Aktualna godina krije jednu zanim­ljivost, odnosno obljetnicu, a riječ je o legendarnoj bob frizuri koja sla­vi ni više ni manje nego stoti rođen­dan. Ovaj način šišanja u punom smislu te riječi zaživio je početkom dvadesetih godina prošlog stoljeća, koje se slobod­no mogu nazvati revolucionarnim po svakom pitanju. Rađa se feminizam, žene dobivaju pravo glasa i počinju raditi, korzetu je potpisana smrtna presuda te ga zamjenjuje neka vrsta grudnjaka, razvijaju se nove tehnologije, svi su ludi za automobilima, do jutra se plešu foxtrot i charlestone i sluša jazz, jedna od najvećih karakteristika ovog raz­dob­lja, koje se simptomatično i zove era jazza. Na­ravno, ni moda nije izbjegla velike promjene koje su po­sljedica onih društvenih. Kada je o oblinama riječ, žene su izgubile na senzualnosti i po­pri­mile dječački štih. Zapravo, dotadašnje isticanje bujnog poprsja zamijenile su trake za povezivanje kojima su žene pokušavale sakriti atribute koji su u to vrijeme bili potpuno out. Uglavnom, kompletna modna shema bila je radikalna, baby face umjesto onog odrasle žene s iskustvom zasjeo je na tron es­tetskih krite­rija, a cjelokupna filozofija dvadesetih skrivala se iza pojma flapper, koji je kara­kte­rizi­rao novu modernu ženu koja je pušila cigarete zataknute u cigaršpic, imala kratku kosu i prvi put u modnoj povijesti nosila haljinu koja je otkrivala koljena.

Naime, tadašnji trend nije isticao liniju tijela, gubi se struk i haljine postaju nonšalant­ne. Ap­so­lutni hit u obliku modnih detalja bili su specifični šeširi Cloche, koji su se nosili na isključivo kratku kosu, a cipele su se obožavale gotovo do fetišizma. Oda tom iskričavom razdoblju zacijelo je Oscarom nagrađen mjuzikl ‘Chi­cago’, koji je savršeno dočarao atmosferu i estetiku toga vreme­ne pa je i make up u tom iznimno popularnom ostvarenju poprilično autentičan. Naravno, riječ je o naglašenim usnama i očima na porculanskoj podlozi.
Ono što je iznimno zanimljivo jest činjenica kako se tada apliciranje make upa pretvorilo u pravi mali performans, odnosno pravi je hit predstavljalo šminkanje u javnosti: u restoranu, na ulici ili noćnom klubu. Razdoblje art decoa i Charlieja Chaplina kao stvoreno je za mladu Ellu Dvornik, koja i u privatnom životu voli naglašeno, dramatično i teatralno.

Napisala Mirta Bašić Broz Snimila Mare Milin Šminka Ana Rajić Styling Robert Sever Asistent Esad Halimović Kosa salon Valore u Odjeća Topshop i Miss Selfridge, Magma Odjeća i šeširi Boudoir Nakit Illegale Perika Apropos, Radićeva 5