Kristali u formi dekorativne šminke čest su moment mnogih make up lookova, a osim na licu (najčešće u vanjskim ili unutarnjim rubovima kapaka), mogu se vidjeti i na noktima, kosi pa čak i zubima. Ime, točnije, prezime Swarovski danas je postalo gotovo pa sino­nim za najčiš­će staklene kristale koji se koriste u najrazličitije svrhe pa je tako, primjerice, In­dira Vladić-Mujkić prilikom nedavnog nastupa držala mikrofon s bezbroj kristalića, Nina Badrić je u spotu nosila haljinu optočenu sa 30.000 kristala, kao i Marija Ša­ra­pova na US Openu Nikeovu haljinu, a Simo­na Gotovac prošetala se, pak, u cipelama ukra­šenim tim svjetlucavim kamenčićima. I svijet tehnike u posljednje vrijeme potpuno je zaluđen Swa­rovskim pa se tako u trgovinama tehničkom opremom danas bez problema mogu pronaći USB memorija, laptop, MacBook Air, ali i automobil s njihovim potpisom. Čak je i jedna marka negazirane vode dobila potpis Swa­rovski, a u Austriji već godinama traje velika turistička atrakcija ‘Kristalni svijet’, čiji glavni dio čini golemi vodopad u obliku glave koju čak često uspoređuju sa sedam svjetskih čuda. Cijela je priča započela davne 1895., ka­da je Daniel Swarovski u Tirolu pokrenuo posao u obiteljskoj tvornici stakla, vjerojatno ni ne sluteći u kojem će se smjeru i u kakvim dimenzijama sve skupa s vremenom razviti. Col­lec­ti­on - crystal vision, brand koji potpisuje kris­ta­le kojima su ukrašena lica zvijezda ovog edito­rijala, u svojoj osnovi upotrebljava Swa­rovski kristale, a sve kolekcije iz njihove ponude rezultat su rada mladih hrvatskih dizajnera koji svaki artikl izrađuju ručno. Zanimljiva je podudarnost kako šminka s potpisom Ritualsa iz linije Pure Beauty, koja je korištena za baz­ni make up, sadrži kristalima vrlo srodne elemente - drago kamenje, kao i minerale (rubin, safir, turmalin i ametist), a, isto kao i Swa­rov­ski, posjeduje veoma širok spektar artikala - od proizvoda za njegu tijela pa sve do onih za dom.

Ametist je okosnica i jedne od brojnih mirisnih uspješnica Bulgarija - draguljarske kuće koja također kao inspiraciju za mirise rado upotrebljava slične elemente poput žada (ali i čaja), koji je naziv također dobio prema prezimenu grčkog Talijana Sotiriosa Voulga­risa (a ne prema Bugarskoj kako se to obično misli), kao i Laliquea - još jednog branda čiji je osnivač René Lalique, dizajner stakla i naki­ta. Fotografije iz ovog Storyjeva editorijala ne­davno su se u City Centeru one prodavale u plemenite svrhe za udrugu Osmijeh kao dio humanitarnog projekta ‘Bol(j)e’, čija je svrha prikupiti potrebna novčana sredstva za nabavu kirurških lupa za Maksilofacijalni od­jel KB Dubrava koji se nastavlja na jesen.

Napisala Iva Todorić Snimila Mare Milin Šminka Ksenija Brkić Obrada fotografija Iron-i-ja Izrada fotografija SCA