Dovoljno je reći ‘the sixties’ kako bi se pokrenula cijela lavina povijesnih zanimljivosti koje uključuju politiku, kulturu i, naravno, modu. Oslobođenje, revolucija i liberalizam samo su neki, točnije, najzanimljiviji sinonimi za razdoblje koje su, među ostalim, obilježili legendarni festivali poput onog u San Franciscu pod nazivom Summer of Love ili Woodstock, o kojem je već sve rečeno, ili je dovoljno samo spomenuti Beatlese, Stonese, Dylana i Doorse pa da u misli projiciramo eru koju su u modnom smislu obilježili mladi dizajneri prepuni novih ideja. Iako se početak šezdesetih nije previše odmaknuo od pedesetih te je konzervativni stil i dalje njegovan jer su se hlače još uvijek percipirale kao odjevni predmet namijenjen isključivo za sport, ono što je u početku egzistiralo kao eksperiment, 1966. pretvorilo se u potpuni hit.
Naravno, riječ je o kultnoj minici koju je patentirala (uz još nekolicinu dizajnera) britanska dizajnerica Mary Quant, koja je također zaslužna za još neke novosti na području mode i ljepote. Riječ je o vrućim hlačicama i geometrijskom načinu šišanja. Model friziranja koji je sigurno doživio renesansu u 20. stoljeću jest frizura bouffant, glamurozna visoko podignuta kosa, raskošne, natapirane punđe, uglavnom, sve samo ne minimalistički. Brigitte Bardot, Aretha Franklin, Jackie Kennedy, Diana Ross i mnoge druge samo su kap u moru onih koje su iz te frizure stvorile brand koji je zapravo izvedenica frizure s kraja pedesetih, popularne košnice, odnosno Beehive, za koju su bile potrebne velike količine laka za kosu. Glumica Kristina Krepela, koja je na aktualnim stranicama ljepote odglumila rolu u priči na temu ‘retro susreće današnjicu’, upravo kao najzanimljiviju epohu spominje pedesete i šezdesete godine prošlog stoljeća te smatra da žena nikada nije bila elegantnija, glamuroznija i ženstvenija nego tada.
Pisati o tom maestralnom razdoblju, a ne spomenuti tuš za oči bilo bi posve bespredmetno jer se upravo u šezdesetima tekući tuš počinje koristiti u make upu, iako se za njega zna još od vremena starog Egipta. Oči u fokusu baza su izgleda koji se referira na razdoblje seksualne revolucije, tako da se pozamašni sloj crne maskare, sjenila u dvije ključne nijanse - plavoj i zelenoj - te, naravno, eyeliner smatraju prvim korakom u beauty shemu s retro naglaskom.
Napisala Mirta Bašić Broz
Snimio Marko Grubišić
Šminka Saša Joković
Styling Grgo Zečić
Kosa Mile Santini za salon Galant/Paul Mitchell
Odjeća Boudoir, Ivana Barač