'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story

U ritmu argentinskog tanga zakoračila je na veliko platno. Iz njezinih očiju izvire duh zaigranog djeteta, ali izraz lica odaje odlučnost i drskost žene koja zna što želi. Ulogom begove kćerke Lejle, koja se u filmu 'Konjanik' redatelja Branka Ivande zaljubljuje u hrvatskog ratnika Petra Revača, kojeg igra Nikša Kušelj, hrabro je bacila pred publiku sav svoj šarm. Branka Ivandu, redatelja 'Konjanika' i profesora režije na Akademiji dramske umjetnosti, prvi je put očarala na jednoj vježbi s kolegicom Olgom Pakalović.

'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story
Poslije probe za glavnu ulogu u njegovom prvom filmu, nakon stanke duge 20 godina, sve je bilo jasno. Jedan od najistaknutijih hrvatskih redatelja prepoznao je njezin nevjerojatan glumački senzibilitet. Osvojila je laskavu titulu glavne glumice, a nakon prvih dana snimanja bilo je jasno da će osvojiti i srce publike. Njezino je ime Zrinka Cvitešić, diplomirana je glumica, 24 su joj godine i dolazi iz Karlovca. Prije ove uloge, osim što nastupa u kazalištu, glumila je Elenu u filmu 'Mušketirka', gdje glavnu mušku ulogu igra Gerard Depardieu. Očekivano medijsko zanimanje nakon premijere 'Konjanika' naziva drugom stranom svojeg glumačkog poziva koje može biti lijepo, ali je za nju kao umjetnicu nevažno jer je ne ispunjava i jer je kratkog daha.
'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story
Ono što će ponijeti u sebi su film i ljudi u njemu, a sve ono 'javno' bi najradije zaobišla. Iako je ne iznenađuje, pretjerana halabuka oko snimanja golišavih scena dovodi je do zaključka da mi ipak još uvijek živimo u jednoj prekonzervativnoj sredini. Najviše ju je pogodilo kad je film prije prikazivanja prošle godine u Puli u središnjem 'Dnevniku' najavljen uz isječke iz erotskih scena, iako one čine sasvim mali dio filma. - Najavili su hrvatski povijesni film i pustili erotsku scenu. Sto reći? Tužno je da to prodaje povijesni film. Ovdje je riječ o velikoj ljubavi, Romeu i Juliji, koja se potvrđuje i tjelesno - ispričala je Zrinka kojoj je smiješno što je nitko ne pita koliko je teško jahati konja ili plakati u svakom ponavljanju iste scene, nego samo kako je to skinuti se pred kamerama. No, budući daje Zrinka jedna od rijetkih glumica koja se nakon dugog razdoblja 'zatišja' ne samo razodjenula na domaćem filmu, nego i odigrala scene u kojima sa svojim filmskim partnerom vodi ljubav, možda toliki interes i nije neobičan.
'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story
Svojedobno je to učinila i Ena Begović, koju je pratila reputacija djevojke koja se u filmu 'Pad Italije' prva razodjenula na hrvatskom filmu, a poslije joj je trebalo dugo kako bi dokazala svoj talenat. No, u ovom slučaju u prvi se plan ipak nametnuo Zrinkin neosporan glumački dar. Redatelj je naziva ve¬likim otkrićem ijednom od najboljih hrvatskih glumica današnjice, a već je dobila i ponude za nove projekte od drugih redatelja. Na pitanje bi li se opet skinula na filmu, Zrinka kaže da joj se prije svega uloga mora svidjeti, mora vjerovati u projekt i ljude i sve mora imati svoj smisao i odgovor na pitanje 'zašto'. - Sve je u glumačkom pozivu razgolićavanje glumca kao osobe, fizičko ili emotivno. Meni je podjednako teško ili lako, ali to je nešto na što pristaješ kad se odlučiš baviti ovim poslom. A u njega nisam ušla s listom želja što ću radi¬ti, a što neću. Najvažnije mije stvoriti povje¬renje u ljude s kojima radim. Onda sam sprem¬na dati i suzu i smijeh i znoj. A sramu u ovom poslu nema mjesta. To je barijera koja te koči da stvaraš.
'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story
Kad smo snimali 'Konjanika', Trninić (direktor fotografije op.a.) i Ivanda bili su moj 'dream team', čuvali su me, pazili i štitili, a kad imaš takav odnos, svejedno je koju scenu snimaš. A i ostavili su te scene za kraj sni¬manja, kad smo zajedno već prošli kroz drvlje i kamenje - otkriva mlada glumica i kaže da se takav film i uloge u njemu ne mogu glumiti, nego ih jednostavno treba živjeti tijekom sni¬manja, ništa ne zamišljati, nego biti osoba koju igraš. Erotska scena između nje i Nikše Kušelja, kaže, snimana je kao i svaka druga. Jedino su se malo više žurili jer se snimalo u kolibi ispod planine, usred zime, na zemljanom podu, bez odjeće i bez grijanja, a scena je snim¬ljena u jednom danu. Njezini roditelji i dečko najviše su brinuli da se u takvim uvjetima ne razboli jer je prilično osjetljiva, dok ih je u drugim scenama bilo strah da ne padne s konja.
'Žalosno je što se povijesni film mora reklamirati erotskim scenama'
Foto: Story
Sav njezin trud na kraju se isplatio jer je za ulogu Lejle dobila naj¬više pohvala, nominirana je za nagradu za najbolju glavnu glumicu na festivalu A kategorije u Mar del Plati u Argentini, a u redateljskim krugovima moglo se čuti i da ju je nagrada u Puli neopravdano zaobišla. Mlada glumica, pak, skromno kaže da za vrijeme snimanja nije razmišljala o reakcijama javnosti koje će film izazvati. Trenutno je toliko u poslu da o reakcijama na film ni ne stigne razmišljati. U svibnju je očekuju dvije kazališne premijere, 'Becket' Jeana Anouilha u HNK, u režiji Horeoa Popescoua i 'Shopin' & Fuckin' Marka Ravenhilla, u režiji Damira Mađarica u &TD-u. Na jesen će raditi glumačku predstavu s Rajkom Pavlićem, a posebno se veseli što će imati vlastitu predstavu s Petrom Leventićem i vjerojatno uskoro početi snimanje novog filma. Kamo će je dalje životni putevi nanijeti, kaže Zrinka, zavisi od vjetra. (7.4.2004.)