Mladi i ambiciozni redatelj te ravnatelj dubrovačkog kazališta Marin Držić, 28-godišnji Paolo Tišljarić, govori o trenutačnoj programskoj situaciji u KMD-u, objašnjava kako se mijenjao njegov redateljski pristup tijekom godina, u što vjeruje i koji ga književni komadi inspiriraju.

Story: Kakva je situacija s premije­rnim predstavama u Marinu Držiću koje su se trebale održati, ali su otkazane zbog izolacije uzrokovane koronavirusom? Kakvi su planovi?
Dosad smo održali tri premijere - ‘Djecu recesije’ Dina Pešuta u koprodu­kciji s kazalištem PlayDrama iz Splita, legendarnu ‘Kate Kapuralicu’ Vlaha Stullija i ‘Priče iz davnine’ prema djelu Ivane Brlić Mažuranić u koprodukciji s kazalištem Trešnja iz Zagreba. Nova predstava ‘Prosidba’ A. P. Čehova na repertoaru je trebala biti početkom travnja, ali je odgođena do daljnjega. Nadamo se da će se situacija uskoro popraviti te da ćemo od jeseni, sukladno financijskim prilikama i uputama nadležnih, nastaviti raditi u norma­lnim uvjetima. Plan je do kraja godine održati još tri premijere u vlastitoj produkciji, a dio programa prebačen je za početak sljedeće godine.

Story: Ima li koji premijerni naslov koji vi režirate ili je na programu Marina Držića, a rado biste ga preporučili?
Ove godine režirao sam ‘Priče iz davnine’. Fantastične teme i osebujni likovi naveli su mnoge generacije na razmišljanje o životnim vrijednostima, prijateljstvu, ljubavi, hrabrosti i kompleksnosti ljudske ćudi. Priče Ivane Brlić Mažuranić prepune su inspirativnih detalja i začudnih poruka, pa kad je sve to trebalo složiti u predstavu od sat vremena, dramaturginja Lada Kaštelan i ja morali smo donijeti mnogo teških odluka. Kad je riječ o repertoaru KMD-a, jako sam zadovoljan prošlom godinom, a istaknuo bih ‘Blizanke’ i ‘Alkestidu’, predstavu koja je po mom mišljenju još jednom pomaknula granice čitanja dramskih klasika.

Story: Što mislite, slijedi li mnogo filmova i kazališnih komada o pandemiji, strahu, ekonomskoj neizvjesnosti, teorijama zavjere o kojima se sve glasnije govori?
Mislim da su te teme i prije trenutačne krize bile predmet inspiracije mnogim umjetnicima. Čak mi se čini da su bile tema brojnih uspješnih serija i filmova posljednjih godina. Možda nas trenutačna situacija natjera da pogled usmjerimo nekamo drugdje.

Story: Imate li vi neku posebnu želju, koji biste komad voljeli postaviti?
Dogodine planiram postaviti ‘Bijelog jelena’ Vladimira Nazora i ‘Dunda Maroja’ Marina Držića, dva bisera hrvatske književnosti. A želja je još mnogo.

Story: Koji vas motivi najviše inspiriraju?
Moji se suradnici vole našaliti da su u mojim predstavama česte elementarne nepogode s obzirom na to da volim u predstave uvrstiti neki vizualni motiv poput kiše, vjetra ili snijega. Na početku karijere mnogo sam se bavio apstra­ktnim i filozofskim motivima, a u posljednje me vrijeme sve više inspirira dobro ispričana priča.

Story: Vjerujete li da će se svijet vratiti u normalu kada sve ovo prođe?
Vjerujem!

Story: Jako mladi postali ste ravnatelj kazališta Marin Držić. Koje su prednosti, a koji nedostaci toga?
Iskreno uživam u svom poslu, trenutačno ne vidim osobite nedostatke, a najvećom pre­dnosti smatram to što vodim kazalište u prekrasnom gradu kao što je Dubrovnik. Veseli me publici osigurati raznovrstan i zanimljiv program, a svojim kolegama kvalitetnu platformu za umjetnički rad.