kad smo u veljači radili revije za jesen i zimu, 90% revija zasnivalo se na nekoj varijaciji konjskog repa. Ima puno načina kako napraviti kojnski rep: spustiti ga, nositi ga sa strane, na vrhu glave ili, pak, na tjemenu koji je apsolutni hit - to je ono što smo radili na tjednima mode u Parizu, Milanu, Londonu... A koji su trendovi za proljeće/ljeto 2012.? Nedavno smo završili londonski tjedan mode prije nego što smo došli u Zagreb i ondje smo vidjeli dobre frizure: riblju kost, puno teksture. Radili smo modnu reviju Matthewa Williamsona, za koju smo kreirali kovrčavu kosu. Još se nameću ‘70-e, pa će i to biti još jedan od trendova za sljedeću sezonu. Vidjeli smo i puno boje za kosu, koja je važna stavka za proljeće i ljeto jer tada ljudi češće odijevaju šarenu odjeću, pa žele i boje u kosi. Prirodnost je, naravno, u prvom planu pa je kosa opuštenija. Sada su u Londonu hit izbijeljene obrve. Premda je to možda previše ekstremno, siguran sam da će se nositi. Svake sezone radite na LFW-u te kreirate za desetke modnih revija? S kojima ste većim dizajnerima dosad surađivali? Radio sam sa za kuće Giles, Matthew Williamson, Todd Lynn, Dans la vie, Berganza te mnoge druge. A tada dani izgledaju jako ubrzano. Uvijek usko surađujemo s make up artistima, ponekad je doslovce ludo, primjerice, kad modeli kasne, nastupi panika! A ponekad je, pak, ležerno, što ovisi od revije do revije. Kad radite na kolekcijama za dizajnere, koliko slobode imate u kreiranju kose? Dizajneri nam obično daju točne specifikacije, ali ponekad i slobodu da kreiramo iz glave. Giles i Matthew Williamson uvijek znaju što žele, a tu im i mi pomažemo svojim iskustvom i prepoznatljivošću. Koji su vaši planovi, želje, ambicije u narednoj godini? Nastaviti raditi ovo što radim i volim, želim se i dalje educirati te, nadam se, inspirirati mlade frizere diljem svijeta koji strastveno vole svoj posao. Koja je vaša poruka mladim kreativcima? Mukotrpan rad, postojanost, dobar stav prema ljudima i vizija za budućnost - to je moja profesionalna mantra koju predlažem svima koji se žele baviti ovom profesijom. S kojim modelima i dizajnerima volite raditi? Anja Rubik, Abbey Lee, Erin O’Connor moje su najdraže manekenke i uvijek mi je čast raditi s njima. Nedavno sam se vratio s London Fashion Weeka, gdje sam radio frizure na 15 revija! Ponosim se radom s Gilesom Deaconom, Matthewom Williamsonom i revijom branda Issa. Što vas inspirira? Ulice Londona, časopisi, glazba, pista... Moda uvijek krade od ulične kulture. Moja je inspiracija usko povezana s mojim stilom života. Koju glazbu slušate, koje knjige volite te koja vas povijesna razdoblja fasciniraju? Slušam različite žanrove glazbe od popa, rocka, hip-hopa, pa sve do klasike. Otvoren sam za različite tipove muzike, a veliku inspiraciju nalazim u Bibliji. Kad je riječ o povijesnim razdobljima, oduševljavaju me stare civilizacije poput Egipta i Kine. Nedavno ste posjetili Hrvatsku, koje je vaše mišljenje o stilu Hrvatica i Hrvata? Ljudi su moderni, no ne vole eksperimentirati, barem ne kao Londoneri. Koji su vaši savjeti ženama kada ne mogu napraviti frizuru? Uvijek koristite prave proizvode za vaš tip kose. Ako žene nemaju vremena oprati kosu svaki dan, suhi je šampon idealan za to jer ga možete utrljati u korijen kose i na vrhove, a on će apsorbirati masnoću. Tu je također Resurrection Style Dust za mekanu i rijetku kosu bez volumena - stavite ga na kosu i utrljate i dobit ćete teksturu i volumen. Važno je naći proizvod koji odgovara vašem problemu, a label.m se okreće svakom problemu individualno. No najbolji savjet vezan uz proizvode dobit ćete od svog frizera. Koja je vaša poslovna filozofija? Što god radim, činim to s ljubavlju! Tko je vaš idol, a koje osobe utječu na vaše kreacije? Luigi Murenu, frizer koji se proslavio u ‘90-ima. Radio je za Vogue, Elle i Harper’s Bazaar... Surađivao je s Madonnom, Nicole Kidman, Cameron Diaz, Jennifer Aniston te mnogim drugima. Radio je za kuće Prada, Miu Miu, YSL Homme, Donna Karan, Viktor & Rolf, Louis Vuitton, Armani, Versace. On je moj istinski idol. Što trebamo napraviti da bismo imali uvijek dobru frizuru? Napravite frizuru koju je lako održavati. Šišajte se svakih nekoliko tjedana i obavezno koristite proizvode za stiliziranje kose. Razgovarala Bianca Šehović Fotografije Toni&Guy, label.m, AP