Kako znamo za povijesne činjenice o aristokratskom bljedilu, tamnoj koži niže radničke klase koja se mučila obrađujući polje i premda nas mediji potpuno opravdano bombardiraju neospornim medicinskim podacima o iznimnoj štetnosti UV zraka, mi nikako da odbacimo mišljenje kako oskudna ljetna odjeća, koja otkriva bijelo tijelo, uistinu ne odgo­vara estetskim kriterijima koji su već odavno prihvaćeni kao apsolut. Prvo smo se bjesomuč­no izležavali na plažama i sunčali kako bismo eventualno pokazali da smo bili na moru, a danas se, pak, pržimo ne bismo li djelovali mršavije. Naime, poznato je da preplanula koža stvara lažni vizualni učinak tanje siluete. Sve je započelo na nekim prenapučenim plaža­ma te se preselilo u solarije da bi danas imali na odabir svu silu kozmetičkih preparata koji uključuju kreme, tablete i famozno šprica­nje. S obzirom na to da se o štetnosti solarija govori sve više, (poznato je da je u Hrvat­skoj svaki šesti solarij neispravan i kako je, dugoroč­no gledano, njegova upotreba štetna za kožu jer su istraživanja pokazala da žene koje su se redovito koristile takvim tret­ma­nima imaju znatno stariju i isušeniju kožu od svojih vršnjakinja koje to nisu činile), prepa­rati za samotamnjenje ili poticanje preplanulosti iz godine u godinu penju se na top-ljestvici najomiljenijih načina tamnjenja. Tako i mnoge kozmetičke kuće sve veći naglasak stavljaju na zaštitu, a tek onda na preplanulost. Primje­rice, nova linija branda Kanebo naziva Senasai Silky Bronze sadrži paletu proizvoda čiji predznak anti-age govori da je riječ o preparatima koji kožu čine čvrstom, vlažnom, sjajnom i, naravno, preplanulom.

Da pomisao na ljetovanje i sunce ne bi imala samo negativne konotacije, tu je i fantastična modno-kozmetička kuća Chanel koja je na tržište lansirala dekorativnu liniju Cote D’Azur koja inspiraciju pronalazi u fascinaciji morem i putovanjima slavne Coco Chanel. Upravo je kultna Coco svoju prvu kuću, odnosno ljetnikovac, kupila na mondenoj Azurnoj obali te baš tada u maniri prave vizionarke kreira prvu modnu kolekciju za pla­žu i pokreće kozmetičku liniju za sunčanje. Upra­vo je najnovija linija, nastala pod palicom kreativnog make up direktora Chanela Petera Philip­sa, reinterpretacija prve kolekcije iz 1929. godine te se povodi za istom filozofijom koju je uporno njegovala i sama Gabrielle - ženom i njezinom slobodom koja je odvodi na udaljeno i omiljeno sunčano odredište.

Napisala Mirta Bašić Broz u Snimio Šime Eškinja Styling Robert Sever, asistent Esad Halimović Šminka Ana Rajić u Kosa salon Ruža Odjeća Max Mara