Carolina Herrera je dizajnerica čije je ime sinonim za sofisticiranost, stil, bogatstvo koje se nasljeđuje generacijama i onu vrstu besprijekorne elegancije koja se njeguje od rođenja i zapravo je u odumiranju. Carolina Herrera u svom se radu nadahnjuje samo najljepšim stvarima u životu, najfinijim tkaninama, nakitom, skupocjenom kožom, umjetnošću i bezvremenom elegancijom o kojoj zna više od bilo kojeg dizajnera. Uostalom, svoju prvu parišku reviju vidjela je s trinaest godina - baka ju je odvela da vidi što radi Balenciaga, a prvu pravu večernju haljinu od Lanvina dobila je u šesnaestoj godini od mame, venecuelanske ljepotice i grande dame.

Carolina Herrera počela se baviti modom na najljepši način, ne iz nužde ili potrebe za zaradom - to bi u njezinom društvenom sloju bilo nezamislivo - već iz potrebe da izrazi svoju kreativnost i evocira eleganciju i ljepotu kojom je bila okružena dok je odrastala u Venezueli, u uglednoj obitelji zemljoposjednika i uzgajivača konja, s preko četiristo godina starim političkim vezama s društvenim vrhom.

Prvu kolekciju pokazala je u stanu na najelegantnijoj njujorškoj aveniji Park, u rujnu 1980. godine, kad je imala preko četrdeset godina, na nagovor prijatelja s kojima se družila u legendarnom njujorškom diskoklubu Studio 54, prvenstveno Diane Vreeland, velike njujorške modne urednice, kasnije kustosice u Muzeju mode. Čitavu kolekciju napravili su iskusni, stari krojači iz Caracasa prema njezinim nacrtima i idejama. Od samog početka njezini su klijenti bile europske princeze, južnoameričke multimijunašice, Nancy Reagan i Jackie Kennedy. Kad je jedna od modnih urednica Voguea prije nekoliko godina izdala monografiju o Carolini Herreri, posvete njezinom besprijekornom stilu napisali su mnogi slavni jetsetteri, a svoj prilog dali su i Anna Wintour, glavna urednica američkog Voguea, Bianca Jagger, Calvin Klein, te engleska princeza Margareta.

No, bilo bi pogrešno pomisliti da su Carolinini kupci isključivo bogate žene u godinama, jer se njezine jednostavne, monokromne i raskošne večernje haljine - forte njezinih kolekcija - često vide na mnogim mondenim događanjima poput dodjele Oskara ili velikih premijera. Njezin način rada, pogotovo s vjenčanicama i večernjim haljinama, ušao je u njujorške urbane legende jer se još uvijek drži pravila koje je naučila kao mlada djevojka: haljina se ne isporučuje kući ili isprobava u jednom od njezinih petnaestak vrlo minimalističkih pa ipak raskošnih trgovina, već se odlazi u njezin krojački studio, i to najmanje četiri puta, na dotjerivanja i opetovane probe. Kad je odjeća u pitanju, ona ništa ne prepušta slučaju.

Na svim privatnim fotografijama u knjizi Carolina izgleda savršeno, bez obzira leži li bez make-upa na ležaljci uz karipsku plažu ili je snimljena na nekom njujorškom domjenku s turbanom i nakitom Marlene Dietrich. Na pitanje novinarke kako joj je to uspijevalo, odgovara: "Mi smo odgojeni s puno discipline i upravo zato sam danas organizirana i sve stignem, nikad ne osjećam da mi nedostaje nekoliko sati u danu. Mislim da je disciplina jedna od važnijih stvari u životu. A što se tiče uređivanja, imala sam sreće, moja kosa se uopće ne mijenja, uvijek je nosim jednako kratku i začešljanu. Za izlazak se spremim u pola sata. Ne razumijem žene koje se pripremaju po nekoliko sati. Što rade?"

Na najčuvenijoj obiteljskoj fotografiji Carolina sjedi u svježe uštirkanoj pamučnoj bijeloj košulji (njezin zaštitni znak) okružena sa svoje četiri kćeri i šestero unučadi (najmlađu unučicu drži golu na rukama). Njezina tri unuka, u elegantnim poslovnim odijelima s tankim bijelim prugicama, šivanim po mjeri, glamurozni su poput filmskih glumaca, a sve su djevojke prave ljepotice odjevene u balske haljine. "U mom životu najvažniji su mi muž, kćerke i unuci. I smisao za humor. Žena mora znati živjeti."

Carolina Herrera, kraljica besprijekorna stila i bezvremene elegancije, čije kreacije obožavaju njujorške i svjetske milijunašice i holivudske zvijezde!